PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kilka pytan odnosnie CV

  • 1. Data: 2005-09-04 11:52:41
    Temat: Kilka pytan odnosnie CV
    Od: "maggic" <m...@w...pl>

    Witam,
    przygotowuje aktualnie swoje CV, wczoraj przez kawal czasu rpzegladalem ta
    grupe i znalazlem sporo odpowiedzi na swoje watpliwosci ale nadal kilka
    pozostalo, bylbym wdzieczny za wszelkie dobre rady i sugestie, a oto pytania
    (skonczylem ostatni rok studiow i aktualnie koncze prace magisterska i
    najprawdopodobniej do konca wrzesnia czy polowy pazdziernika sie obronie):

    1. pochodze z malej miejscowosci ale studiowalem w Poznaniu. nie mam tez juz
    zameldowania, nawet tymczasowego w tym miescie za to bede sie staral wysylac
    aplikacje do firm z roznych miast bo nie jest dla mnie problemem przeprowadzka
    nawet cos takiego planuje. czy w takim razie jako adres w cv mam podac adres,

    niby jeszcze aktualny, mieszkania w poznaniu czy tez tej malej miejscowosci,
    ktorej nazwa sugeruje wojewodztwo z ktorego pochodze? Czy o przeprowadzce w
    ogole wspominac np. w liscie motywacyjnym czy raczej odpowiednie osoby domysla
    sie, ze skoro wysylam aplikacje to jestem na to przygotowany?

    2. czy umiescic w ogole informacje gdzies o pracy magisterskiej ktora koncze
    (to co wykorzystuje moze czasami dzialac na moj plus) czy narazie to zostawic?

    3. w jaki sposob umiescic informacje na temat pracy inzynierskiej i tego

    ytulu, ktory posiadam? czy nad tekstem o studiach czy pod umiescic nowy wiersz

    z tymi informacjami czy tez wtracic w srodku?

    4. czy umieszczac informacje o stypendiach naukowych w liceum i na studiach?

    5. jestem jednym z zalozycieli pewnego serwisu internetowego, ktory jakis czas
    juz prowadzimy, obecnie serwis jest brany pod uwage w zestawieniach gemiusa w
    swojej kategorii jesli chodzi o udzial w rynku, gdzie czolowke okupuja serwisy
    onetu czy wp. Jednak nikt z nas nie ma z tego zadnych pieniedzy, wrecz

    rzeciwnie, trzeba nieraz dokladac. czy mam zatem wpisac to w czesci gdzie jest

    dzialalnosc dodatkowa czy w doswiawdczeniu zawodowym? jak na moj gust jest sie
    czym pochwalic tylko nie wiem czy to podciagnac pod doswiadczenie zawodowe
    (polowicznie pokrywa sie to z dziedzina w ktorej chce pracowac).

    6. czy w zainteresowaniach rozpisac sie jesli w jednej z dyscyplin sportowych,
    ktora sie interesuje mam pewne osiagniecia - chodzi o gre w klubie i
    reprezentacji szkolnej? czy po prostu nazwe dyscypliny zostawic?

    7. czy stosowac zabiegi specjalne by zmiescic sie z cv na jednej stronie w
    stylu zmniejszanie marginesow, odstepow itd? to w pewnym sensie obniza
    przejrzystosc tekstu ktory robi sie coraz bardziej upakowany.

    Za wszelkie porady i sugestie bede bardzo wdzieczny,

    pozdrawiam wszystkich czytajacych
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2005-09-04 12:31:23
    Temat: Re: Kilka pytan odnosnie CV
    Od: Rafal Skoczylas <n...@s...org>

    On Sun, 04 Sep 2005 13:52:41 +0200, maggic wrote:
    > 1. [...] czy w takim razie jako adres w cv mam podac adres, niby jeszcze
    > aktualny, mieszkania w poznaniu czy tez tej malej miejscowosci, > ktorej
    > nazwa sugeruje wojewodztwo z ktorego pochodze?

    W zasadzie nie ma to znaczenia (szczególnie jeżeli wysyłasz
    elektronicznie). Wpisz ten pod którym będzie Ci najwygodniej odbierać
    ewentualną korespondencję.

    > Czy o przeprowadzce w ogole wspominac np. w liscie motywacyjnym[...]

