PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nieodpłatny staż to chyba kiepski pomysł...

  • 1. Data: 2003-05-14 21:00:09
    Temat: Nieodpłatny staż to chyba kiepski pomysł...
    Od: "motto" <m...@o...pl>

    Mój kolega w 2002 roku odbył roczny darmowy staż w serwisie komputerowym.
    Dostał świadectwo pracy takie jakby pracował normalnie zarobkowo z tą
    różnicą, że na jego świadectwie było napisane, że jest był to darmowy staż.
    Kiedy pojechał na rozmowę kwalifikacyjną do Warszawy dowiedział się że to
    świadectwo jest nic nie warte, ponieważ jeśli ten staż był darmowy to firma
    nie ponosi żadnych kosztów a co za tym idzie każda firma może wystawić takie
    "fikcyjne" świadectwo. W sumie facet miał rację... I co teraz? Rok pracy w
    celu zdobycia udokumentowanego doświadczenia poszedł na marne bo nikt nie
    chce tegoo honorować. Zastanawiam się więc czy odbywanie takie stażu ma jaki
    kolwiek sens?

    --
    motto
    icq: 238159966

  • 2. Data: 2003-05-14 21:01:32
    Temat: Re: Nieodpłatny staż to chyba kiepski pomysł...
    Od: "motto" <m...@o...pl>

    Użytkownik "motto" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Mój kolega w 2002 roku odbył roczny darmowy staż w serwisie
    > komputerowym.
    Aha darmowy to on był tylko na piśmie, nie wiem dlaczego nie była to np.
    umowa o dzieło, ale ponoć tak jakieś tam jeszcze śrubki wykręcał od Państwa.

  • 3. Data: 2003-05-15 05:50:28
    Od: "pikuś" <p...@p...onet.pl>

    moim zdaniem darmowy staż nie ma żadnego sensu, chyba że jest to naprawdę
    znana duża firma

    nie spotkałem się z pracodawcą dla któego miałoby to znaczenie

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-05-15 08:13:40
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    motto <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > Dostał świadectwo pracy takie jakby pracował normalnie zarobkowo z tą
    > różnicą, że na jego świadectwie było napisane, że jest był to darmowy staż.

    Przecież to kompletna bzdura. Żeby wypisać świadectwo pracy musi być
    stosunek pracy - czyli podpisana umowa o pracę. Staż nie jest świadczeniem
    pracy - co najwyżej można wypisać rekomendację, że kolega odbywał staż i
    sprawował się dobrze. Natomiast to się nie liczy do okresy zatrudnienia,
    dobra wola następnego pracodawcy, czy mu to polepszy wizerunek kandydata,
    czy nie.

    Dopiero w marcu tego roku sejm przyjął ustawę o wolonotariace - teraz czeka
    na podpis prezydenta. Tam będą rozwiązane w końcu problemy dotyczące
    zatrudnienia, ubezpieczenia itp itd. Nie znam jednak szczegółów.

> [...]
    > nie ponosi żadnych kosztów a co za tym idzie każda firma może wystawić

    To też głupota - sfałszować można przecież wszystko. Moga przeciez zadzwonić
    do tamtej firmy i się zapytać.

  • 5. Data: 2003-05-17 06:53:52
    Od: "motto" <m...@o...pl>

    Użytkownik " leszek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracy - co najwyżej można wypisać rekomendację, że kolega odbywał staż i
    O widzisz przepraszam, zerknąłem jeszcze raz, to wygląda jak świadectwo
    pracy ale w nagłówku pisze "Zaświadczenie". Masz rację, nie przeczytałem
    dokładnie dokumentu.

    --
    motto
    icq: 238159966