PracaGrupypl.praca.dyskusjeAdministator Windows 2003 Serwer › Re: Administator Windows 2003 Serwer
  • Data: 2006-08-06 21:37:55
    Temat: Re: Administator Windows 2003 Serwer
    Od: "Zdenek" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "clockworkoi" <c...@p...onet.pl> wrote in message
    news:eb5gst$tm7$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Zdenek" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    > <cut>

    > Uhhh, ty optymisto:D Kochani, najwyzsza pora uswiadomic sobie, ze Wawka
    > tez nauczyla sie oszczedzac, i teksty typu 'powazna i szanujaca sie firma
    > nie zaproponuje mniej niz..' mozna miedzy bajki wlozyc.

    Krótka piłka: jeśli zaproponują mniej, to DLA MNIE nie są poważni.
    Prostą metodą na odfiltowanie kiepskich pracodawców jest wpisanie
    do CV otwartym tekstem swojego baseline salary i wtedy po prostu
    nie musisz się kontaktować z leszczami, którzy albo nie potrafią dobrze
    zdefiniować stanowiska albo go dobrze wycenić.

    > bedzie taka mozliwosc. Poki jeszcze na rynku jest wiecej pracownikow niz
    > pracy, puty beda starac sie obskoczyc jak najwiecej jak najmniejszym
    > kosztem.

    Na rynku dobrych ludzi jest bardzo, bardzo mało. Ci dobrzy zazwyczaj pracują
    już w jakimś sensownym miejscu i albo nie szukają pracy, albo trudno
    ich wyrwać. Za to mnóstwo jest cv-bajkopisarzy i ludzi bez realnego
    doświadczenia.

    > Fakt, rynek sie ruszyl, fakt, jest lepiej niz bylo, ale do 5K lekka rasia
    > to nam jeszcze daleko. Mozna tyle dostac, ale trzeba sie nastarac i
    > nabiegac, miec troche szczescia i fach w lapie. I dobre CV. Mowi wam to
    > gosc, ktory od ponad 5 lat pracuje w Wawce w IT w 'korporacjach'.

    Co do szczęścia i umiejętności ("fach w łapie") to zgoda. Dobre CV po pięciu
    latach pracy to już powinna być oczywistość (niestety zazwyczaj nie jest).
    Co do biegania: sam zechciałem nagle zmienić robotę niecałe 2 miesiące temu,
    wysłałem 1 (słownie: jedno) CV, potem 3 rozmowy i było pozamiatane.
    Pewnie to kwestia szczęścia ;)

    > Co zas do bankow, to te akurat wcale nie sa takie predkie do placenia,
    > a juz napewno nie Widowsiarzom. Sad but true. Wiem cos o tym,
    > bo windowsiarzem w banku tez bylem. I znam windowsiarzy ktorzy tam
    > ciagle pracuja. Oczywiscie, jest druga strona medalu - jak sie dobrze
    > trafi, mozna dostac i 10 na reke - takich tez znam. Ale nie ma nic
    > z defaultu tylko dla tego, ze firma jest duza, znana, renomowana itp itd.

    Oczwiscie fakt, że "firma jest duza, znana, renomowana" (na rynku)
    jest niekoniecznie skorelowana z odpowiednim poziomem wynagrodzeń
    - zresztą niczego takiego nie sugerowałem. W ogóle, co dla mnie za korzyść
    z tego, że pracodawca jest znany, skoro np. kiepsko płaci, robota jest źle
    zorganizowana, a atmosfera do d..y? Nigdy się dotąd nie sugerowałem
    "znanością" firmy, przeciwnie: pracowałem i pracuję w firmach, których
    nazwa 99% ludzi z ulicy nic by nie powiedziała, a jednak jestem zadowolony.
    Generalnie na bazie osobistych doświadczeń zdecydowanie polecam pracę
    w firmach, w których ludzie zarządzający IT nie rezydują w Polsce
    i nie są Polakami.