PracaGrupypl.praca.dyskusje › Bałagan w umowach o pracę - nie wiem co robić

  • 1. Data: 2002-11-28 19:54:27
    Temat: Bałagan w umowach o pracę - nie wiem co robić
    Od: "Rob44" <r...@N...gazeta.pl>

    Mam problem, pracuje w małej firmie ( właściciel i ja). Właściciel
    podpisywał ze mną dwie umowy o pracę na czs okresłony na okres 3 miesięcy,
    wszystko było O.K.
    Teraz od 2 miesięcy nie mam podpisanej umowy, dalej pracuję, dostaję nową
    pensję obniżoną o ok. 300 PLN, właściciel, za namową swojej księgowej, ociąga
    się ( nie chce podpisać ) następnej trzeciej umowy.Miesiąć temu przedstawił
    mi nową umowe(w zamian za dwie poprzednie - stare mieliśmy zniszczyć)która
    zawierała dwie wielkości wynagrodzenia porzednią i niższą , nie podpisalem
    jej. Prosze grupowiczów o wyjaśnienie jaki jezt mój status prawny, zależy mi
    na pracy, co mam zrobić, jestem w rosterce. Jak to sie ma do zmian w kodeksie
    pracy wchodzących jutro. Proszę o pomoc prawną i Własne doświadczenia lub
    przemyślenia. BARDOZO MI ZALEŻY NA PRACY. Aha!! Mój pracodawca w dalszym
    ciągu opłaca wszystktie świadczenia ZUS.. itp.

    roztrzęsiony, zdeziorientowany pracownik

    z pozdrowieniami dla grupowiczów Robert

  • 2. Data: 2002-11-28 21:14:46
    Temat: Re: Bałagan w umowach o pracę - nie wiem co robić
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Rob44 <r...@n...gazeta.pl> wrote:
    > Teraz od 2 miesięcy nie mam podpisanej umowy, dalej pracuję, dostaję nową

    Masz umowę na czas nieokreślony.

    > przemyślenia. BARDOZO MI ZALEŻY NA PRACY. Aha!! Mój pracodawca w dalszym
    > ciągu opłaca wszystktie świadczenia ZUS.. itp.

    I bardzo dobrze. W razie czego możesz udowodnić, że pracowałeś.

    Skoro miałeś juz dwie umowy na czas określony, i teraz pracujesz, to
    zgodnie z prawem została z Toba zawarta umowa o pracę. Pracodawca ma
    obowiązek w ciągu 7 dni od jej rozpoczęcia potwierdzić ją na piśmie. Na
    Twoim miejscu podkablowałbym pracodawcę do PIP. I umowa się napisze.

    --

  • 3. Data: 2002-11-29 17:13:41
    Od: "Barbara" <v...@w...pl>

    Umowa sie podpisze, ale pracownika sie pozbeda.

    Barbara

    http://www.gazeta.pl/usenet/