PracaGrupypl.praca.dyskusjeArbeit - angebot › Re: Arbeit - angebot
  • Data: 2002-07-18 08:58:19
    Temat: Re: Arbeit - angebot
    Od: "Pawelek" <p...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    > Dużo ludzi podnieca się kwotą (50k euro = 200k zl) i porównują to tylko z
    polskimi warunkami. Wychodzi im wówczas, że pensja miesięczna to 16k zl, a
    kompletnie nie myślą o wydatkach. Za to co Ci zabierają, to coś dostajesz -
    nie tak ja w PLu. Za te pieniądze, które dostaniesz jesteś w stanie godnie
    żyć. Odłożysz jesteś w stanie niewiele, ale porównując to do warunków
    panujących w naszej Ojczyźnie, to i tak jest sporo.

    > Co do emerytury, to na razie nie masz co myśleć. GC jest tylko na 5 lat,
    po tym okresie mogą Ci powiedzieć: _Dziękujemy Panu_. Moim zdaniem trochę
    należy poczekać, aż PL zanajdzie sie w UE.

    > Gandalf

    Wedlug ciebie sie podniecaja. Z drugiej strony maja alternatywe do trudnej
    sytuacji na rynku pracy
    i perspektywe godniejszego zycia. Maja mozliwosc podszkolenia swoich
    umiejetnosci i zdobycia
    doswiadczenia na gruncie Unii (BTW - niezwykle przydatne w przyszlosci).
    No i nie beda obrzucani blotem, stwierdzeniami: "Polacy to wredny narod,
    ktorzy nie umieja
    znalezc sobie pracy". Mysle, ze ze wzgledu na podjete wyzwanie, nalezy im
    sie uznanie.
    Dwa lata temy byla nagonka ministerialna, mowiaca o tym, ze niewiele Polakow
    wyjedzie
    na Zachod ze wzgledu na warunki finansowe. I jak widzisz, to sie zmienilo.
    Warunki
    sie pogorszyly a checi wzrosly.

    I jeszcze jedno: W Niemczech placisz pieniadze na obowiazkowa emeryture.
    Przed
    uplywem 5 lat mozesz sobie te pieniadze zabrac z powrotem, nie przepadna.
    A jest to suma (przy 50k) ok 5k na rok.

    A poza tym. Czy wyobrazasz sobie, ze tak "lekka reka" lobby pracodawcow
    pozwoli
    na nie przedluzanie pobytu specjalistom na dluzej. Ja w to watpie. Juz teraz
    w Niemczech
    brakuje uzdolnionych kilkadziesiat tysiecy informatykow do pracy. I dlatego
    prowadzone
    sa prace nad nowa ustawa emigracyjna

    Pozdrawiam
    Pawelek