PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy warto uczyć się Delphi?

  • 11. Data: 2003-02-13 06:55:07
    Temat: Re: Czy warto uczyć się Delphi?
    Od: "Paweł Schmidt" <a...@n...neurosoft.net>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:b2dqm9$h37$1@wulkan.zso5.gda.pl...

    > Polecam bardziej Jave - jesli idzie o aplikacje bazodanowe.

    Zależy kto ma być end-userem. Firma w której pracuję robi bardzo duże
    systemy w Javie jak również w Delphi. Problem w tym, że system "Javowy" jest
    dużo bardziej wymagający sprzętowo niż system napisany w Delphi czy w VC.
    Wynika to s smaej specyfiki Javy.

    > Mysle, ze Delphi to egzotyka o ktorej sie szybko zapomni.

    Ta egozotyka trwa już dobrych parę lat i ma się dobrze :-)

    > Ponoc Borland obecnie bardziej promuje Jave niz Pascal obiektowy.

    Biorąc pod uwagę, że mniej więcej co 1,5 roku wychodzi nowa wersja
    kompliatora który w tej chwili wspiera SOAP, CORBA, MIDAS, XML, od wersji 6
    jest Kylix pod Linixa to stwierdzenie to jest mocno dyskusyjne. Nic takiego
    nie można również odczytać z publikacji Borlanda jak również wypowiedzi
    ludzi z Borland Support Center.

    > I slusznie zreszta.

    Dlaczego ?

    Żeby była jasność - nie mam nic przeciwko Javie - to fajny język i można
    fajne rzeczy w tym robić - widzę to na co dzien w pracy. Ale zaprezentowane
    przez przedmówce poglądy są mocno przesadzone i na wyrost. Odsyłam do
    poprzedniego mojego postu w tym wątku.

    P.

  • 12. Data: 2003-02-13 09:21:14
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Paweł Schmidt <a...@n...neurosoft.net> napisał(a):

    > Użytkownik " leszek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Hmm, mam w newsach praca.oferowana zamarkowanych około 30 tego typu ogłoszeń
    > za ostatnie kilka miesięcy. Poza tym pracuję w firmie, gdzie jedną z
    > platform developerskich jest Delphi. Projekt nad którym pracuje trwa już od
    > ponad 4 lat , ponad 150 tys linii kodu oraz ponad 100 wdrożeń w kraju i na
    > świecie. Polecam również grupy dyskusyjne pl.comp.lang.delphi - można
    > poczytać często między wierszami nad jakimi projektami ludzie pracują.
    > Interesujące są też informacje na stronach Borland Support Center i
> [...]

    Nie upieram sie, jesli tak piszesz, to się nawet ucieszyłem. Delphi lączy w
    sobie zalety Visula Basica - to znaczy łatwośc tworzenia user-interfecu, zaś
    z drugiej strony jest normalnym, obiektowym językiem programowania.

    Jednak wracając do pytania kolegi z góry, to jego rozumowanie jest
    następujące:

    1. Delphi jest łatwym językiem do opanowania, opanuję Delpi i będę
    programistą znacznie szybciej i taniej niż gdyby to robił poprzez inne
    narzędzie.
    2. Z tą umiejętnością (ale tylko z tą) znajdę pracę.

    Według mnie, to pierwsze założenie jest złudne, zaś drugie wątpliwe.

    > Dodatkowo znając delphi można:
    > - łatwo programować pod platforme Linux -> patrz Kylix
    > - łątwo przesiąść się przy odrobinie wysiłku na JBuildera lub CBuildera - na

    Według mojej wiedzy, to jednak od Object Pascala do C++ i Javy jest jednak
    trochę dłuższa droga. Od znajomości Deplhi bardziej istotna jest znajomość
    obiektowych technik programowania, zaś wątpię, czy kolega z góry wie co to
    jest.

    Pozdrawiam.

  • 13. Data: 2003-02-13 10:46:23
    Od: "Sengir" <s...@m...icpnet.pl>

> [...]
    > obiektowych technik programowania, zaś wątpię, czy kolega z góry wie co to
    No ale w Delphi można ze spokojem się nauczyć programować obiektowo - mi
    osobiście nauczenie się C++ (przy solidnej znajomości Object Pascala) zajęło
    kilka dni.

  • 14. Data: 2003-02-13 11:17:19
    Od: "wm" <w...@p...onet.pl>

    > Jest tyle języków programowania, wydaje się, że najprostszym w opanowaniu
    jest
    > Delphi, lecz czy wystarcza jego znajomość, aby zająć się np. pisaniem
    aplikacji
    > bazodanowych.

    Uczyć się warto, ale zapomnij o tym, że to jest proste, pomimo, że pierwsze
    wrażenie przeczy temu. Zapewniam cię że im dalej w las tym jest on gęstszy.

    > Czy Delphi jest popularne jako język programowania w firmach
    > zajmujących się tymi typami aplikacji?

    Zależy jakie firmy. Z dużych np Computerland wykorzystuje Delphi.
    Jest także system bankowy napisany w Delphi. Płatnik dla ZUS-u jest napisany
    C++Builderze lub Delphi i wiele innych aplikacji bazodanowych pisze się w
    Delphi.
    Zapotrzebowanie więc jest, ale najlepiej jest także znać i inne języki
    programowania jeżeli myslisz o pracy "u kogoś".
    Jeżeli zaś chcesz pracować "na swoim" to samo napisanie programu to nic,
    problemem jest znalezienie klienta na niego, a zapewniam cię, że to bardzo
    trudne. Możesz także pisać programy shareware i w ten sposób próbować
    zarabiać. IMHO jest to dużo prostsze niż znalezienie klienta (firmę) na
    program w Polsce.

    Ponieważ jesteś na początku drogi jaką jest programowanie, to odradzam
    uczenia się Javy. Jest to jezyk który niedługo (kilka lat?) stanie się
    językiem marginalnym.
    Nie zwracaj również uwagi na posty clockworkoi. To jest fanatyk Javy więc
    ma zatarte obiektywne spojrzenie na rzeczywistość.

    wm

  • 15. Data: 2003-02-13 12:12:24
    Od: "Katarzyna Sokół" <k...@N...pl>

    warto!!!
    Tylko uczyć się dokładnie wszystkiego o tym programie.
    Niestety poziom "wyższej wiedzy" o delphi - wbrew pozorom - jest niski. A
    spece są poszukiwani. A jest ich bardzo niewielu:(((
    Od kilku dni staramy się znaleźć człowieka który wie trochę więcej o Delphi
    niż student V roku informatyki.... no i D..a:(((
    z tego co się orientuję to zapotrzebowanie na speców (przez duże S) jest
    spore.
    podr..

    --
    Kasik
    GG: 243137

  • 16. Data: 2003-02-13 13:04:30
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    "wm" <w...@p...onet.pl> wrote in message

    <cut>
    > Nie zwracaj również uwagi na posty clockworkoi. To jest fanatyk Javy więc
    > ma zatarte obiektywne spojrzenie na rzeczywistość

    Fanatyk Javy? Ja? No jeszcze nikt mnie tak nie obrazil. Ja jestem szanujacym
    sie administratorem a z programowaniem 'mam tyle wspolnego co z mercedesami
    drogimi czyli nic..' ;)))
    A tak powaznie - coz, da sie pisac we wszystkim - znam powazne i kluczowe
    aplikacje pisane w VB6.0 (ale nie znam dobrze dzialajacej:). W Delphi tez
    sie da - ale ja bym szedl w specyficzne, niszowe jezyki - Cobol, Ada,
    Smalltalk, gdzie pracy jest moze mniej ale i konkurencja mniejsza, a
    fachowcow brak. Ot taka moja rada.
    Pozdrawiam
    /p

  • 17. Data: 2003-02-13 13:07:26
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Wed, 12 Feb 2003 15:28:29 +0100, "Miki" <m...@p...onet.pl> wrote:

    >Co do Delphi to jak ktoś już tu wspomniał jest to fajna, wyrafinowana
    >zabawka,
    >ale nie robi się w tym aplikacji biznesowych. Raczej programy klasy
    >shareware.

    Ale to oczywiscie bzdury.

    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 18. Data: 2003-02-13 13:09:18
    Od: m...@p...pl (McMac)

    Generalnie masz racje, ale:

    >ad 2) Nie słyszałem o jakichś dużych projektach tworzonych w Delphi.

    To nie znaczy ze ich nie ma.

    >Nie zetknąłem się z ogłoszeniem "szukamy programisty w Delphi".

    A ja wielokrotnie. I pracowalem juz w trzech firmach jako programista Delphi.

    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 19. Data: 2003-02-13 13:33:50
    Od: "wm" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    szanujacym
    > sie administratorem a z programowaniem 'mam tyle wspolnego co z

    Pomyliłem się, przepraszam.

> [...]
    > sie da - ale ja bym szedl w specyficzne, niszowe jezyki - Cobol, Ada,
    > Smalltalk, gdzie pracy jest moze mniej ale i konkurencja mniejsza, a

    Ciągle mówisz o zatrudnianiu się "u kogoś". Ze znajomością Cobola czy Ady
    nie jesteś w stanie działać na własną rękę. Nie mówię tu o pseudo DG.

    wm

  • 20. Data: 2003-02-13 14:03:41
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    > szanujacym
    > mercedesami
    >
    > Pomyliłem się, przepraszam.

    Nie gniewam sie

    > Ciągle mówisz o zatrudnianiu się "u kogoś". Ze znajomością Cobola czy Ady
    > nie jesteś w stanie działać na własną rękę. Nie mówię tu o pseudo DG.
    Eeeeee, jaaasne - my wspolpracujemy z firemka az z Niemiec ktora tu
    przyjezdza pisac pierdoly w Cobolu - zaloz wlasna dzialalnosc i szukaj
    klientow - wbrew pozorom mysle ze bedzie latwiej niz w Delphi. Nie musisz
    sie u nikogo zatrudniac - na As-a jest zdaje sie ok 50 tys programow - to
    nie tak wiele - napisz 50001 i sprzedawaj go!
    pozdrawiam
    /p