PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jaka forma dzialalnosci?

  • 1. Data: 2003-12-14 00:08:50
    Temat: Jaka forma dzialalnosci?
    Od: "\(piecia\)" <b...@g...pl>

    Witam,

    Mam juz pomysl na firme, duzo pracy za mna, jeszcze wiecej przede mna.
    Wkrotce chce zalozyc dzialalnosc gospodarcza ale nie jestem pewien czy stac
    mnie bedzie na poczatku na placenie ogromnych sum typu zus, us. Ktos z Was
    moze doradzic cos w tym temacie?
    Firma bedzie sie zajmowala handlem materialami eksploatacyjnymi do drukarek.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 2. Data: 2003-12-14 09:19:50
    Temat: Re: Jaka forma dzialalnosci?
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > moze doradzic cos w tym temacie?
    > Firma bedzie sie zajmowala handlem materialami eksploatacyjnymi do

    jezeli Twojej nowej firmy nie bedzie stac na płacenie podatkow i
    ubezpiezczen, to znaczy ze praca ZA TOBA, o ktorej piszesz, zostala wykonana
    źle, i trzeba ja jeszcze raz zrobic

    Wojtek

  • 3. Data: 2003-12-14 09:34:06
    Od: "\(piecia\)" <b...@g...pl>

    > jezeli Twojej nowej firmy nie bedzie stac na płacenie podatkow i
    > ubezpiezczen, to znaczy ze praca ZA TOBA, o ktorej piszesz, zostala
    wykonana
    > źle, i trzeba ja jeszcze raz zrobic

    Nie zrozumiales mnie. Chodzi mi o taka forme dzialalnosci ktora bedzie mnie
    jak najmniej kosztowala, przynajmniej na poczatku bo jak wiesz zapewne zanim
    zacznie sie zarabiac najpierw trzeba nieco zainwestowac a w moim przypadku
    nie mam zbyt wielkich srodkow.
    Zatem mozesz cos doradzic czy raczej wolisz gasic moj optymizm?

    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 4. Data: 2003-12-14 11:10:54
    Od: "Krzysztof Sz." <b...@e...strefa.pl>

> [...]
    > nie mam zbyt wielkich srodkow.
    > Zatem mozesz cos doradzic czy raczej wolisz gasic moj optymizm?

    Witaj
    Optymizm to jedna sprawa a zdrowy rozsadek to sprawa druga.
    Zadna nowa firma na rynku nie moze liczyc na po pierwsze upusty cenowe a po
    drugie zakup towaru z przedluzonym terminem platnosci.
    Najpierw musisz sie wykazac, ze jestes wiarygodny i masz odpowiedni obrot
    predysponujacy Cie do uzyskania lepszych warunkow niz wszyscy inni ktorzy sa
    np. detalistami.
    Ale na to trzeba miec kase i tu z reguly jest problem.
    Mysle, ze dobrym rozwiazaniem na poczatek dzialalnosci sa uslugi bo tutaj
    inwestujesz tylko wlasna prace ktora jesli zostanie doceniona wtedy
    przyniesie efekty finansowe - ale coz bede pisal - sam to przechodzilem wiec
    teraz jestem troche madrzejszy o 10 lat doswiadczen
    Zycze powodzenia w interesach

    Pozdrawiam;
    Krzysztof Szmandra
    www.efekt.strefa.pl

  • 5. Data: 2003-12-14 11:26:02
    Od: "alegori@" <a...@i...pl>

    (piecia) <b...@g...pl> w swojej wiadomości wystosował następujące
    rzeczy:
> [...]
    > z Was moze doradzic cos w tym temacie?
    > Firma bedzie sie zajmowala handlem materialami eksploatacyjnymi do

    Jedynym sposobem unikniecia placenia zusu w pelnej wysokosci jaki znam, to
    prowadzenie dzialalnosci gospodarczej bedac równoczesnie zatrudnionym na
    umowe o prace w firmie trzeciej. Wtedy z trzech składek ktorych suma wynosi
    ok ~700 zł placisz tylko jedna, w wysokosci ok zlotych 70-ciu.
    Podatek na us nie jest wielkim problemem, ponieważ w tym przypadku placisz
    tylko wtedy, kiedy faktycznie cos zarobisz... wiec przynajmniej teoretycznie
    bedziesz mial z czego.
    Moze zabrzmi to troche glupio co teraz napisze, ale radzilbym Ci sprobowac
    najpierw 'na sucho', bez rejestrowania dzialalnosci, ktore tez pociaga za
    soba jakies tam koszty. Oczywiscie tylko w przypadku kiedy bez mozliwosci
    wystawiania rachunkow bedziesz mogl cokolwiek na tym zarobic.

    Zycze powodzenia

  • 6. Data: 2003-12-14 12:45:36
    Od: "TomS" <n...@p...onet.pl>

    "alegori@" <a...@i...pl> wrote in message
> [...]
    wynosi
    > ok ~700 zł placisz tylko jedna, w wysokosci ok zlotych 70-ciu.

    tutaj się nie zgodze, bowiem w takim przypadku
    jestes zobowiązany zgłośić się do ubezpieczenia zdrowotnego
    składka w listopadzie wyniosła 140,50 zł
    szczegóły na www.zus.pl dział wsaźniki i składki
    nie sposób zauwazyc że podstawa na zdrowotne jest znacznie
    wyższa niż reszty składek;-)

    pozdrawiam
    TomS

  • 7. Data: 2003-12-15 10:35:38
    Od: "Mr.Anderson" <a...@N...gmx.net>

    > wynosi

    Może też zobaczyć jak się ma sprawa w KRUS czyli 'rolniczym zusie'. Gdzieś
    mi się o uszy obił taki program - facet chciał zarejstrować hodowlę dżownic
    tylko po to aby podlegała ona pod KRUS i aby unikność płacenia ogromnych sum
    na ZUS. Oczywiście oprócz 'glizd' (które byłby bardziej na papierze) chciał
    prowadzić 'normalą działalność'. Nie interesowałem się tym ale może ktoś zna
    temat....