PracaGrupypl.praca.dyskusje › Przeksztalcenie spolki a umowa o prace

  • 1. Data: 2005-03-13 09:04:42
    Temat: Przeksztalcenie spolki a umowa o prace
    Od: uni <g...@w...pl>

    Witam grupowiczow!

    Firma w ktorej pracuje przeksztalcila sie kilka dni temu ze
    spolki cywilnej w spolke z ograniczona odpowiedzialnoscia. Ze spolka
    cywilna mialem podpisana umowe na czas nieokreslony. Z nowa spolka nie
    mam podpisanej zadnej umowy, nie zostalem tez pisemnie poinformowany o
    zmianie formy prawnej. Tymczasem otrzymalem atrakcyjna oferte pracy,
    jednakze wymagane jest podjecie pracy niemalze od zaraz. W zwiazku z
    tym mam nastepujace pytanie:

    czy w opisanej sytuacji istnieje jakas podstawa prawna umozliwiajace
    mi rozwiazanie umowy o prace (jesli taki stosunek nadal istnieje, ale
    z tego co wyszperalem w sieci wynika, ze przy transformacji s.c. ->
    sp. z o.o. nie ma koniecznosci zawierania nowych umow o prace) z
    pominieciem miesiecznego okresu wypowiedzenia jaki mam ustanowiony w
    umowie? Czy wchodzi tu w gre np. wypowiedzenie z 7 dniowym
    wyprzedzeniem w zwiazku ze zmiana pracodawcy? Moze istnieje jakis inny
    sposob na szybkie rozwiazanie dotychczasowej umowy?

    Przepisy prawa sa dla mnie zbyt ogolne i niezbyt precyzyjne kiedy
    czyta sie je jako pojedyncze paragrafy, ale byc moze dla kogos, kto ma
    dobra orientacje w temacie odpowiedz na to pytanie bedzie trywialna...

    Z gory dziekuje serdecznie za wszystkie odpowiedzi i rady
    Pozdrawiam serdecznie
    uni