PracaGrupypl.praca.dyskusje › MASKOWANIE w CV

  • 1. Data: 2003-11-26 11:13:47
    Temat: MASKOWANIE w CV
    Od: "Simmias" <s...@p...onet.pl>

    Poradźcie, czy mam w CV zamieścić pracodawcę do którego przeszedłem (to był
    bląd) i popracowałem tylko 2 miesiące, a potem zdecydowałem się odejść z
    powodów etycznych.
    Rozmawiałem ostatnio z kumplem który jest HRem we Francji i on mówi że on
    pokazuje tylko to co jest do pokazania, a ja traktuję CV jak zeznanie
    podatkowe i pisze wszystko ciurkiem jak było - która tendencja jest OK?

    G.

  • 2. Data: 2003-11-26 11:20:51
    Temat: Re: MASKOWANIE w CV
    Od: "Albercik" <l...@w...pl>

> [...]
    > pokazuje tylko to co jest do pokazania, a ja traktuję CV jak zeznanie
    > podatkowe i pisze wszystko ciurkiem jak było - która tendencja jest OK?

    Czesc - osobiscie mi sie wydaje ze jesli jest sie czym chwalic to pisz -
    jesli nie to nie pisz.
    Ja na przyklad pracowalem 3 miesiace jako listonosz - tego nie pisze w CV -
    jestem informatykiem :-)

    Pozdrawiam
    Albercik

  • 3. Data: 2003-11-26 11:37:12
    Od: "Simmias" <s...@p...onet.pl>

    To była stanowsiko: DYREKTOR ZARZĄDZAJĄCY
    ;-(

  • 4. Data: 2003-11-26 12:05:30
    Od: "slimak" <s...@s...com>

    czy napisac czy nie zalezy od twojego cv czy rubryka praca jest dluga czy
    nie :P ale na powaznie ja bym napisal jesli oczywiscie twoje "etyczne"
    powody sa powazne bo na rozmowie np mozesz pogadac z pracodawca o tym znaczy
    sie pracodawca cie zapyta "a dlaczego pan tylko przez 2 miesiace byl tutaj
    dyrektorem" no i powiesz mu co ci sie nie podobalo jesli podasz jakies
    powody powazne to moim zdaniem zyskasz w oczach nowego pracodawcy... ale
    mojego zdania nie bierz za bardzo pod uwage jestem mlody :)

  • 5. Data: 2003-11-26 12:40:34
    Od: "Gazeta" <s...@g...pl>

    Cześć, to nie do końca tak jest. nowy pracodawca może sobie pomyśleć, że
    jesteś kapryśny i jemu również możesz wywinąć tak numer. Zawsze możesz
    powiedzieć, że znalazłeś ofertę pracy, która bardziej odpowiadała Twoim
    zainteresowaniom i była korzystniejsza,
    pozdrawiam Renata

  • 6. Data: 2003-11-26 13:14:46
    Od: "Simmias" <s...@p...onet.pl>

    Gorzej jeśli - jak jest ma moim przypadku - własnie nie znalałem
    korzystniejszej okazji tylko odszedłem do nikąd bo nie chciałem stać się
    kozłem ofiarnym gościa który nie powinien byc prezesem.

    Generalnie - nie jest łatwo! Dzięki.

  • 7. Data: 2003-11-26 15:10:31
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "Simmias" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Gorzej jeśli - jak jest ma moim przypadku - własnie nie znalałem
    > korzystniejszej okazji tylko odszedłem do nikąd bo nie chciałem stać się
    > kozłem ofiarnym gościa który nie powinien byc prezesem.

    Ja eliminuje z cv mniej blyskotliwe zawirowania mej kariery. To nie zeznanie
    podatkowe tylko opis osiagniec. Wszystko musisz napisac w kwestionariuszu
    osobowym. W cv - nie.

    --
    SQLwysyn

  • 8. Data: 2003-11-26 22:51:41
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    "Albercik" <l...@w...pl> wrote in message

    > Ja na przyklad pracowalem 3 miesiace jako listonosz - tego nie pisze w
    CV -
    > jestem informatykiem :-)

    A to wstyd byc listonoszem? Swiadczy o tym, ze potrafisz sie znalezc w
    sytuacji,
    a jako listonosz byles odpowiedzialny itd. Nie rozumiem, lepiej przemilczec
    i te 3 miesiace przedstawic jako okres bezczynnosci lub nieskutecznego
    poszukiwania
    pracy?
    Poczytaj zyciorysy najwiekszych i najwybitniejszych. Oni sie nie wstydzili
    nawet najgorszych
    prac.

    GreG

  • 9. Data: 2003-11-26 23:24:46
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Wed, 26 Nov 2003 12:13:47 +0100
    "Simmias" <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Porad 1/4 cie, czy mam w CV zamie?ciae pracodawc? do którego przeszed?em
    > (to by? bl?d) i popracowa?em tylko 2 miesi?ce, a potem zdecydowa?em
    > si? odej?ae z powodów etycznych.
    > Rozmawia?em ostatnio z kumplem który jest HRem we Francji i on mówi ?e
    > on pokazuje tylko to co jest do pokazania, a ja traktuj? CV jak
    > zeznanie podatkowe i pisze wszystko ciurkiem jak by?o - która
    > tendencja jest OK?

    IMHO zalezy od tego, na kogo trafisz.
    Mozna jednak zalozyc, ze pracodawcow raczej beda interesowac twoje
    sukcesy.

    uczciwosc oczywiscie jest dobra rzecza, ale pamietaj, ze jesli piszsz
    wszystko, to musisz na rozmowie byc przygotowany odpowiadac na pytania
    dotyczace tego, co napiszesz.

    ja np. potrafilabym obrocic na swoja korzysc pytanie na temat wlasnie
    takiej pracy jw. wymieniasz - ale zastanow sie, czy Ty to potrafisz.
    Jesli nie - pomin.

    Jesli tak - zrob z tego swoj atut.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun

  • 10. Data: 2003-11-26 23:28:35
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Wed, 26 Nov 2003 13:40:34 +0100
    "Gazeta" <s...@g...pl> wrote:

    > Cze?ae, to nie do ko?ca tak jest. nowy pracodawca mo?e sobie pomy?leae,
    > ?e jeste? kapry?ny i jemu równie? mo?esz wywin?ae tak numer. Zawsze
    > mo?esz powiedzieae, ?e znalaz?e? ofert? pracy, która bardziej
    > odpowiada?a Twoim zainteresowaniom i by?a korzystniejsza,
    > pozdrawiam Renata

    no i to wlasnie stwierdzenie wskazuje, ze pracownika nie interesuje nic
    wiecej poza kasa.
    pracodawca sobie pomysli: aha, dostal lepiej platna prace, zmienil. to
    jesli ja bede mial chwilowe trudnosci albo on znajdzie lepsza robote,
    tez zostawi ta prace. nie, takiego nie chce.

    natomiast jesli bedzie szczery i powie, ze zzwolnil sie stamtad bo np.
    zostal oszukany albo niedotrzymano z nim warunkow umowy (nie wiem, o co
    poszlo) to ta wypowiedzia daje znac pracodawcy, ze:
    - nie daje sie oszukiwac i nie wareto tego wobec niego robic, bo sie
    zwolni
    - sam jest uczciwy i wymaga tego od pracodawcy
    - umowa rzecz swieta i nalezy jej dotrzymywac