PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca czasowa.

  • 1. Data: 2005-07-24 03:12:00
    Temat: Praca czasowa.
    Od: "ania" <d...@p...onet.pl>

    Co mi przysługuje w czasie jej trwania a co nie. Z góry dziękuję za
    informacje.

  • 2. Data: 2005-07-24 07:12:28
    Temat: Re: Praca czasowa.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ania napisał(a):
    > Co mi przysługuje w czasie jej trwania a co nie. Z góry dziękuję za
    > informacje.

    W prawie pracy nie ma pojęcia "praca czasowa". Jest praca tymczasowa,
    na zastępstwo itp.

    L.

  • 3. Data: 2005-07-24 10:29:38
    Od: "dodka" <d...@p...onet.pl>

    Przepraszam tymczasowa.

  • 4. Data: 2005-07-24 22:30:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    dodka napisał(a):
    > Przepraszam tymczasowa.

    Umowy o pracę tymczasową są regulowane przez Ustawę o Zatrudnianiu
    Pracowników Tymczasowych. Jej tekst można znaleźć m. in. na stronach
    internetowych agencji pracy tymczasowej, np. www.staffpartners.pl

    Do umów tych stosuje się przepisy kodeksu pracy, chyba że wspomniana
    Ustawa o Zatrudnianiu Pracowników Tymczasowych reguluje daną sprawę inaczej.

    Najważniejsze cechy umowy o pracę tymczasową:

    - umowę zawiera się z agencją pracy (Pracodawca), pracę wykonuje się w
    innej firmie (Pracodawca-Użytkownik),
    - umowa *nie może* być zawarta na czas nieokreślony, tylko na czas
    określony lub czas wykonania określonej pracy,
    - można zawierać wielokrotnie umowy na czas określony (trzecia umowa NIE
    przechodzi na czas nieokreślony),
    - zwolnienie chorobowe przysługuje,
    - za każdy przeprowadzony miesiąc pracownik ma prawo do 2 dni urlopu,
    - agencja pracy może zatrudnić danego pracownika w danej firmie (u
    danego pracodawcy-użytkownika) maksymalnie przez 12 miesięcy w ciągu
    kolejnych 36 miesięcy.

    Jak masz pytania, to pisz. Pracowałem na podtawie tej umowy trochę
    czasu, więc znam to od strony praktycznej.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl