PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ciekawe pytania na rozmowie rekrutacyjnej

  • 1. Data: 2009-01-30 21:41:58
    Temat: Ciekawe pytania na rozmowie rekrutacyjnej
    Od: Ktooooś <n...@s...net>

    Witam,

    Niedawno na rozmowie rekrutacyjnej dostałem ciekawe pytanie:

    "Jeżeli by zabrać piasek ze wszystkich polskich plaż, to ile piaskownic
    można by nim wypełnić"

    Przy czym pracodawca nie podaje żadnych danych na temat tego jak wielka
    jest piaskownica, ani na jaką głębokośc będziemy kopać na tych plażach itd.

    Spotkaliście się czymś takim ?
    Wie ktoś o co tutaj chodzi i jaki jest podtekst/cel tego pytania ?
    Podejrzewam że to pytanie z jakiegoś NLP albo innej analizy (pseudo)
    psychologicznej.
    Jaka jest najlepsza odpowiedź ?

  • 2. Data: 2009-01-30 21:53:41
    Temat: Re: Ciekawe pytania na rozmowie rekrutacyjnej
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:glvsme$rqa$1@nemesis.news.neostrada.pl Ktooooś
    <n...@s...net> pisze:

> [...]
    > Wie ktoś o co tutaj chodzi i jaki jest podtekst/cel tego pytania ?
    > Podejrzewam że to pytanie z jakiegoś NLP albo innej analizy (pseudo)
    A co chcesz osiągnąć?

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2009-01-30 22:11:46
    Od: keczerad <k...@p...fm>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:glvsme$rqa$1@nemesis.news.neostrada.pl Ktooooś

    > A co chcesz osiągnąć?

    no jak co rozsypac piasek po wszystkich w Polsce, ale nie wie ile ich
    jest i jest w kropce, zlecenie leży ;)

    --

    keczerad

    http://www.e-mo.com.pl
    Integracje Action,Pronox,Subiekt,NTT,osCommerce
    Chcesz mieć swoją integracje ? Proszę o kontakt.

  • 4. Data: 2009-01-30 22:17:09
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Ktooooś wrote:
    > "Jeżeli by zabrać piasek ze wszystkich polskich plaż, to ile
    > piaskownic można by nim wypełnić"

    > Jaka jest najlepsza
    > odpowiedź ?

    Kazda objawiajaca przejaw inteligencji bedzie dobra.

    Proba odwaznego, zgrubnego oszacowania, czy tez wrecz poczynienia
    zalozen i policzenia tego (z ogromnym bledem) powinna byc OK.
    Inteligentne odbicie pileczki powinno byc OK.
    Utkniecie ze zbaraniala mina - zapewne minus.

    Tak sobie teoretyzuje, nigdy w HR nie robilem.

    Wieslaw

  • 5. Data: 2009-01-30 22:40:04
    Od: "Ireneusz Szpilewski" <i...@s...opole.pl>

    Użytkownik "Ktooooś" <n...@s...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wie ktoś o co tutaj chodzi i jaki jest podtekst/cel tego pytania ?
    > Podejrzewam że to pytanie z jakiegoś NLP albo innej analizy (pseudo)

    że prawdopodobnie można by wypełnić wszystkie piaskownice w Polsce ;-)

  • 6. Data: 2009-01-30 22:41:39
    Od: "Tomek[TK]" <t...@N...pl>

    Ktooooś pisze:
    > Wie ktoś o co tutaj chodzi i jaki jest podtekst/cel tego pytania ?

    Podejrzewam, ze jest to kolejna glupota wymyslona przez pseudo specow od
    rekrutacji. Pytajacy pewnie chcial "zbadac" czy jestes w stanie dobrze
    kombinowac. Pewnie najlepsza odpowiedzia bylby tekst w stylu "Mysle, ze
    w Polsce jest mniej-wiecej(tu konkretna liczba) plaz. Przecietna plaza
    ma powierzchnie(tu konktetnia liczba) zas wymiary przecietnej
    piaskownicy (tu wymiary przecietnej piaskownicy). Zakladajac, ze
    bedziemy kopac na glebokosc (tu jakas liczba + jednostka) wypelnimy (tu
    ilosc piaskownic) piaskownic".

    Teoretycznie mowiac, mozna wyjsc z zalozenia ze na podstawie tego typu
    pytan rekruter jest w stanie sprawdzic czy kandydat potrafi dobrze,
    logicznie kombinowac. Oczywiscie jest to gowno prawda i chyba nie warto
    sie tym przejmowac. Takie jest moje zdanie, ale jezeli ktos ma inne to
    chetnie poczytam :)

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Krzos

  • 7. Data: 2009-01-30 22:43:38
    Od: Ktooooś <n...@s...net>

    Jotte zmontował(a) wypociny ::
    > W wiadomości news:glvsme$rqa$1@nemesis.news.neostrada.pl Ktooooś

    > A co chcesz osiągnąć?

    A muszę coś osiągnąć ?
    Zaspokajam tylko własną ciekawość, stąd pytanie na grupę.

  • 8. Data: 2009-01-30 22:45:53
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:glvu98$3cc$1@inews.gazeta.pl Wwieslaw <u...@o...pl>
    pisze:

    > Kazda objawiajaca przejaw inteligencji bedzie dobra.
    Raczej odwrotnie.
    Próba odpowiedzi na debilne pytanie dowodzi braku inteligencji i zresztą nie
    tylko inteligencji.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2009-01-30 22:48:02
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gm00a2$29n$1@nemesis.news.neostrada.pl Ktooooś
    <n...@s...net> pisze:

    > A muszę coś osiągnąć ?
    > Zaspokajam tylko własną ciekawość, stąd pytanie na grupę.
    Zapytałeś jaka jest najlepsza odpowiedź.
    Najlepszość zależy od tego jakiego oczekujesz (choćby w teorii) efektu.

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2009-01-30 23:29:29
    Od: Ktooooś <n...@s...net>

    Jotte zmontował(a) wypociny ::
    > W wiadomości news:gm00a2$29n$1@nemesis.news.neostrada.pl Ktooooś

    > Zapytałeś jaka jest najlepsza odpowiedź.
    > Najlepszość zależy od tego jakiego oczekujesz (choćby w teorii) efektu.

    Niczego nie oczekuję.

    Podejrzewałem że to jest jakieś pytanie czysto psychologiczne/NLP i
    stwierdziłem że może istnieje coś w rodzaju "odpowiedzi klucza" na tego
    typu pytania.

    Czysta ciekawość.

    PS.
    Z ciekawości: Dlaczego tak bardzo cię interesuje to czego oczekiwałem ?
    Rozumiem, że jeżeli się nie dowiesz, to nie będziesz mógł spać po nocach ?