PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak naprawde jest z ta praca? › Jak naprawde jest z ta praca?
    From: "Paweł z Wałbrzycha" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Jak naprawde jest z ta praca?
    Date: Wed, 29 Jan 2003 14:28:45 +0100
    Sender: p...@o...pl@dial-1507.walbrzych.dialog.net.pl

    Witam,

    Od dluzszego czasu czytam te grupe i widze prezentowane tu bolaczki i
    utyskiwania, a takze rzeczowe i fachowe opinie.

    Niestety wiekszosc osob wykazuje zdecydowany brak rozsadku i zaradnosci.
    Zamiast najpierw pomyslec, zastanowic sie, poszukac informacji w internecie,
    literaturze, to zwracaja sie z banalnymi pytaniami do innych.

    Niektorzy mysla, ze praca zalezy od tego jaka czcionka napisza cv, czy w
    jakiej formie. Nie wiedza jak pisac listy motywacyjne. A tak naprawde bez
    odpowiedniej tresci zadna forma nie pomoze.

    Wystarczy porownac wzory cv czy lm ze stron roznych firm rekrutacyjnych i
    stworzyc swoj wzor, wypadkowa roznych.
    Ja tak zrobilem i sie sprawdza. Efekt jest taki, ze rzadko widze wzor cv
    dorownujacy mojemu ukladem graficznym czy estetyka. Lepszego nie widzialem.
    I nie jest to tylko moje zdanie.

    Nic dziwnego, ze nie moga znalezc jakiejkolwiek pracy, nawet czasem pisza,
    ze nie otrzymuja zadnych odpowiedzi.

    Ja np. szukam pracy od 2,5 miesiaca odpisujac tylko na ogloszenia z
    wyborczej dolnoslaskiej. Razem wyslalem około 50 ofert. Szukam tej pracy
    troche tak bez pelnego zaangazowania, bo mam prace, na ktora wprawdzie
    narzekam, ale nie jest ona taka zla. Otrzymalem kilka odpowiedzi, w tym
    cztery pozytywne.

    Stanowiska rozne: wpierw zepter, nawet nie poszedlem na zadne spotkanie, to
    dzwonili i mnie namawiali, bym na nastepne przyszedl. Smieszne rzeczy, rzecz
    jasna nie poszedlem.

    Potem firma windyjacyjna i kierownik regionalny. Z moim doswiadczeniem na
    kierownicze stanowisko, troche mnie to zdziwilo. Nie pasowalo mi spotkanie w
    zaproponowany dzien, wiec chcialem sie umowic na inny. Powiedzieli, ze
    sprawdza czy moga przelozyc, ale juz nie oddzwonili. Nic dziwnego,
    spodziewalem sie tego. Takie bezrobocie, a ja stroje fochy

    Potem jedna z dolnoslaskich rozglosni radiowych sie mna zainteresowala, znow
    na inne stanowisko, do dzialu reklamy. Znow mi nie pasowalo, bo egzamin.
    Nawet nie chcialo mi sie pytac, czy moge kiedy indziej przyjsc. Olalem.

    Jak widac moje podejscie jest wysoce niefrasobliwe, nie mowiac 'grzeszne' w
    obecnych warunkach.

    Ale ostatnio dostalem zaproszenie, na ktore musze pojsc na rozmowe, i to
    jutro. Teraz juz sobie nie odpuszcze.
    Co ciekawe, jest to odpowiedz na oferte, ktora wyslalem jako jedna z
    pierwszych. Ponad 2 miesiace temu.

    Nie skonczylem szkoly, ucze sie na dwoch.
    Co prawda od 4 lat pracuje zawodowo w branzy prawniczej, ale studia nie
    skonczone i w ogole.

    Moj przyklad pokazuje chyba, ze jak troche sie postarac, to nie bedzie sie
    uwazac szukania pracy za walenie glowa w sciane.
    Zaloze sie, ze gdybym na tamte rozmowy poszedl, juz bym pracowal gdzie
    indziej, bo rozmowa jest moja mocna strona.

    Tak naprawde potrzeba pracy nad soba i zaangazowania, a 'cos' sie znajdzie.
    Takie jest moje zdanie.

    Wiecej wiary w siebie...

    Pozdrawiam,

    Paweł,