PracaGrupypl.praca.dyskusje › Korepetycje

  • 21. Data: 2006-09-27 11:21:50
    Temat: złośliwość
    Od: " A." <p...@W...gazeta.pl>

    napisał(a);
    > Nie - nauczyciel ma dlatego 20h zajec, by nastepne 20 poswiecic na
    > wlasne doksztalcanie, niestety jest to u nas jedynie teoria, dlatego i
    > nauczanie u nas kuleje coraz bardziej.

    Stereotypy i złośliwość. Akurat nauczyciele są grupą społeczną, która
    dokształca się NAJWIĘCEJ. Dopiero po nich są lekarze i branżowcy. Wystarczy
    zajrzeć do opracowań statystycznych.
    Nie ma szans, aby uczyć bez co najmniej dwóch podyplomówek, a kursy, warsztaty
    i szkolenia są powszechnie wymagane, jeśli chcesz być na czasie i nie wypaść z
    obiegu.
    Co za bzdury opowiadasz! Ile poświęconych wieczorów moich kolegów i koleżanek,
    ile weekendów zajętych przez "wspólne gry rozwojowe", pomiary dydaktyczne,
    mierzenie jakosci pracy szkoły, metody aktywizujące, itp.

    Jeżeli nadal męczy cię kompleks szkoły, odpuść sobie i nie jedź na frazesach.
    Nie każdy był dobrym uczniem i nie każdemu minęła frustracja.

    A swoja drogą, może przyjdziesz uczyć do szkoły? Z takim zasklepionym
    spojrzeniem na pewno byłbyś cenionym belfrem:)

  • 22. Data: 2006-09-27 11:28:24
    Temat: Re: złośliwość
    Od: "Any User" <a...@m...com>

> [...]
    > warsztaty
    > i szkolenia są powszechnie wymagane, jeśli chcesz być na czasie i nie

    Nie wiem, na czym jest oparta ta statystyka, ale ja chodziłem do podstawówki
    i technikum, obu określanych jako jedne z najgorszych w mieście. Owszem,
    byli tam nauczyciele, którzy się dokształcali, jednak zasadnicza większość,
    to były zacofane jełopy, zaślepione jedynie swoim przedmiotem i nie mające
    żadnych innych kwalifikacji poza jednym fakultetem i dodatkowo
    przeszkoleniem pedagogicznym.

    Oczywiście należy zauważyć, że były wyjątki, ale bylo ich _kilka_ na równo
    80 sztuk.

    No i oczywiście zdaję sobie sprawę, że istnieją też "dobre" szkoły, w
    których są nauczyciele nieporównywalnej jakości. Sam widziałem takie szkoły
    i takich nauczycieli (np. znam po kilku nauczycieli w obu najlepszych
    ogólniakach w moim mieście i uważam, że są naprawdę świetni). Ale znam też
    szkoły przeciętne i nauczycieli z nich - są właśnie przeciętni, dokształcają
    się raczej bardzo mało.

  • 23. Data: 2006-09-27 11:31:30
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    A. wrote:
    > napisał(a);
    >>

    > Stereotypy i złośliwość. Akurat nauczyciele są grupą społeczną, która
    > dokształca się NAJWIĘCEJ. Dopiero po nich są lekarze i branżowcy. Wystarczy
    > zajrzeć do opracowań statystycznych.

    Opracowania statystyczne swoje, znajomi nauczyciele swoje. Oceniam po
    prostu obserwujac. Są tacy ktorzy sie dokształcaja ect. Przygotowują do
    lekcji ect. Niestety wiekszosc nie ma na to czasu, bo zeby zyc na
    odpowiednim poziomie ucza w kilku miejscach i dodatkowo jakies korepetycje.

    > Nie ma szans, aby uczyć bez co najmniej dwóch podyplomówek, a kursy, warsztaty
    > i szkolenia są powszechnie wymagane, jeśli chcesz być na czasie i nie wypaść z
    > obiegu.

    Umiesz rozroznic bycie na szkoleniu od wlasnego doksztalcania?

    > Jeżeli nadal męczy cię kompleks szkoły, odpuść sobie i nie jedź na frazesach.
    > Nie każdy był dobrym uczniem i nie każdemu minęła frustracja.

    Ja sie nie frustruje, wrecz jakbys przeczytal ze zrozumieniem, nawet
    tlumacze, dlaczego tak jest.

    > A swoja drogą, może przyjdziesz uczyć do szkoły? Z takim zasklepionym
    > spojrzeniem na pewno byłbyś cenionym belfrem:)

    Jakby dobrze placili moglbym sprobowac, przy obecnych zarobkach - no
    coz, raczej podziekuje.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 24. Data: 2006-09-27 11:39:02
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomasz Kaczanowski napisał(a):

> [...]
    > lekcji ect. Niestety wiekszosc nie ma na to czasu, bo zeby zyc na
    > odpowiednim poziomie ucza w kilku miejscach i dodatkowo jakies korepetycje.

    Ot i tu jest problem bo OIMW nie istnieje żaden mechanizm weryfikujacy
    to dokształcanie się w efekcie czego dobry nauczyciel zarabia tyle samo
    co taki, który uczyć nie powinień. Dokladnie to samo dotyczy lekarza,
    prawnika etc...

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 25. Data: 2006-09-27 13:03:48
    Temat: istnieje
    Od: " A." <p...@g...pl>

    januszek <j...@p...irc.pl> napisał(a):

> [...]
    > to dokształcanie się w efekcie czego dobry nauczyciel zarabia tyle samo
    > co taki, który uczyć nie powinień. Dokladnie to samo dotyczy lekarza,

    Istnieje. Jednym z nich jest obecny od kilku lat awans zawodowy.
    Czterostopniowy, przejrzysty, składający się z wielu wytycznych i wymagań - i
    daj Boże każdej grupie zawodowej, aby musiała być tak weryfikowana szczebel po
    szczeblu! Byłby porządek.

  • 26. Data: 2006-09-27 13:08:37
    Temat: Re: istnieje
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    A. napisał(a):

> [...]
    > daj Boże każdej grupie zawodowej, aby musiała być tak weryfikowana szczebel po

    Eeee... To jest IMO biurokracja a nie weryfikacja... Krotko mowiac
    premiuje sie tych, ktorzy spelniaja wymagania biurokratow a nie tych,
    ktorzy sa dobrzy w tym co robia...

    j.

  • 27. Data: 2006-09-27 14:12:44
    Temat: Re: Korepetycje
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Stefaniak" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > A tu akurat całkowicie Ciebie popieram.

    A ja nie. Uważam, że to zdanie powinno brzmieć:
    "Jest dobry w niezbędnym społecznie zawodzie, powinien z tego godnie żyć."

    --
    vertret

  • 28. Data: 2006-09-28 05:10:46
    Od: Marek Barbaszyński <m...@i...com.pl>

    A. wrote:

    > Istnieje. Jednym z nich jest obecny od kilku lat awans zawodowy.
    > Czterostopniowy, przejrzysty, składający się z wielu wytycznych i
    > wymagań

    Niemal co roku zmienianych, dodajmy, a w dodatku bardziej papierkowych
    niż faktycznych.

    > - i daj Boże każdej grupie zawodowej, aby musiała być tak
    > weryfikowana szczebel po szczeblu! Byłby porządek.

    Taaa. Jak na razie, ciekawym efektem ubocznym tego systemu awansu
    jest częsta niechęć do zatrudniania nauczycieli dyplomowanych
    (najwyższy stopień), bo drożej kosztują (choć różnica jest niewielka).

    --
    Marek "Barbidu" Barbaszyński
    ---- The signature has been optimized away