PracaGrupypl.praca.dyskusjeMusi byc jakis sposob. › Musi byc jakis sposob.
    From: h...@d...ids.pl (Henryk Brys)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Musi byc jakis sposob.
    Date: Tue, 11 Jun 2002 17:08:47 +0000 (UTC)

    Witam,

    Zalamuje sie czytajac prase, zastanawiam sie czy w ogole
    nie przestac przeglada artykulow zawierajacych slowa 'praca'
    i 'bezrobocie'.

    Chociazby dzis dowiedzialem ze wsrod ludzi pomiedzy 18 a 24
    rokiem zycia bezrobocie wynosi 44%, a zachodni specjalisci
    nie moga sie nadziwic w jaki sposob udalo nam sie w ciagu
    3 lat zlikwidowac milion miejsc pracy. Do tego dochodzi jeszcze
    teraz wyz demograficzny - 180tys nowych rak do pracy rocznie.
    Ale o tym juz wszyscy wiedza..

    Mam dwadziescia lat, studiuje socjologie. Skonczylem jedno z
    lepszych (jesli nie najlepsze) liceum w Warszawie, mam kilkuletnie
    doswiadczenie w pracy jako informatyk - administrator, programista,
    itd (w tym dwa lata w sporej firmie integratorskiej jako konsultant).

    Jeszcze dwa lata temu, kiedy bylem gowniarzem nawet bez szkoly
    sredniej miesiecznie mialem kilka, kilkanascie ofert pracy - zupelnie
    powaznych. Powodem odmowy byla glownie szkola - nie moglem pracowac
    na caly etat, jak zapewniali potencjalni pracodawcy - moje umiejetnosci
    spelnialy ich wymagania w stu procentach. Dzis, po z trudem znalezionej
    posadzie zastanawiam sie nad wyjechaniem stad.

    Jak to 'najprosciej' zrobic? Jak zalatwic relokacje? Nie mam przyslowiowego
    'wujka w Ameryce' i nie bardzo wiem jak sie do tego zabrac. Owszem,
    przegladam roznego rodzaju miedzynarodowe serwisy ofert pracy i
    za kazdym razem znajduje conajmniej kilka ofert, w ktorych wymagania
    jesli chodzi o umiejetnosci i doswiadczenie spelniam w zupelnosci.
    Mam dosc otrzymywania listow od agencji, mowiacych, ze tak - ze owszem,
    ale niestety nie jestem mieszkancem EU, sam nie zalatwilem sobie
    wizy, w zwiazku z czym nie mam co nawet probowac starac sie o prace
    w np. UK.

    Nie chce (jeszcze nie jestem tak zdesperowany) zeby brac plecak i jechac
    w ciemno. Mysle o wszelkiego rodzaju kursach jezyka za granica ktore
    daja mozliwosc dodatkowej, legalnej pracy - jednak i w to na poczatek
    trzeba zainwestowac, co przypomina mi bledne kolo. Tutaj nie zbiore
    na to funduszy.

    Czemu chce wyjechac? Po pierwsze nie chce tutaj zostac rzemieslnikiem do
    konca zycia, a im czlowiek mlodszy tym mniej wiaze go z konkretnym
    miejscem. Po drugie latwiej sie uczy - jezyka, wszystkiego.

    Pisze z nadzieja wysluchania jakichs rad.

    Pozdrawiam,
    --
    Henryk Brys