PracaGrupypl.praca.dyskusje › Koniec umowy o dzielo??? :-O

  • 11. Data: 2003-05-16 06:04:50
    Temat: Re: Koniec umowy o dzielo??? :-O
    Od: "Andrzej" <n...@p...onet.pl>

    Człowieku, powinieneś się leczyć na głowę, chociaż przy tak zaawansowanej
    chorobie nie jestem do końca pewny czy lekarz pomoże.
    Wszystkiemu winni są żydzi, masoni i cykliści, prawda?

    Zobacz do czego doszła Korea Północna - która najprawdopodobniej będzie dla
    Ciebie wzorcem.

    Trzeba zakasać rękawy, ostro wziąć się do roboty, a nie kontestować
    "Przecież Nam się należy!".
    --
    Andrzej

  • 12. Data: 2003-05-16 08:07:34
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    > bez urazy
    > Czlowieku, smiac mi sie zachcialo kiedy przeczytalem Twojego posta.
    >
    > pozdrawiam
    > Przemek

    Bezrobotnych w Polsce nikt nie widzi i z tego powodu udało im się wejść
    niepostrzeżenie do budynku Sejmu. Rozumiem ciebie. każdy spektakl może
    śmieszyć, nawet tragedia - dopóki jest się widzem. Ja też dopóki nie miałem
    problemów z pracą nie widziałem ani rosnącego bezrobocia, ani rozpieprzanego
    polskiego przemysłu, oddawanych bliższym i dalszym sąsiadom miejsc pracy w
    imię triumfu wolności i liberalizacji życia społeczno-gospodarczego. Dopiero
    po utracie pracy, kiedy te zjawiska zaczęły dotykać mnie bezpośrednio,
    mocniej uderzyła mnie prawda, że ta solidarnościowa władza, która zaczęła
    rządzić od 1989-go &#8211; jest solidarna z prawie każdym, tylko nie z rządzonymi.
    Pozdrawiam
    Marek

  • 13. Data: 2003-05-16 08:10:38
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    > A moze trzeba sie wsluchac w glos kogos, kto zyje tam i zna
    > rozwiazania, ktore powduja, ze to my jezdzimy za ocena a nie
    > na odwrot?
    >
    > P.S.
    > Szkoda, ze tak ciezko o wize:)

    Tylko dlaczego - jak tam tak dobrze - emeryci wracają do starego kraju.
    Widocznie u nas wszystko lepsze - oprócz pensji.
    Pozdrawiam
    Marek

  • 14. Data: 2003-05-16 08:14:08
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    > To przez takie myslenie jestesmy gdzie jestesmy.
    > Wez poczytaj jakas ksiazke do ekonomii, albo idz na jakis wyklad.

    Jak starość lub choroba zmuszą ciebie do korzystania z wypłat z ZUS-u,
    to twoje poglądy się nieco zmienią.

  • 15. Data: 2003-05-16 08:42:38
    Od: "Marcin" <n...@n...com>

    Witam

    Użytkownik <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Tylko dlaczego - jak tam tak dobrze - emeryci wracają do starego kraju.

    A moze z sentymentu?
    Jak ktos mieszkal 30-40 lat w Polsce i pozniej wyjechal, to na starosc
    chce wrocic do ojczyzny. Tutaj maja rodziny, starych przyjaciol.
    A i to jakos nie kazdy wraca.
    Jaki procent, ktorzy byli tam im wraca do Polski, bo pracowali przez iles
    lat na czarno
    i nie ma zadnego ubezpieczenia?
    Ilu Polakow nie zna jezyka 'tambylcow' i jest 'skazana' na przebywanie
    w polskich dzielnicach?
    I zawsze nie fair jest porownywac sytuacje (rodzinna, spoleczna) Polaka,
    ktory wyemigrowal
    do Stanow z Polakiem mieszkajacym w swojej ojczyznie.

    Lepiej porownaj sytuacje Polaka, ktory wyjechal do Stanow z sytuacja np.
    Ukraincow czy
    Bialorusinow, kotrzy przyjechali do Polski. Obywdwaj sa na emigracji
    zarobkowej
    i ktorym jest lepiej?

    > Widocznie u nas wszystko lepsze - oprócz pensji.

    Czy ktos Ci powiedzial, ze w USA wszystko lepsze nie w Polsce?
    I na pewno to nie jest zaden raj.

    Ciekawe byloby porownanie jaki procent Polakow bedacych w USA zostanie tam
    'na zawsze'
    a jaki procent Amerykanow przyjezdzajacych do Polski zostanie u nas.
    Moze gdzies sa takie statystyki.

    Marcin

  • 16. Data: 2003-05-16 08:53:23
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    > Drogi Marku. Czy pracowales (przepraszam, chodziles do pracy) w
    > poprzednim ustroju? Ja swoja opinie formuluje nie tylko na podstawie
    > obejrzenia "Misia"

    To "Miś" jeszcze istnieje? Rozpocząłem życie zawodowe w 1977. Byt kształtuje
    świadomość. Skoro w poprzednim burdelu (PRL-u) nie miałem problemów z pracą,
    a tym burdelu (RP) mam duże problemy i nie mam żadnych korzyści z tytułu
    upadku starego burdelu, to za co mam lubić ten nowy burdel? To ja już wolę
    ten stary. Miał wiele wad, ale poza kłopotami z zaopatrzeniem, żadne nie
    dotyczyły mnie bezpośrednio. Nie mam nic przeciwko wejściu Polski do UE, ale
    nasz ustrój społeczno-gospodarczy mi nie odpowiada. Obawiam się jednak, że
    wejście do UE nie przyniesie spodziewanych korzyści poza swobodniejszym
    przepływem ludzi i towarów, ale większość Polaków na tym nie skorzysta. Jak
    powiedział jeden z uczestników forum Onetu: &#8221;naród głodnych i bosych nie
    zrobi dużego obrotu handlowcom&#8221;. Za mojego życia było już kilka &#8222;zakrętów

    historii&#8221;, a zakręty maja to do siebie, że albo się z nich wychodzi, albo
    nie. Z tego w 1989 &#8211; nasz pojazd wyjechał jeżeli nie na dachu, ale na pewno
    na boku. Nie jestem do końca przekonany, czy z następnego zakrętu historii
    (wejście do UE) wyjedziemy wreszcie na kołach. &#8222;Polska to dziwna kraj&#8221;
    &#8211; jak
    stale powtarzał Tadeusz Ross występując w roli Zulu Guli.
    Pozdrawiam
    Marek

  • 17. Data: 2003-05-16 09:18:52
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    Andrzej <n...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Człowieku, powinieneś się leczyć na głowę, chociaż przy tak zaawansowanej
    > chorobie nie jestem do końca pewny czy lekarz pomoże.
    > Wszystkiemu winni są żydzi, masoni i cykliści, prawda?
    A dlaczego cykliści??? Gratuluję zdrowia, pracy i dobrego samopoczucia!
    Ty to masz i luzik prawda? Starzy, słabsi i chorzy do kasacji, bo żyją z
    twoich podatków &#8211; prawda? Czytałem kiedyś wypowiedź lekarza psychiatry, który
    stwierdził, że spotyka na co dzień mnóstwo przejawów chamstwa, znieczulicy i
    braku ludzkich odruchów ze strony pozornie normalnych ludzi, że znajduje
    więcej normalnych ludzi wśród swoich pacjentów.
    Marek

  • 18. Data: 2003-05-16 09:23:06
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    Marcin <n...@n...com> napisał(a):

> [...]
    > 'na zawsze'
    > a jaki procent Amerykanow przyjezdzajacych do Polski zostanie u nas.

    Wracają nie tylko pracujący na czarno. Za emeryturę w dolarach łatwiej żyć za
    złotówki, a i opieka lekarska jaka jest taka jest, ale jest tańsza.
    Marek

  • 19. Data: 2003-05-16 11:26:13
    Od: "Andrzej" <n...@p...onet.pl>

    > Ty to masz i luzik prawda? Starzy, słabsi i chorzy do kasacji, bo żyją z
    > twoich podatków; prawda?
    Kolega myli pewne fakty i zapomina o związkach i zależnościach w gospodarce.
    1. Drastyczne obniżenie podatków spowoduje drastyczne pogorszenie się
    jakości życia emerytów i biednych - prawda! Jednak tylko na kilk lat.
    2. Podwyższanie podatków powoduje tylko zjadanie własnego ogona.

    > na co dzień mnóstwo przejawów chamstwa, znieczulicy
    zacytuję więc fragment z dedykacją dla wszystkich komunizujących humanistów:
    Nowy Testament, Ewangelia w/g Św. Mateusza 25:14-30

    <cytat>
    Podobnie też [jest] jak z pewnym człowiekiem, który mając się udać w podróż,
    przywołał swoje sługi i przekazał im swój majątek. Jednemu dał pięć
    talentów, drugiemu dwa, trzeciemu jeden, każdemu według jego zdolności, i
    odjechał. Zaraz ten, który otrzymał pięć talentów, poszedł, puścił je w
    obrót i zyskał drugie pięć. Tak samo i ten, który dwa otrzymał; on również
    zyskał drugie dwa. Ten zaś, który otrzymał jeden, poszedł i rozkopawszy
    ziemię, ukrył pieniądze swego pana. Po dłuższym czasie powrócił pan owych
    sług i zaczął rozliczać się z nimi. Wówczas przyszedł ten, który otrzymał
    pięć talentów. Przyniósł drugie pięć i rzekł: Panie, przekazałeś mi pięć
    talentów, oto drugie pięć talentów zyskałem. Rzekł mu pan: Dobrze, sługo
    dobry i wierny! Byłeś wierny w rzeczach niewielu, nad wieloma cię postawię:
    wejdź do radości twego pana! Przyszedł również i ten, który otrzymał dwa
    talenty, mówiąc: Panie, przekazałeś mi dwa talenty, oto drugie dwa talenty
    zyskałem. Rzekł mu pan: Dobrze, sługo dobry i wierny! Byłeś wierny w
    rzeczach niewielu, nad wieloma cię postawię: wejdź do radości twego pana!
    Przyszedł i ten, który otrzymał jeden talent, i rzekł: Panie, wiedziałem,
    żeś jest człowiek twardy: chcesz żąć tam, gdzie nie posiałeś, i zbierać tam,
    gdzieś nie rozsypał. Bojąc się więc, poszedłem i ukryłem twój talent w
    ziemi. Oto masz swoją własność! Odrzekł mu pan jego: Sługo zły i gnuśny!
    Wiedziałeś, że chcę żąć tam, gdzie nie posiałem, i zbierać tam, gdziem nie
    rozsypał. Powinieneś więc był oddać moje pieniądze bankierom, a ja po
    powrocie byłbym z zyskiem odebrał swoją własność. Dlatego odbierzcie mu ten
    talent, a dajcie temu, który ma dziesięć talentów. Każdemu bowiem, kto ma,
    będzie dodane, tak że nadmiar mieć będzie. Temu zaś, kto nie ma, zabiorą
    nawet to, co ma. A sługę nieużytecznego wyrzućcie na zewnątrz - w ciemności!
    Tam będzie płacz i zgrzytanie zębów.
    </cytat>
    --
    pozdrawiam...
    Andrzej Wąsik

  • 20. Data: 2003-05-16 12:50:13
    Od: "Przemysław Mańkowski" <g...@p...poznan.sdi.tpnet.pl>

> [...]
    > ten stary. Miał wiele wad, ale poza kłopotami z zaopatrzeniem, żadne nie

    znowu sie usmialem - Twoja postawa i poglady sa zalosne.
    ;-) to wlasnie za to, ze nie miales problemow z praca w PRLu placimy gruba
    kase do dzisiaj.
    To, ze nie masz roboty dzisiaj nie jest niczyja wina oprocz Twojej. Zadaniem
    Panstwa jest nie zapewnianie miejsc pracy (jak dzialo sie to w PRLu), a
    stwarzanie mozliwosci do prowadzenia dzialnosci gospodarczej - tak powinno
    byc w kapitalizmie. Druga rzecz, ze robi to nieudolnie - ale skoro ministrem
    finansow jest koles myslacy podobnie do Ciebie nie dziwie sie, ze jest jak
    jest i zapewniam Cie, ze nie jest on z prawej strony rzadu.
    A jezeli Ci tak teskna za komuna wyjedz na Kube, albo w podobne miejsce i
    racz zakonczyc te zalosne opowiadania.

    pozdrawiam
    Przemek