PracaGrupypl.praca.dyskusje › GLOBIS wrocław. Na policję czy prokuraturę?

  • 21. Data: 2009-02-04 21:51:18
    Temat: Re: GLOBIS wrocław. Na policję czy prokuraturę?
    Od: Paweł Goleń <p...@k...onet.pl>

    Jotte wrote:

    > Zidentyfikować bank po numerze konta (nie wiem jak, ale chyba się da), choć
    > prywatnie ta wiadomość na wiele ci się nie zda.

    Właściwie każda z bankowości elektronicznych przy tworzeniu przelewów
    "rozwija" numer konta do informacji o banku. W tym wypadku:

    BRE BANK SA
    BRE Wydz.Bankowości Elektronicznej

    Można też na przykład tu:
    http://www.konto.uwaga.info/

    Ogólnie:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/IBAN

    I fakt, niewiele da.
    --
    Paweł Goleń
    mailto:p...@k...onet.pl

  • 22. Data: 2009-02-05 08:08:02
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    Łukasz wrote:

    > Moja dziewczyna poszukująca pracy otrzymała maila następującej treści:

    pierwsze - do admina/ISP odpowiedzialnego za serwer pocztowy przez ktory
    otrzymala takiego majla.
    zglosic jako spam/phishing.
    jesli nie ma logow/to jakies darmowe konto gdzie admin cie olewa to marne
    szanse ze zareaguja.

    nastepnie (rownolegle) na policje - spam , proba wyludzenia.

    dane osobowe pewnie wzieli z portalu typu nasza-klasa, wiec watpie czy
    wywalczysz cos w tym wymiarze.

  • 23. Data: 2009-02-05 08:11:04
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    Lemat wrote:

    > daj to do gazety, niech redaktorzy poświęcą 5 dych i zrobią prowokację
    > dziennikarską.

    zauwaz ze osoba ktora jest wlascicielem konta moze nie byc wcale za to
    odpowiedzialna, a np. byly pracownik ktory zna numer konta szefa chce go
    wrobic. bo szczerze powiedziawszy watpie zeby ktokolwiek sie nabral,
    predzej zglosi jako spam i wlasciciel konta bedzie mial nieprzyjemnosci.

  • 24. Data: 2009-02-14 21:19:57
    Od: "JM" <a...@a...com>

    Łukasz,

    wydaje mi się, że najprościej złożyć zawiadomienie o "mozliwosci popełnienia
    przestępstwa".
    Żądanie dokonywania jakichkolwiek wpłat przed rozpoczęciem pracy to
    oczywiście zalatuje na kilometr ;)
    ale jest to opisane w kazdym serwisie nt. pracy. Jotte oczywiście jak
    zuwazyłem twierdzi, że nie ma tu żadnego oszustwa ;)

    pozdrawiam

    J. Milewczyk

  • 25. Data: 2009-02-15 15:42:48
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    >..
    > Ty? A co ty masz w ogóle do gadania? Przecież pisałeś, że to twoja
    > bezrobotna dostała tego maila.

    Żałujesz, że jesteś skrajnym egoistą ?

  • 26. Data: 2009-02-15 15:49:22
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    > Jakiego złodziejstwa???

    Jaki może być inny cel pobierania opłaty za zorganizowanie spotkania w sprawie pracy
    niż oszukanie kandydata ?