PracaGrupypl.praca.dyskusje › Bezrobocie w Polsce

  • 1. Data: 2002-08-15 14:44:55
    Temat: Bezrobocie w Polsce
    Od: "bogdan w" <w...@p...onet.pl>

    Witam szanownych grupowiczów nie wiem ale napewno poruszany był temat
    bezrobocia w naszym kraju mieszkam w zachodniopomorskim statystycznie nie
    faktycznie wystepuje tu 20% bezrobocie nie chodzi o liczby.Ogłaszałem chęc
    przyjęcia do pracy elektromechanika samochodowego. Zgłaszali się różni ale
    ludzie którzy mają średnie wykształcenie zaczęli studia eksternistyczne i
    zaoczne mają takie wysokie mniemanie o sobie że ,nie wiem chyba pod wpływem
    mamusi która opłaca studia oczekują pensji dyrektorów.W kazdej rozmowie nie
    mówi o pracy ,o swoim doswiadczeniu zawodowym o stosunku do innych
    pracowników tylko wymienia tytuły i dyplomy zdobyte na płatnych
    uczelniach.Co powinnnio sie teraz liczyc doswiadczenie ludzi czy
    papierek.Jak to sie ma do bezrobocia wiem ze są regiony ze jej nie ma ale u
    nas sa ludzie który smieszna wydaje sie wypłata 1200 zł netto na ręke i wolą
    narzekac i psioczyc razem ze sponsorami ich nauki na zły swiat.Co wy o tym
    myślicie.
    Pozdrawiam Bogdan

  • 2. Data: 2002-08-15 20:05:32
    Temat: Re: Bezrobocie w Polsce
    Od: "MC" <m...@g...pl>

  • 3. Data: 2002-08-15 20:10:39
    Od: "MC" <m...@g...pl>

> [...]
    wolą
    > narzekac i psioczyc razem ze sponsorami ich nauki na zły swiat.Co wy o tym

    myślę, ze są "pracodawcy" (w cudzysłowie, bo nikogo jak rozumiem nie
    zatrudniłeś), dla których bezrobocie jest jeszcze za niskie.

  • 4. Data: 2002-08-15 20:23:13
    Od: "Marek A. Czepil" <m...@m...to>

    Użytkownik "bogdan w" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    (...)
> [...]
    ręke i wolą
    > narzekac i psioczyc razem ze sponsorami ich nauki na zły swiat.Co wy

    Aaaa - tutaj poruszasz odwieczny problem. Generalnie płaczemy, że nie
    ma pracy, ale gdy przychodzi co do czego, to jest mnóstwo powodów, aby
    jej nie podjąć... Wiele już napisano i powiedziano na ten temat, ale
    problemu to nie rozwiąże. Jezeli ktoś ma zbyt wysokie mniemanie o
    sobie, to nic nie poradzisz. Niech dalej gromadzi tytuły, dyplomy i
    biega z transparentami "praca dla wszystkich". Czasami myślę sobie, że
    na tych transparentach trzeba dopisać "którzy chcą".
    Mam nadzieję, że znajdziesz odpowiedniego pracownika, a cała reszta
    malkontentów znajdzie w końcu wymarzoną pracę...

    ### Marek A. Czepil # tel. +48 605 88 60 10 ###
    ### m...@m...to # GG 3244493 ###
    ### www.serwisowe.prv.pl ###

  • 5. Data: 2002-08-15 20:28:31
    Od: "budowa-2" <b...@n...pl>

    Nie wiem o czym tu dyskutować. Normalna sytuacja. Oni chcieli cos sprzedać, ale Ty
    tyle nie miałeś
    lub nie chciałeś tyle dać. I do transakcji nie doszło. Codziennie w tysiącach
    sklepów dzieje sie to
    samo.
    Nie rozumiem co Cie tak zdziwiło.

  • 6. Data: 2002-08-15 21:41:32
    Od: "Krzysztofsf" <K...@p...poczta.gazeta.pl>

> [...]
    > faktycznie wystepuje tu 20% bezrobocie nie chodzi o liczby.Ogłaszałem chęc
    > przyjęcia do pracy elektromechanika samochodowego.
    <ciach>
> [...]
    wolą
    > narzekac i psioczyc razem ze sponsorami ich nauki na zły swiat.Co wy o tym

    Wydaje mi sie, ze to akurat taki zawod, ze na paru "fuchach" w miesiacu po
    znajomych- znajomych, sa w stanie zrobic polowe tego co im oferujesz za
    miesiac pracy (pomijajac zus i podatek).

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 7. Data: 2002-08-16 07:42:43
    Od: "Andree" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    sprzedać, ale Ty tyle nie miałeś
    > lub nie chciałeś tyle dać. I do transakcji nie doszło. Codziennie w

    To, ze owi oni utrzymuja sie z pensji rodzicow lub emerytur dziadkow, co
    gorsza. Wola to niz podjac sie normalnej pracy. Widocznie sa tacy, ktorych
    praca hanbi.

    AnD

  • 8. Data: 2002-08-18 08:08:43
    Od: "bobers" <b...@p...onet.pl>

    MC wrote:

    : myślę, ze są "pracodawcy" (w cudzysłowie, bo nikogo jak rozumiem nie
    : zatrudniłeś), dla których bezrobocie jest jeszcze za niskie.

    Przeciwnie, bezrobocie jest zawyżone, ponieważ sporo spośród "bezrobotnych"
    to są nieroby.

    --
    bobers

  • 9. Data: 2002-08-18 10:55:45
    Temat: Odp: Bezrobocie w Polsce
    Od: "Artur Lato" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik bobers <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ajnnh0$h16$...@z...polsl.gliwice.pl...
    [...]
    > Przeciwnie, bezrobocie jest zawyżone, ponieważ sporo spośród
    "bezrobotnych"
    > to są nieroby.
    >
    > --
    > bobers

    Jeśli są to nieroby, to znaczy, że praca dla nich jest, tylko oni jej
    nie przyjmują, czyli odrzucają oferty pracy przedstawiane im
    przez urzędy pracy. Ale jeśli tak, to nie należy im się zasiłek
    dla bezrobotnych, czyli nie żyją na nasz koszt, tylko przejadają
    swoje własne oszczędności. W takim razie nie należy im się
    pogarda tylko szacunek za to, że nie zajmują miejsc pracy
    zostawiając je bardziej potrzebującym.
    Wydaje mi się, że najbardziej trzeba piętnować nierobów
    zatrudnionych na ciepłych państwowych posadkach
    i przejadających nasze wspólne pieniądze. Nie tylko
    niewiele robią, ale jeszcze wykorzystują państwowy
    sprzęt, energię, dostęp do internetu, itp. do swoich
    prywatnych celów. Z tego co się orientuję, to szczególnie
    dużo ich jest wśród pracowników naukowych.

    Pozdrawiam
    Artur

  • 10. Data: 2002-08-18 11:20:52
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 18 Aug 2002 10:08:43 +0200, "bobers"
    <b...@p...onet.pl> zakodował:

    >Przeciwnie, bezrobocie jest zawyżone, ponieważ sporo spośród "bezrobotnych"
    >to są nieroby.

    Czy znasz definicję bezrobotnego?
    Dla ułatwienia dodam, że bezrobotny!=osoba bez pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775