PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dlaczego emerytura są tak niskie?

  • 11. Data: 2012-02-22 09:54:53
    Temat: Re: Dlaczego emerytura są tak niskie?
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr" <...@...com> napisał w wiadomości
    news:ji295v$nja$1@inews.gazeta.pl...

    > Teraz blisko 600zł.
    > Prognozy mówią, że to dla dzisiejszych 30-40latków oznacza emeryturę
    > wysokości obecnych 900zł :)

    Oczywiście emeryturę z ZUS, do tego miała dojść emerytura z OFE która miała
    być wyższa od tej z ZUS.

  • 12. Data: 2012-02-22 10:24:59
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-22 10:53, Emeryt pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"<kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:4f44a784$0$26699$65785112@news.neostrada.pl...

    > Dalej bredzisz.
    > Było o emeryturach z ZUS (zrówno o skladkach do ZUS, jak i wypłacanych przez
    > niego emeryturach).

    "Czytam że obecnie na jednego emeryta przypada 4-5 *pracujących*."

    Pracujących, a nie płacących składki. Stąd pierwszy błąd pytającego

    > Autor zapomniał o rentach które też wypłaca ZUS i to są
    > te brakujace kwoty.

    renty wypłacane są z puli ubezpieczenia rentowego. To, ze robi to ta
    sama instytucja nie ma znaczenia.

    > Natomiast Ty masz wyprany mózg, bez szczegółowej wiedzy na temat na który
    > chcesz zabrać głos i powtarzasz slogany jak mały Piotruś. Przykład: co ma do
    > wysokości emerytury z ZUS wysokość emerytury uprzywilejowanych? - nic.

    Uprzywilejowani albo nie płacą składek (więc pula do podziału jest
    mniejsza), bądź płacą składki preferencyjne do innego redystrybutora (np
    rolnicy), bądź płacą składki nieadekwatnie niskie, do uzyskiwanych
    przywilejów (np górnicy).

    > Dalej
    > co oznacza przeciętne dużo wiecej wg.Ciebie to pewno 2 może 3 a może 5 razy.
    > Więc zanim zabierzesz głos zapoznaj sie z tematem a nie powielaj
    > zasłyszanych bzdur nie mających nic wspólnego z rzeczywistością.

    Np przeciętna emerytura górnicza jest ok 2 krotnie wyższa niż przeciętna
    emerytura wypłacana z ZUS-u (co więcej te emerytury również wpływają na
    wysokość tej przeciętnej). Dodatkowo górnicy mogą (i przechodzą)
    wcześniej na tą emeryturę, czyli korzyść dodatkowa. Średnia emerytura
    "mundurowa" jest o ok 1000zł wyższa od ZUS-owskiej i na nią też
    przechodzi się wcześniej.

    A po za wytykaniem komuś wypisywania bzdur masz jakieś argumenty do
    dyskusji?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 13. Data: 2012-02-22 10:26:07
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-22 10:54, Emeryt pisze:
    > Użytkownik "Piotr"<...@...com> napisał w wiadomości

    > Oczywiście emeryturę z ZUS, do tego miała dojść emerytura z OFE która miała
    > być wyższa od tej z ZUS.

    Miała być, ale jednocześnie procent składki który miał lądować w OFE
    miał się z czasem zwiększyć, a tu go zmniejszono.....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 14. Data: 2012-02-22 11:16:41
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:4f44c27a$0$26694$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > mniejsza), bądź płacą składki preferencyjne do innego redystrybutora (np
    > rolnicy), bądź płacą składki nieadekwatnie niskie, do uzyskiwanych

    Dalej bredzisz.
    Chyba się naćpałeś i nic do Ciebie nie dociera.
    Uprzywilejowani nie płacą składek, ale i nie pobierają wypłat, więc co to
    ma wspólnego z pulą do podziału?
    Przykład do tego: obywatele USA nie płaca skladek do polskiego ZUS ale też
    nie pobieraja z nie wypłat.
    Dalej:
    Oczywiście nie wiesz o tym że górnicy z pośród wszystkich grup zawodowych
    otrzymujących emerytury z ZUS żyją najkrócej i sumaryczne kwoty im
    wypłacanych emerytur są niższe o około 36% od sumarycznych składek które
    zostały przez nich wpłacone (pomimo wcześniejszego przechodzenia na
    emeryture).
    Dalej:
    Piszesz średnia emerytura mundurowa jest o około 1000 zł wyższa od średniej
    ZUS. Nawet gdyby to była prawda (a nie jest) to co ma piernik do wiatraka?
    Średnia emerytura adwokata wypłacana przez ZUS jest o około 1000 zł wyższa
    od średniej emerytury mundurowej - i co z tego wynika.

  • 15. Data: 2012-02-22 12:03:05
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-22 12:16, Emeryt pisze:
> [...]
    >
    > Dalej bredzisz.
    > Chyba się naćpałeś i nic do Ciebie nie dociera.

    Jeśli nie masz argumentów, to oczywiście atak ad personam jedynie Ci
    zostaje - cóż, przykre to...

    > Uprzywilejowani nie płacą składek, ale i nie pobierają wypłat, więc co to
    > ma wspólnego z pulą do podziału?

    Bo zaliczają się do pracujących.

    > Przykład do tego: obywatele USA nie płaca skladek do polskiego ZUS ale też
    > nie pobieraja z nie wypłat.

    Ale obywatele USA (w większości) nie pobierają też świadczeń z budżetu
    państwa Polskiego, który składa sie w dużej mierze z podatków płaconych
    przez pozostałych pracujących....

> [...]
    > wypłacanych emerytur są niższe o około 36% od sumarycznych składek które
    > zostały przez nich wpłacone (pomimo wcześniejszego przechodzenia na

    Czyli wg tego co napisałeś, przeciętnie górnik żyje maks 4 lata na
    emeryturze, a jego żona ma własną emeryturę. Inaczej to co napisałeś nie
    bilansuje się.

    > Dalej:
    > Piszesz średnia emerytura mundurowa jest o około 1000 zł wyższa od średniej
    > ZUS. Nawet gdyby to była prawda (a nie jest) to co ma piernik do wiatraka?

    Bo jest wypłacana z naszych pieniędzy, mimo braku składek?

    > Średnia emerytura adwokata wypłacana przez ZUS jest o około 1000 zł wyższa
    > od średniej emerytury mundurowej - i co z tego wynika.

    To, że widać adwokat płacił wyższe składki, dodatkowo pracował dłużej.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 16. Data: 2012-02-22 16:43:58
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    > On 2012-02-22, Zenek<t...@p...pl> wrote:
    >
    > [...]

    A czy do tych pracujących zalicza się również zatrudnionych na garnuszek
    budżetu? Nauczycieli, urzędników, zatrudnionych w przedsiębiorstwach
    państwowych... itd.?

    Ich składki na ZUS są odprowadzane do kasy państwowej z wynagrodzenia,
    które jest wypłacane z kasy państwowej...
    Skoro wpłaty na ZUS są tylko iluzją (w sensie, że niby wpłacamy na
    własną emeryturę) bo wypłaty idą na bieżące emerytury, a państwo musi
    dopłacać do tych wypłat z budżetu, to ile dodatkowo kosztuje
    przesypywanie kasy z jednej kieszeni do drugiej tych samych spodni?
    Pomijając już roztrząsanie czy obecny system jest sensowny (sensownie
    zorganizowany) rozumiem, że jakoś te składki trzeba ponaliczać, ale że
    nie da się tego załatwić zapisami księgowymi zamiast pchać przelewy,
    przy okazji nabijając kasę bankom (przelewy też kosztują) - tego nie
    rozumiem :)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 17. Data: 2014-12-29 18:24:09
    Od: n...@g...com

    Wpływy zusu mogą zasilać też wydatki rządu.

    --------------
    Prywatna emerytura
    http://emerytura.netinvest.pl/

  • 18. Data: 2014-12-29 18:25:30
    Od: n...@g...com

    Wpływy do zus mogą zasilać też inne wydatki rządu.

    --------------

  • 19. Data: 2014-12-29 18:45:25
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    [OT] kiedyś jeden z moich pracodawców tym się zainteresował a później mi
    wyjaśniał...

    okazało się, że emerytura nie zależy od zarobków...
    jeśli Ktoś dużo zarabia, to na emeryturę odkłada tylko jakąś część,
    tak, żeby emerytura którą później pobierze była niska...

    to dopiero europa...

  • 20. Data: 2014-12-29 21:09:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > jeśli Ktoś dużo zarabia, to na emeryturę odkłada tylko jakąś część,
    > tak, żeby emerytura którą później pobierze była niska...

    Całkiem rozsądne rozwiązanie. Oczywiście ideałem byłoby to, aby można
    było w ogóle nie odkładać i w ogóle nie pobierać emerytury.

    Ale - jeśli już - to nie widzę powodu, aby trzeba było płacić wysokie
    emerytury bogatym ludziom i *niepobieranie* składek w związku z
    *niewypłacaniem* emerytur powyżej pewnego dochodu jest całkiem logicznym
    rozwiązaniem. Można by było mieć pretensję, gdyby maksymalna wysokość
    emerytury była ograniczana, a maksymalna wysokość podstawy płaconych
    składek - nie.

    Jednak kto jest bogaty, ten ma łeb na karku, i o wiele szybciej
    zorientuje się niż platformowy głupek, że nie warto liczyć na ZUS.

    --
    Liwiusz