PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co mogą zrobić?

  • 1. Data: 2007-07-26 16:07:38
    Temat: Co mogą zrobić?
    Od: t...@p...onet.pl

    Witam,
    Jak kilka osób z forum :) tak i ja zmieniam pracę - chcę złożyć wypowiedzenie
    30.07. Mam miesięczny okres wypowiedzenia zatem będe pracował do końca
    sierpnia. Jednemu dość zaufanemu kolesiowi, który zapytał mnie wprost o
    potwierdzenie plotki czy odchodzę potwierdziłem to. Moja żonka jak się o tym
    dowiedziała, to mnie nieco zbeształa, mówiąc, że jak się firma dowie, to może
    mnie ubiec i np. złożyć MI wypowiedzenie z datą do końca roku (czyli
    typu "wypowiadamy Ci praacę z dniem 31.12.2007) i w ten sposób mnie
    u...smażyć :) Czy faktycznie jest taka możliwość? I jeszcze jedno - na moją
    pensję składają się 2 składniki - pensja zasadnicza i premia za potwierdzoną u
    klienta pracę na rzecz mojej firmy. Premie są wypłacane z 2 miesięcznym
    opóźnieniem - czy mogę żądać, by do dnia 31.08 wypłacono mi premie za pracę w
    sierpniu? Co zrobić, jeśli np. firma się nie zgodzi a w październiku wypłaci mi
    nie tyle ile powinna? Mam jakieś narzędzie prawne by temu zapobiec?

  • 2. Data: 2007-07-26 17:45:59
    Temat: Re: Co mogą zrobić?
    Od: Matt Z <m...@...pl.usun.koncowke>

    t...@p...onet.pl pisze:
> [...]
    > mnie ubiec i np. złożyć MI wypowiedzenie z datą do końca roku (czyli
    > typu "wypowiadamy Ci praacę z dniem 31.12.2007)

    może

    > i w ten sposób mnie u...smażyć :)

    że niby jak? ty im wtedy, wypowiesz z dniem 30.07 (z resztą po co czekać?)

    > Czy faktycznie jest taka możliwość?

    j.w.

    --
    Matt Z

  • 3. Data: 2007-07-26 18:44:34
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 26 Lip, 18:07, t...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > nie tyle ile powinna? Mam jakieś narzędzie prawne by temu zapobiec?

    odn meritum sprawy, dostales juz odpowiedz w innym poscie. Ja tylko
    dodam, ze jezeli premia ma charakter uznaniowy (czyli jest nagroda, a
    nie premia), to mozesz sie z nia pozegnac. Jesli zas to premia
    regulaminowa (w zakladowym regulaminie plac jest jasno okreslona
    wysokosc i warunki przyznania bez czynnikow "uznaniowych") - to
    powinienes ja dostac.

    --

    Pozdrawiam,

    glos