PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kodeks pracy

  • 1. Data: 2005-03-03 18:23:46
    Temat: Kodeks pracy
    Od: Werner <w...@o...pl>

    Witam wszystkich!!!Mam male pytanko!Czy ktos z grupowiczow orientuje sie
    czy pracodawca moze obciazyc mnie kara pieniezna za drobne bledy
    podczas konstruowania w przeszlosci!Dodam ze zlozylem wymowiene, a szef
    jest bardzo msciwy!Wczesniej mowil ze nie ma sprawy, a gdy zobaczyl
    wymowienie to stwierdzil,ze musze zaplacic za szkody dla firmy!Z gory
    dziekuje za pomoc!

  • 2. Data: 2005-03-03 22:17:38
    Temat: Re: Kodeks pracy
    Od: "JackyX" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Werner" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > szef jest bardzo msciwy!Wczesniej mowil ze nie ma sprawy, a gdy
    > zobaczyl wymowienie to stwierdzil,ze musze zaplacic za szkody dla

    w tym poprzednim kodeksie była mowa o karze w wysokości max 3
    miesięczych poborów (średnia obliczona z kilku poprzednich wypłat). Nie
    wiem jak jest w tym nowym ale nie sądzę by się coś zmieniło.

    JackyX

  • 3. Data: 2005-03-04 00:52:36
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    JackyX; <d082f3$2eb$1@inews.gazeta.pl> :

> [...]

    > miesięczych poborów (średnia obliczona z kilku poprzednich wypłat). Nie
    > wiem jak jest w tym nowym ale nie sądzę by się coś zmieniło.

    Dodam, że o ile pamiętam w tych przepisach jest też termin
    "przedawnienia" [chyba 1 miesiąc] od momentu, kiedy kierownik dowiedział
    się o fakcie.

    Flyer
    --
    Szukam roboty - zdolny i chętny - Warszawa
    http://plfoto.com/zdjecie.php?picture=403101

  • 4. Data: 2005-03-04 10:31:41
    Temat: zależy czy podpisywałeś coś o odpowiedzialności materiałowej itp
    Od: "bca" <p...@o...pl>

    jeśli podpisywałeś coś o odpowiedzialności materiałowej itp, albo powierzono ci
    komisyjnie jakieś mienie, to może być odpowiedzialność.

    Albo jeśli podpisywałeś jakieś inne nietypowe cyrografy (uwaga: często są
    spotykane niezgodne z prawem, więc i tak nieważne).
    Ale w wielu zawodach jest ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, czasem
    nawet chyba obowiązkowe.

  • 5. Data: 2005-03-04 10:34:28
    Temat: jeszcze dodam, że mścić się można na różne sposoby
    Od: "bca" <p...@o...pl>

    Mścić się można na różne sposoby. Więc to że masz rację prawnie, czy moralnie,
    przed niczym Cię nie chroni.

    W Polsce wyegzekwowanie swojego prawa, choćby do ostatniej pensji graniczy z
    cudem.

  • 6. Data: 2005-03-04 12:36:22
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 03 Mar 2005 19:23:46 +0100, Werner <w...@o...pl>
    zakodował:

    > czy pracodawca moze obciazyc mnie kara pieniezna za drobne bledy
    >podczas konstruowania w przeszlosci!

    Za zawinione, świadome - może (z pewnymi obwarowaniami).
    Mówić - to sobie może. Jak dostaniesz coś na piśmie albo faktycznie Ci
    potrąci, to napisz - zobaczymy, co da się zrobić.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded