PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak powinno się wysyłać CV i LM?

  • 11. Data: 2007-02-09 11:34:08
    Temat: Re: Jak powinno się wysyłać CV i LM?
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Thu, 8 Feb 2007 21:56:22 +0100, chairon <c...@i...SKASUJ-TO.pl>
    w <eqg2n2$dp$1@news.interia.pl> napisał:

    > Witam
    >
    > Przeglądałem trochę archiwum, ale mimo wszystko nadal mam kilka pytań. Jak
    > wysyłać te dokumenty do firmy rekrutującej (nie bezpośrednio do
    > pracodawcy). Rozumiem, że zarówno LM jak i CV powinno słać się jako
    > załącznik? I teraz mam pytanie. Potencjalny pracodowaca oczekuje listu i

    A po co LM dla pośrednika?

    > CV zarówno w jęz. polskim jak i angielskim. To by dawało aż 4 pliki
    > (=załączniki)! Ale wysyłanie wszystkiego w jednym dokumencie jakoś nie
    > wydaje mi się odpowiednie, a może się mylę?

    Dlaczego nie?
    Oczywiście, jezeli do kazdego CV dołączasz zdjęcie w 2048x1536 to
    wyjdzie trochę dużo, ale to już kwestia redakcji dokumentów.

    > Czy są jakieś normy nazewnictwa tych plików?

    Rzeczą drastycznie pomocną jest umieszczenie własnego nazwiska w nazwie
    plików, może pomóc też władowanie tam numeru referencyjnego ogłoszenia,
    na które odpowiadasz.

    Wyobraź sobie, że jesteś asystentką na praktyce u rekrutera,
    zdenerwowana czytasz ochdziesiąte CV, klikasz zapisz, zapisujesz gdzie
    ci sięokno otwarło, przychodzi szef i chce CVki z danego ogłoszenia.
    Otwierasz folder, a tam ... pusto. UPS.
    Okazuje się, że zapisywałaś wszystko do folderu CV, i tam masz:
    CV.doc (nadpisane ochdziesiąt razy), CV.pdf,
    CV.charion.PRACA_ZA_GRUBĄ_KASĘ_DO_KTÓREJ_KANDYDATÓW_
    WŁAŚNIE_CHCE_SZEF.pdf.

    Kto wygrał?

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 12. Data: 2007-02-09 12:03:11
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Tomasz Kaczanowski porozsypywal nastepujace haczki:
    > Wiesz, a to oznacza, ze jest niekompetentna i wiesz, nie chcialbym tam
    > pracowac, wiec na jedno wychodzi.
    Dla Ciebie wyznaczinkiem wartosci firmy jest to czy sekretarka/rekruter
    ma zainstalowanego acrobata? Dla mnie wazniejsze sa warunki finansowe (+
    bonusy), rozwoj zawodowy, atmosfera w pracy.
    --
    badzio

  • 13. Data: 2007-02-09 12:05:48
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    Jakub Lisowski napisał(a):

    > A po co LM dla pośrednika?

    Jest ogłoszenie, ale ogłoszenie zamieszcza firma rekrutująca, a sam
    pracodawca. Życzą sobie LM i CV. Najlepsze, że nawet nie wiadomo co za
    firma, bo jest napisane jedynie "naszym klientem jest renomowana firma z
    branży...". Właściwie coraz częściej spotykam takie oferty, właśnie
    zamieszczane przez Active Plus, Randstad, itp., gdzie nie ma nazwy firmy
    tylko ogólnikowo jaka branża.

    Jak dla mnie to jest po prostu chore, bo nawet nie wiadomo do jakiej firmy
    się aplikuje. Pomijam już fakt, że nie można się niczego dowiedzieć o
    potencjalnym pracodawcy, bo nie wiadomo kto nim jest, ale najlepsze, że
    jakoś nie wiem jak napisać taki LM. Używać zwrotów tak jakby się pisało
    bezpośrednio do pracodawcy? Trochę to dziwne, bo w sumie ogłoszenie daje
    zewnętrzna firma, ale z drugiej strony potencjalnym odbiorcą takiego LM to
    chyba jednak pracodawca będzie, prawda?

    chairon

  • 14. Data: 2007-02-09 12:09:57
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    chairon napisał(a):

    > Jest ogłoszenie, ale ogłoszenie zamieszcza firma rekrutująca, a sam
    ^^^^^
    Miało być, _a nie sam_

    chairon

  • 15. Data: 2007-02-09 12:43:29
    Od: "Tomek P." <a...@y...pl>

    Dnia 09-02-2007 o 12:14:31 Tomek <t...@v...pl> napisał(a):

    > Format w tym wszystkim ma najmniejsze znaczenie. Czy to będzie doc czy
    > pdf to w żadna różnica. W w każdym biurze se już chyba poradzą z jednym
    > czy drugim

    Z doc-iem na pewno, z pdfem na 80%. Wolisz ryzykowac?

    --
    "Miejski asfalt rodzi jedynie demokratów, biurokratów i dziwki."
    Mikołaj Gómez Dávila

  • 16. Data: 2007-02-09 13:03:09
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    badzio napisał(a):
> [...]
    > ma zainstalowanego acrobata? Dla mnie wazniejsze sa warunki finansowe (+
    > bonusy), rozwoj zawodowy, atmosfera w pracy.

    Co ci przyjdzie z pracy, w ktorej pani sekretarka ie umie obsluzyc
    podstawowych programow? Wystawia tym samym opinie firmie, ze sa tam
    zatrudniane osoby niekompetentne, np ksiegowa, ktora myli sie przy
    wysylaniu wyplat, pech chce, ze zawsze w strone dla cioebie
    niekorzystna. Natomiast szef nie pamieta nigdy, ze obiecal ci pare dni
    temu podwyzke.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 17. Data: 2007-02-10 09:29:52
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    chairon wrote:

> [...]
    > się aplikuje. Pomijam już fakt, że nie można się niczego dowiedzieć o
    > potencjalnym pracodawcy, bo nie wiadomo kto nim jest, ale najlepsze, że

    Powodem ukrywania sie za firma rekrutacyjna jest czesto niechec do
    pokazywania konkurencji, w jakim kierunku firma sie rozwija i co
    planuje. Czasem jest to sprawdzanie wlasnych pracownikow - czy nie
    poszukuja pracy gdzie indziej.

    Bywa tez, ze firma rekrutacyjna obsluguje kilka firm i dziala na
    zasadzie "niech sie ludzie pozglaszaja, a my ich dopasujemy do naszych
    klientow". Widywalam ogloszenia - wprawdzie w PL takie sie zdarzaly
    rzadko - w ktorych nie bylo nic ani o firmie, ani o rodzaju pracy i
    wymaganiach, tylko sama branza ("masz doswiadczenie w IT, napisz do
    nas"). Jest to o tyle ciekawy pomysl, ze ludzie nie znajac firmy i
    stanowiska nie naciagaja swoich papierow pod katem danego stanowiska. W
    LM pisze sie w takich przypadkach, jaki rodzaj pracy chcialoby sie
    wykonywac i dlaczego i co nas zainteresowalo w ogloszeniu.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 18. Data: 2007-02-10 09:58:55
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

> [...]
    > wysylaniu wyplat, pech chce, ze zawsze w strone dla cioebie
    > niekorzystna. Natomiast szef nie pamieta nigdy, ze obiecal ci pare dni

    Cudownie by bylo, gdyby swiat byl taki prosty i kompetencja firmy i jej
    wszystkich pracownikow zalezala w jednoznaczny sposob od posiadania
    czytnika pdfow, ale tak nie jest. Zdarzaly mi sie kontakty z
    firmami/instytucjami/organizacjami, w ktorych komunikacja elektroniczna
    mowiac delikatnie kulala (wysylanie .doc z malutkim logo pomniejszonym z
    wielkiego tak, ze plik zajmowal kilka Mb, nie stosowanie BCC i inne
    lamerskie zachowania), ale na stanowiskach merytorycznych pracowaly tam
    osoby, ktore sie znaly na tym, co robily i ogolna wspolpraca byla ok.

    Jestem zwolenniczka pdf, ale wydaje mi sie, ze za daleko sie posuwasz w
    swoim fanatyzmie. Nikt nie broni Ci oceniac firmy po jej stosunku do
    pdf, ale bylabym ostrozna w polecaniu takiego podejscia wszystkim,
    zwlaszcza ludziom spoza branzy IT.

    Kompromisem moze byc wyslanie dokumentow w obu wersjach - doc i pdf. Doc
    ma te zalete przy stanowiskach, na ktorych liczy sie obsluga Worda, ze
    mozna w nim obejrzec formatowanie, podczas gdy w pdfie nie da sie
    stwierdzic, czy wciecia nie byly robione spacjami.

    I.

  • 19. Data: 2007-02-10 10:11:55
    Od: Any User <z...@u...pl>

> [...]
    > swoim fanatyzmie. Nikt nie broni Ci oceniac firmy po jej stosunku do
    > pdf, ale bylabym ostrozna w polecaniu takiego podejscia wszystkim,

    To może teraz dorzucę się ja.

    Ja osobiście jestem zwolennikiem przysyłania mi dokumentów .doc zamiast
    .pdf, czy gorzej jakiegoś OpenOffice. Powodem nie jest to, że nie umiem
    ich otworzyć (chociaż w przypadku OpenOffice, różnie bywało z dostępem
    do kompa, na którym akurat ten syf był zainstalowany), ale zwyczajnie
    to, że dokument Worda mogłem sobie zawsze troszkę zmodyfikować przed
    wydrukiem, celem (1) optymalizacji graficznej pod swoim własnym kątem
    (jestem zdecydowanym wzrokowcem), (2) dostosowania do problemów z
    drukarką (a drukarki z reguły miałem problematyczne).

    --
    Blog zwyczajnego pracownika
    http://pracownik.blogspot.com

  • 20. Data: 2007-02-10 10:16:11
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Immona napisał(a):
    > Kompromisem moze byc wyslanie dokumentow w obu wersjach - doc i pdf.
    Tylko, że wówczas aplikacja będzie składać się z 8 plików (cv+lm doc pl,
    cv+lm doc eng, cv+lm pdf pl, cv+lm pdf eng).

    Sprawdzi - zaznaczając tekst.

    pozdrawiam
    Maciek

    --