PracaGrupypl.praca.dyskusje › Glaxo Poznan

  • 1. Data: 2005-09-06 09:56:00
    Temat: Glaxo Poznan
    Od: WL <n...@m...com>

    Czy orientujecie sie co sie kryje pod dumnie brzmiaca nazwa "testy
    numeryczne i psychologiczne" w tej firmie? Z gory dzieki za wszlkie
    informacje. (aplikacja do dzialu IT)

    WL

  • 2. Data: 2005-09-14 13:01:38
    Temat: Re: Glaxo Poznan
    Od: Olek <o...@o...pl>

    > Czy orientujecie sie co sie kryje pod dumnie brzmiaca nazwa "testy
    > numeryczne i psychologiczne" w tej firmie? Z gory dzieki za wszlkie
    > informacje. (aplikacja do dzialu IT)

    Tak orientujemy sie w tym temacie pisalismy takowy test jakis czas temu.
    Ten test to pytania o dane statystyczne zawarte w tabeli na wykresie itd.
    mowiac bardziej dokladnie dostaniesz test na okladce beda dane
    przedstawione w roznych formach od wykresu slupkowego po tabelke z danymi
    pytania sa z dziedziny ktora firma miala wiekszy przyrost czegos tam w
    roku albo w latach itd. Nie wiem co to ma na celu ale czas jest
    ograniczony do o ile pamietam godziny i nie mozliwe jest zrobienie
    wszystkiego zreszta pulap 50% tez trudno osiagnac. Dostaniesz kalkulator
    mozesz miec swoj ( ja mialem).

    Generalnie firma jest smieszna robia testy o wynikach ktorych obiecali
    poinformowac do dwoch tyg. niezaleznie od wyniku. Znam ludzi ktorzy pisali
    ten test dwa miesiace temu i nie wiedza nic o wynikach ja pisalem trzy
    tygodnie temu i tez brak odzewu.
    Generalnie firma jest nie powazna.

  • 3. Data: 2005-09-14 13:23:31
    Od: WL <n...@m...com>

    Olek wrote:

> [...]
    > ograniczony do o ile pamietam godziny i nie mozliwe jest zrobienie
    > wszystkiego zreszta pulap 50% tez trudno osiagnac. Dostaniesz kalkulator
    No teraz juz wiem, bo bylem. W podanym czasie zrobilem okolo 75% zadan z
    tego testu, ale 100% wydaje mi sie niemozliwe.

> [...]
    > poinformowac do dwoch tyg. niezaleznie od wyniku. Znam ludzi ktorzy pisali
    > ten test dwa miesiace temu i nie wiedza nic o wynikach ja pisalem trzy
    Pytanie nr 1: czy na arkuszu testowym wpisales email (na ten email miala
    byc nadeslana odpowiedz).

    Pytanie nr 2: czy sprawdzasz email ktory wpisales ;)

    Pytanie nr 3: czy sa zainteresowani nieco obszerniejszym opisem tych
    testow, moge sprobowac cos splodzic na ten temat?

    WL

    PS. Ja otrzymalem informacje o wyniku droga telefoniczna w czasie < 1
    tydzien.

  • 4. Data: 2005-09-15 06:33:09
    Od: olek <o...@o...pl>

    > No teraz juz wiem, bo bylem. W podanym czasie zrobilem okolo 75% zadan z
    > tego testu, ale 100% wydaje mi sie niemozliwe.
    100% jest niemozliwe i to panienka prowadzaca nam powiedziala przed
    testem.

    > Pytanie nr 1: czy na arkuszu testowym wpisales email (na ten email miala
    > byc nadeslana odpowiedz).
    Oczywiscie.
    > Pytanie nr 2: czy sprawdzasz email ktory wpisales ;)
    Oczywiscie.
    > Pytanie nr 3: czy sa zainteresowani nieco obszerniejszym opisem tych
    > testow, moge sprobowac cos splodzic na ten temat?
    Pewnie sa, jesli nie teraz to za tydzien alebo dwa ktos sie bedzie pytal o
    ten test. Jestes chetny do pisania to pisz po to jest ta lista.

    > PS. Ja otrzymalem informacje o wyniku droga telefoniczna w czasie < 1
    > tydzien.
    Pozytywna mam nadzieje.

  • 5. Data: 2005-09-15 15:23:05
    Od: WL <n...@m...com>

    > Pewnie sa, jesli nie teraz to za tydzien alebo dwa ktos sie bedzie pytal o
    > ten test. Jestes chetny do pisania to pisz po to jest ta lista.
    OK, a wiec dla gugla ;-)

    Slowa kluczowe: GSK, Glaxo, rekrutacja, testy, rozmowa, zatrudnienie,
    Poznan, HR.

    Czesc pierwsza rekrutacji, prawdopodobnie wspolna na wszystkie
    stanowiska (ze mna pisalo kilkanascie osob, po kilka aplikujacych na
    jedno stanowisko) - testy.

