PracaGrupypl.praca.dyskusje1276 brutto w UP w Warszawie... › Re: 1276 brutto w UP w Warszawie...
  • Data: 2009-05-25 19:55:56
    Temat: Re: 1276 brutto w UP w Warszawie...
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Immona" <c...@n...gmailu> napisał w wiadomości

    > BTW ja mam straszny chinski wyzysk tuz za rogiem. Pralnia, no wiesz,
    > gorace i suche powietrze od suszarek, halas, noszenie worow, ludzie
    > pracuja tam od 7 rano do 9 wieczorem 7 dni w tygodniu - ci sami, nie
    > dwie zmiany - i nie zamykaja na swieta, chyba ze na te dwa dni w
    > roku,
    > gdy tutejsze prawo wymaga sie zamknac. Nie maja dni wolnych, nie maja
    > czasu na jakiekolwiek rozrywki poza domem ani na wydawanie zarobionej
    > kasy, siedza w tej pralni od rana do wieczora i sa caly czas zajeci,
    > bo
> [...]

    Kultura chińska istnieje znacznie dłużej niż europejska.
    Taki styl życia, a zarazem mentalność Chińczyków, jak widać, nie
    zmieniła się od wieków.
    I co?
    Ile setek lat minie jeszcze, zanim "dogonią" świat zachodni?
    Mentalnie raczej nie dogonią.
    Podobnie jak Japończycy. Technologicznie być może jesteśmy już w tyle za
    nimi, ale to oni próbują nas naśladować, nasze zwyczaje, kulturę.
    Ich styl życia, niestety nie jest atrakcyjny dla przeciętnego
    europejczyka.

    J.