PracaGrupypl.praca.dyskusje › Brak zgody na odejscie z pracy w ramach restrukturyzacji

  • 1. Data: 2005-01-20 08:29:47
    Temat: Brak zgody na odejscie z pracy w ramach restrukturyzacji
    Od: "GrzesiekR" <g...@i...pl>

    Witam!
    Co zrobić, by bylo dla mnie najkorzystniej!
    W firma w ktorej pracuje w okresie 2004 - 2006 r. trwa restrukturyzacja
    polegająca m.in. na redukcji pracownikow ("wypowiedzenie umowy o prace z
    przyczyn nie dot. pracownikow zostana objeci pracownicy, ktorych stanowiska
    pracy beda likwidowane w wyniku zmian") dobor pracownikow do takiego
    zwolnienia ma byc przeprowadzony wg. kryteriow: m.in. krotki okres
    zatrudnienia w powiazaniu z malym doswiadczeniem zawodowym, posiadane
    doswiadczenie i kwalifikacje zawodowe.
    W firmie pracuje od 3,5 roku, znalazlem sobie nowa prace i chialbym teraz
    odejsc z firmy z odprawa ale niestety moja szefowa nie wyrazila zgody na
    odejscie, co oznacza, ze musze dac 3 miesieczne wypowiedzenie i w sumie z
    dniem 1. maja moglbym podjac prace u nowego pracodawcy. Wypowiedzenia nie
    dalem jeszcze na pismie, gdyz moze do konca biezacego miesiaca uda mi sie
    dojsc do porozumienia i przekonac ja do tego by mogla zlikwidowac moj etat i
    dac mi odprawe. Moje obowiazki zostalyby przejete przez pare innych osob w
    zespole, wiec nie ma problemu ze zlikwidowaniem etatu. Najwazniejsze jest to,
    ze w kwietniu ub.r. szefowa zapronowala wszystkim pracownikom zgloszenie sie
    na liste chetnych do odejscia z odprawa, i m.in. ja na te liste zostalem
    wpisany. Moj bezposredni przelozony nie wyrazil wowczas zgody na odejscie i
    przekonal moja szefowa do tego by mnie nie zwalniac z odprawa, bo wtedy
    jeszcze nie mialem zadnej pracy. Teraz, kiedy mam zalatwiona nowa prace, w
    ktorej musze podjac prace najpozniej od 1. marca b.r. znow nie wyrazono zgody
    na odejscie z odprawa. Zeby bylo jasne to dodam, ze w ub. r. w kwietniu moj
    bezposredni przelozony nie wyrazil zgody na odejscie, teraz kiedy on wyraza na
    to zgode i nawet chce zebym odszedl z odprawa to moja szefowa nie wyraza na to
    zgody. Szefowa to Dyr. depart. natomiast besposredni przelozony do Dyr.
    ds. ... w tymze departamencie.
    Co mam zrobic zeby odejsc z odprawa? Wiem, ze sa przeznaczone etaty do
    zwolnienia i mozna byloby uratowac w ten sposob inna osobe przed zwolnieniem.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl