PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak zarobić trochę grosza jako "informatyk" [długie]

  • 21. Data: 2004-04-24 14:18:59
    Temat: Re: Jak zarobić trochę grosza jako
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...USUN.pl>

    g...@p...onet.pl wrote:

    > od MySQL 4.1 w/w roznice jakby zanikaja. Istotniejsza jest inna roznica:
    > PostgreSQL jest na licencji GNU (a wiec za darmo), a MySQL od poczatku 2004
    > jest platny od kazdej instalacji min. 1 tys PLN (bezplatny tylko do projektow
    > GNU), z InnoDB - 2 tys PLN. Hej! Programisci PHP+MySQL! Obudzcie sie, bo
    > pojdziecie siedziec! ;)

    PostgreSQL jest na licencji BSD, a nie GNU GPL. (Co jest
    z reszta dużym plusem.)

    MySQL jest cały czas dostępny na GNU GPL.
    Jednak goście od MySQL dość specyficznie interpretują
    tę licencję (zawsze tak robili). Wydaje im się,
    że jak napiszesz coś, co korzysta z MySQL, to od razu
    twoja praca musi być na GPL, jeśli ją dystrybuujesz.
    Moim zdaniem dyskusyjne (jak cały GPL).
    I da się to obejść.
    Nie strasz ludzi więzieniem.

    --
    Stach Tlen: stachobywatelpl, GG: 1811474
    Jabber: stach at jabber atman pl

  • 22. Data: 2004-04-24 14:22:28
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...USUN.pl>

    Krzysztof Stachlewski wrote:

    > I da się to obejść.

    Sam sobie odpowiem. :-)

    Sami na to wpadli:

    Free use for those who never copy, modify or distribute. As long as you
    never distribute (internally or externally) the MySQL Software in any way,
    you are free to use it for powering your application, irrespective of
    whether your application is under GPL license or not.

    Prosta sprawa. Wystarczy samemu nie redystrybuować.

  • 23. Data: 2004-04-25 20:05:05
    Temat: Re: Jak zarobić trochę grosza jako "informatyk" [długie]
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    Kuba-RPM wrote:

    > (...) ale studia sa BEZPLATNE

    Nie są bezpłatne. Ja za nie płacę. Podobnie jak większość innych. Robi
    mi się niedobrze jak czytam gnojków, którzy nie płacą za swoje studia i
    twierdzą że one są "bezpłatne". Gorzej mógłbyś zrobić pisząc, że są
    "darmowe" - wtedy bym cię zajebał tępym nożem.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz

  • 24. Data: 2004-04-25 21:11:30
    Od: "Mk" <m...@w...pl>

    Prawdziwie, a jednak w fatalnym stylu.
    Jesli chcesz kogos zajebac to niedlugo bedziemy musieli placic za twoja
    resocjalizacje...

    mk

    Użytkownik "Piotr Hosowicz" <n...@i...domain.net> napisał w
    wiadomości news:c6h5lr$cg7$1@atlantis.news.tpi.pl...

  • 25. Data: 2004-04-26 03:48:34
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    Mk wrote:

    > Prawdziwie, a jednak w fatalnym stylu.

    Styl jest adekwatny do sytuacji. Proponuję EOT, bo szkoda prądu.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz

  • 26. Data: 2004-04-26 06:02:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik " Marek" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > No to co jest dochodową branżą?!?!

    branie dużych kredytów i ich nie spłacanie..... :/

  • 27. Data: 2004-04-26 16:48:56
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > whether your application is under GPL license or not.
    >
    > Prosta sprawa. Wystarczy samemu nie redystrybuować.

    pls, podaj zrodlo. Wazny jest autor i kontekst.

    Bo lektura warunkow licencji z http://www.mysql.com/products/licensing/ nasuwa
    zdecydowanie odmienne wnioski.

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 28. Data: 2004-04-26 22:30:17
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    > Nie są bezpłatne. Ja za nie płacę.

    Dokładnie tak jak ktoś kiedyś płacił za twoje i tak jak obecny student
    będzie kiedyś płacił za czyjeś.

    --
    | Mariusz Rzepkowski e-mail: m...@u...post.pl |
    | GG: 966498 ICQ: 134628796 www.mariuszr.prv.pl |

  • 29. Data: 2004-04-27 18:15:15
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    MariuszR wrote:

    > Dokładnie tak jak ktoś kiedyś płacił za twoje i tak jak obecny student
    > będzie kiedyś płacił za czyjeś.

    Nie, za moje płaciliła moja rodzina i ja. Byłem na płątnych studiach.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz

  • 30. Data: 2004-04-28 09:14:58
    Od: Przemek Wrzesiński <p...@n...gazeta.pl>

    Pięknego dnia Tue, 27 Apr 2004 20:15:15 +0200, osobnik ukrywajacy sie pod
    pseudonimem Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net> w
    wiadomosci <c6m7vo$71a$1@atlantis.news.tpi.pl> napisal/a:

    >Nie, za moje płaciliła moja rodzina i ja. Byłem na płątnych studiach.

    W platnej podstawowce tez byles ? :P

    Przemek