PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak założyć związki zawodowe w hipermarkecie

  • 21. Data: 2004-02-05 09:47:15
    Temat: Re: Jak założyć związki zawodowe w hipermarkecie
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

    > Kolego widę iż uprawiasz demagogię a nie rozumiesz istoty problemy,
    powyższy
    > cytat nijak sie ma do prowadzonej tu dyskusji :)
    >
    > pozdrawiam ;)

    Za każdym paragrafem w kodeksie pracy stoja jakieś pieniądze, które musi
    wyłożyć pracodawca.
    Jeżeli pracodawca nie ma kasy (nie ważne z jakiego powodu) na zaplacenie
    zgodnie kp to ma dwa wyjscia: zamknąć interes i cie zwolnic, albo placic
    mniej. Znasz jakieś inne rozwiązanie?

    andrzej

  • 22. Data: 2004-02-05 09:48:41
    Od: "Rafał" <k...@t...adresu.pl>

    On Wed, 04 Feb 2004 16:27:37 +0100, andrzej wrote:

    > Niestety nie masz racji. Pracodawca placi dokladnie tyle ile jest
    > pracownik wart a nie dlatego, że ktoś coś przemilcza.

    Za przeproszeniem, pieprzysz facet.
    Weź sie zastanów trochę, pomyśl. To nie boli.

    bpzdr.
    Rafał

  • 23. Data: 2004-02-05 10:03:26
    Od: "Rob59" <R...@g...pl>

> [...]
    > Jeżeli pracodawca nie ma kasy (nie ważne z jakiego powodu) na zaplacenie
    > zgodnie kp to ma dwa wyjscia: zamknąć interes i cie zwolnic, albo placic

    Zgadzam się, ale sedno jest nie w płaceniu a w wyzyskiwaniu przez pracodawcę
    bezwzględnie pracownika.
    Jeżeli płacisz za 8 h, pracy to nie wymagaj aby pracownik pracował harował
    12. Chcesz 12h płać.
    Jeżeli umowa jest o pracy w dni pracujące, to nie żądaj od pracownika
    przychodzenia w niedziele i płacić jak zwykły dzień.
    Chcesz aby pracownicy pracowali w niedzielę - płać jak za niedzielę, albo
    zamknij interes jak się nie opłaca.
    itp. itd.
    Pracownik nie jest NIEWOLNIKIEM pracodawcy, a ci ostatni, albo co gorzej ich
    najemni "nadzorcy", tak ich traktują.
    Trochę godności dla pracownika.

    pozdrawiam

    p.s.Andrzej - masz stałą pracę czy jesteś pracodawcą ;)

  • 24. Data: 2004-02-05 10:08:38
    Temat: Re: Jak za3o?ya zwi?zki zawodowe w hipermarkecie
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

    > Za przeproszeniem, pieprzysz facet.
    > Weź sie zastanów trochę, pomyśl. To nie boli.
    >
    > bpzdr.
    > Rafał

    Musze ci to samo zaproponowac.
    Przeprosze cie, gdy mi sprzedasz mojego 8 letniego malucha za cene nowego
    peugeota 206.
    Oczywiscie bedzie ci wolno głośno wychwalac malucha i upominac sie o prawo
    do godziwego zarobku.

    andrzej

  • 25. Data: 2004-02-05 10:16:49
    Od: "Rob59" <R...@g...pl>

> [...]
    > peugeota 206.
    > Oczywiscie bedzie ci wolno głośno wychwalac malucha i upominac sie o prawo

    Kolego widzę iż znowu uprawiasz demagogię :)
    Ale fakt iż : "Pracodawca płaci dokładnie tyle ile jest pracownik wart" - ni
    żądajmy aby pracodawca był filantropem, ale żeby był po prostu uczciwy płaci
    za towar ile jest wart.

  • 26. Data: 2004-02-05 10:54:08
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

> [...]
    ni
    > żądajmy aby pracodawca był filantropem, ale żeby był po prostu uczciwy

    To gdzie sie ze mna nie zgadasz, bo mnie wczesniej opieprzyłeś brzydko a
    przeciez ja od poczatku to samo twierdze.

    andrzej

  • 27. Data: 2004-02-05 11:04:10
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

    > Pracownik nie jest NIEWOLNIKIEM pracodawcy, a ci ostatni, albo co gorzej
    ich
    > najemni "nadzorcy", tak ich traktują.
    > Trochę godności dla pracownika.

    Pracownik i pracodawca maja taki sam sposób, aby współpracowac ze sobą tylko
    godnie i uczciwie.
    Mianowicie w chwili, gdy taka współpraca dla jednego z nich staje sie
    niegodna i/lub nieuczciwa to moga sobie wypowiedziec umowę, którą wczesniej
    dobrowolnie i swiadomie podpisali.
    Pracownik jest nawet w uprzywilejowanej sytuacji, bo jemu prawo daje szanse
    domagania sie odprawy, a pracodawca takiej mozliwosci nie ma.

    > p.s.Andrzej - masz stałą pracę czy jesteś pracodawcą ;)

    Pracuje na 2,5 etatach.

    andrzej

  • 28. Data: 2004-02-05 11:06:41
    Od: "Tomfas" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "andrzej" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > mecza...typowe
    >

    > Niestety nie masz racji. Pracodawca placi dokladnie tyle ile jest
    pracownik
    > wart a nie dlatego, że ktoś coś przemilcza.

    Nie tyle ile pracownik jest wart, ale jaki jest popyt na pracownika danego
    sektora. Jesli duzy - bedzie placil wiecej, jesli maly - za $1/h....

  • 29. Data: 2004-02-05 11:07:12
    Od: "Rob59" <R...@g...pl>

    > ni
    > płaci
    >
    > To gdzie sie ze mna nie zgadasz, bo mnie wczesniej opieprzyłeś brzydko a
    > przeciez ja od poczatku to samo twierdze.

    Kolego nie opieprzyłem Cię, bo i za co, że masz własne zdanie hehe
    Tylko bez demagogij :)
    Twierdziłem i dalej twierdze iż cześć pracodawców, używając porównań kolegi
    Andrzeja, chce płacić jak za trabanta, a pużniej wymagają jak od BMW.

    pozdrawiam

  • 30. Data: 2004-02-05 11:08:53
    Od: "Rob59" <R...@g...pl>

> [...]
    szanse
    > domagania sie odprawy, a pracodawca takiej mozliwosci nie ma.

    Zgoda :)

    > Pracuje na 2,5 etatach.

    Gratuluje :) i pozdrawiam