    Jeżeli ładnie ubierzesz w słowa, to może być na plus dla Ciebie.

    > 2. czy umiescic w ogole informacje gdzies o pracy magisterskiej ktora
    > koncze (to co wykorzystuje moze czasami dzialac na moj plus) czy
    > narazie to zostawic?

    Umieść i napisz przewidywany termin obrony.

    > 4. czy umieszczac informacje o stypendiach naukowych w liceum i na
    > studiach?

    Tak.

    > 5. jestem jednym z zalozycieli pewnego serwisu internetowego, [...]
    > czy mam zatem wpisac to w czesci gdzie jest dzialalnosc dodatkowa
    > czy w doswiawdczeniu zawodowym?

    Jeżeli pokrywa się to z Twoją dziedziną, to jest to doświadczenie
    zawodowe. Czy na tym zarabiasz czy nie, nie ma tutaj znaczenia.

    > 6. czy w zainteresowaniach rozpisac sie jesli w jednej z dyscyplin
    > sportowych, ktora sie interesuje mam pewne osiagniecia [...]

    Jeżeli nie związane z dziedziną to nie. Jeżeli kogoś to zainteresuje,
    to zapyta na rozmowie kwalifikacyjnej i wtedy opowiesz (najlepiej bez
    zbędnych podniet, żeby nie wyszło że Cię ten temat bardziej rajcuje niż
    ewentualna praca).

    > 7. czy stosowac zabiegi specjalne by zmiescic sie z cv na jednej
    > stronie w stylu zmniejszanie marginesow, odstepow itd?

    Nie. Z tą jedną stroną to jakiś mit.

    Ważniejsze jest, żebyś umieścił konkretne informacje jakie masz
    doświadczenia (wypunktuj na czym polegały, podstawowy zakres
    obowiązków/zajęć, itp.), co umiesz robić, itd.

    Jeżeli nie pracowałeś i nie masz doświadczeń zawodowych z pracy,
    to może na studiach robiłeś jakieś projekty o których warto wspomnieć?

    Pisz o tym co pracodawcę potencjalnie interesuje. Miej to też na uwadze
    podczas ustawiania kolejności sekcji w swoim CV.

    n.
    --
    A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?

  • 3. Data: 2005-09-07 05:40:37
    Od: "maggic" <m...@w...pl>

    Dziekuje za wszelkie sugestie, mam jeszcze jdna watpliwosc.

> [...]
    >
    >Jeżeli nie pracowałeś i nie masz doświadczeń zawodowych z pracy,
    >to może na studiach robiłeś jakieś projekty o których warto wspomnieć?

    Czy w opisie doswiadczenie (dodam, ze chodzi o branze informatyczna) pisac w
    ogole w jakich technologiach byly wykonywane pewne projekty czy tez tworzone
    serwisy internetowe? czy az tak bardzo sie nie zaglebiac tylko opisac na czym
    to polegalo, zakres obowiazkow itp.
    Dodam, ze od paru lat projektuje serwisy internetowe i współpracuje ponadto
    na tej plaszyznie z pewna firma, czy opisywac wykorzystywane technologie czy
    moze zostawic to do LM czy na ewentualna rozmowe?

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-09-07 08:31:46
    Od: Rafal Skoczylas <n...@s...org>

    On Wed, 07 Sep 2005 07:40:37 +0200, maggic wrote:
    > Czy w opisie doswiadczenie (dodam, ze chodzi o branze informatyczna) pisac w
    > ogole w jakich technologiach byly wykonywane pewne projekty czy tez tworzone
    > serwisy internetowe?

    Wspomnieć, ale nie opisywać. Hasłowo, np.

    [Firma X, Projekt Y] - J2EE, XML, CORBA, WAJCHA, SLD, THC
    [opis tego co robiłeś]

    > Dodam, ze od paru lat projektuje serwisy internetowe i współpracuje
    > ponadto na tej plaszyznie z pewna firma, czy opisywac wykorzystywane
    > technologie czy moze zostawic to do LM czy na ewentualna rozmowe?

    Ja mam w swoim CV sekcję "Umiejętności" i tam wpisuję (hasłowo; "znajomość
    tego", "umiejętność tamtego", "doświadczenie w owym").

    n.
    --
    Life isn't about finding yourself. Life is about creating yourself.