    Test nr 1 - "test numeryczny" - zlozony z 39 OIDP pytan/zadan, na ktore
    odpowiedziec nalezy wybierajac jedna z 5 lub jedna z 10 mozliwych
    odpowiedzi (wiekszosc pytan miala 5 mozliwych odpowiedzi).
    Aby znalezc poprawna odpowiedz nalezy wyszukac niezbedne dane na
    wykresie lub w tabeli umieszczonej w oddzielnym arkuszu. Dane te z
    reguly nie sa podane wprost, tylko nalezy zastanowic sie jak je
    wyciagnac z podanych informacji. Test ten sprawdza glownie ta
    umiejetnosc, poniewaz niezbedne obliczenia sa banalne.

    Hint: wyciagajac takie posrednie dane, warto na kartce zanotowac sobie
    nazwe i wartosc, poniewaz to samo moze byc potrzebne 10 pytan dalej.
    Obliczajac ta wartosc ponownie traci sie czas. Wszystkich nie da sie
    rozwiazac, warto przeskakiwac pytania na ktore nie mamy koncepcji jak
    odpowiedziec.

    Na test przewidziano 40 lub 45 minut, prosty rachunek mowi, ze okolo
    minuty na zadanie.

    Test nr 2 - "test psychologiczny". Bardzo podobny do takiego testu
    umieszczonego na pracuj.pl. Sklada sie ze zdan oznajmujacych w I os l.p.
    dotyczacych roznych zachowan, np:

    "Mam klopoty z utrzymaniem porzadku na swoim biurku"
    Kazde zdanie nalezy zaopiniowac wybierajac jedna z 5 odpowiedz:
    zdecydowanie nie zgadzam sie/nie zgadzam sie/trudno powiedziec/zgadzam
    sie/zdecydowanie zgadzam sie.

    Zdan jest duzo (moze 150? - nie pamietam) - czas na uzupelnienie
    nieograniczony. Da sie zrobic w 30 minut, Ci ktorzy wolniej
    czytaja/mysla/kombinuja co autor testu mial na mysli - okolo 60 minut.

    I tu koniec pierwszego etapu rekrutacji. W moim odczuciu milo, z krotkim
    wstepem gdzie jestesmy, po co i co bedziemy robic, komfortowa sala.

    Pani na koniec obiecuje ze wszyscy zostana poinformowani (zaakceptowani
    telefonicznie, odrzuceni mailem) o wynikach.

    Po otrzymaniu telefonu, nastepuje drugi etap, ktory moze juz byc
    zroznicowany w zaleznosci od stanowiska, ale przypuszczam ze oparty jest
    na pewnym szablonie. Jak i w pierwszym etapie, godzina jest malo wygodna
    i trzeba brac urlop ;-)

    Czesc druga rekrutacji (moja) - rozmowa z Pania z HR oraz ze specjalista
    z dziedziny w ktorej mam podjac prace.
    Zanim padna pytania od Pani z HR, specjalista obszernie wyjasnia na czym
    polega praca na wakujacym stanowisku.

    Pani z HR pyta, czy znam blizej (praktycznie) przyszle obowiazki, jesli
    nie, to dlaczego aplikowalem, jakie moje doswiadczenia wskazuja na to,
    ze bede sie nadawal to tego dzialu. Pozniej lukniecie w zyciorys -
    pytania o obecna prace, dlaczego chce ja zmienic, jaki byl moj
    najwiekszy problem, czy wnioslem jakies udoskonalenie itepe.

    Nastepnie pytanie o znajomosc jezyka (by default angielskiego), rozmowa
    w lenglydzu o tym, w ktora strone chce sie rozwijac zawodowo, co mnie
    motywuje do proacy, co mnie demotywuje, jak spedzilem ostatni urlop.

    Powrot do polskiego. Ile chcialbym zarabiac, i dlaczego chce zmienic
    swoj profil zawodowy. Czy gdyby byly dwa ogloszenia - jedno na ktore
    aplikowalem, i drugie zgodne z moim aktualnym zatrudnieniem, to ktore
    bym wybral. Prosze nas przekonac, ze akurat Pan najlepiej nadaje sie na
    to stanowisko.

    Pytanie od specjalisty - czy nie przeraza mnie ;) zboczenie z kierunku
    moich dotychczasowych zainteresowan i brak mozliwosci rozwoju w tym
    kierunku w tej firmie.

    Na koniec zamiana rol, ja moge pytac o to co mnie interesuje.
    Do widzenia.

    Obietnica poinformowania o wyniku droga telefonicza. Jesli pozytywnie -
    etap III i ostatni, rozmowa z potencjalnym przyszlym przelozonym.

    To by bylo wsio, jesli bede w III etapie postaram sie podpiac do tego watku.

    WL