PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy należy obsmarowywać byłego pracodawcę na rozmowie kwalifikacyjnej? › Czy należy obsmarowywać byłego pracodawcę na rozmowie kwalifikacyjnej?
  • Data: 2010-02-10 12:50:57
    Temat: Czy należy obsmarowywać byłego pracodawcę na rozmowie kwalifikacyjnej?
    Od: "Robbo" <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Z tego co wiem, to na rozmowach kwalifikacyjnych
    niejednokrotnie pada pytanie o to, dlaczego zrezygnowało
    się z poprzedniej pracy. Podobno należy unikać negatywnego
    wypowiadania się o byłych pracodawcach. Z drugiej strony
    symulator interview z pracuj.pl podaje, żeby (bez oczerniania)
    podać przyczyny odejścia/zwolnienia z poprzedniej pracy.
    Jak z takiego pytania najlepiej wybrnąć?
    Bo gdybym miał być szczery, to był musiał powiedzieć, że: - inaczej
    umawialiśmy się przed podjęciem pracy, co do miejsca zatrudnienia;
    - pracodawca od pół roku obcinał wynagrodzenie i twierdził, że
    jest wszystko w porządku; - nie traktował mnie jak członka zespołu,
    ale intruza, który może wykraść tajemnice firmy;
    - nie traktował mnie jak specjalistę w swojej dziedzinie, ale wyrobnika,
    który ma milczeć i wykonywać polecenia.
    Nie wiem, czy jest sens mówić prawdę, czy trzeba ściemniać w stylu:
    - projekt, nad którym pracowałem w tamtej firmie się zakończył,
    a ja potrzebowałem nowych wyzwań, etc.

    Robbo