PracaGrupypl.praca.dyskusjeArbeit - angebot › Re: Arbeit - angebot
  • Data: 2002-07-18 08:20:48
    Temat: Re: Arbeit - angebot
    Od: " " <g...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    clockworkoi <c...@p...onet.pl> napisał(a):

    > <g...@N...poczta.gazeta.pl> wrote in message

    > zobaczysz tylko połowę z tego. A do tego za mieszkanko musisz pozbyć się co
    > najmniej 6-7 stów miesięcznie, coś musisz jeść, chciałbyś mieć autko, to do
    > tego dolicz sobie kredycik i ubezpieczonko. Jak podsumujesz to wszystko, to
    > to 50k w Niemczech nie umożliwia Ci życia na wysokim poziomie, do czego
    > stwierdzenie "wysokie zarobki = 50k" się Tobie utożsamiają.

    > Moze i tak, ale ja jestem element naplywowy, co oznacza, ze place za
    > wszystko i wszedzie, zona mi nie gotuje (bo nie mam:) i wychodzi mi drogo za
> [...]
    Ok, jezeli tak do tego podchodzisz, to jest to w porządku.

    Dużo ludzi podnieca się kwotą (50k euro = 200k zl) i porównują to tylko z polskimi
    warunkami. Wychodzi im wówczas, że pensja miesięczna to 16k zl, a kompletnie nie
    myślą o wydatkach. Za to co Ci zabierają, to coś dostajesz - nie tak ja w PLu. Za te
    pieniądze, które dostaniesz jesteś w stanie godnie żyć. Odłożysz jesteś w stanie
    niewiele, ale porównując to do warunków panujących w naszej Ojczyźnie, to i tak jest
    sporo.

    Co do emerytury, to na razie nie masz co myśleć. GC jest tylko na 5 lat, po tym
    okresie mogą Ci powiedzieć: _Dziękujemy Panu_. Moim zdaniem trochę należy poczekać,
    aż PL zanajdzie sie w UE.

    Gandalf