PracaGrupypl.praca.dyskusje › 1276 brutto w UP w Warszawie...

  • 21. Data: 2009-05-20 09:10:40
    Temat: Re: 1276 brutto w UP w Warszawie...
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > Ale oszczedza na dojazdach z Wawy do Katowic ;p

    To przykład z mojego podwórka. Pewnie w Katowicach w UP oferują takie samo
    wynagrodzenie.

    > Jestes lekarzem?

    Moja teściowa jest. Takim rodzinnym, który wystawia zwolnienia lekarskie. Ma
    lekko ponad 5 tyś pacjentów przypisanych do siebie w przychodni. Pracujących
    i bezrobotnych.

  • 22. Data: 2009-05-20 09:14:17
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jackare napisał(a):

    > To przykład z mojego podwórka. Pewnie w Katowicach w UP oferują takie samo
    > wynagrodzenie.

    Czyli sugerujesz przeprowadzkę z Warszawy do Katowic?

    > Moja teściowa jest. Takim rodzinnym, który wystawia zwolnienia lekarskie. Ma
    > lekko ponad 5 tyś pacjentów przypisanych do siebie w przychodni. Pracujących
    > i bezrobotnych.

    Rozumiem, że teściowa wystawia zwolnienia bezrobotnym? Pytanie -
    zwolnienia od czego konkretnie?

    j.

    --
    www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w
    pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

  • 23. Data: 2009-05-20 09:17:57
    Od: Marcin <m...@o...pl>

    januszek wrote:

    > I mniej mu sie w domu kurzy, podlogi mu sie mniej zurzywaja, oszczedza
    > na wodzie, pradzie etc ;P

    Tu sie zgadzam. Bezrobotny ponosi dodatkowe koszta, ktorych nie ponosi
    robotny.

  • 24. Data: 2009-05-20 09:22:03
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > Czyli sugerujesz przeprowadzkę z Warszawy do Katowic?

    Nie. Sugeruję w drodze analogii że w Warszawie też można zjeść darmowy
    posiłek i to zapewne nie jeden..

    > Rozumiem, że teściowa wystawia zwolnienia bezrobotnym? Pytanie -
    > zwolnienia od czego konkretnie?

    Zwolnienie na okoliczność choroby konkretnie. Jeżeli bezrobotny jest chory,
    udaje się do lekarza. Ten wystawia mu ZUS ZLA gdzie jako płatnik składek
    wpisany jest UP. W trakcie trwania okresu zwolnienia bezrobotny nie musi
    stawiać się ani na wezwania ani w wyznaczonych przez UP terminach. Dokładnie
    tak samo rzecz się ma w przypadku pobytu bezrobotnego w szpitalu. Też się
    takie przypadki zdarzają.
    --
    Jackare

  • 25. Data: 2009-05-20 09:35:31
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jackare napisał(a):

    > Nie. Sugeruję w drodze analogii że w Warszawie też można zjeść darmowy
    > posiłek i to zapewne nie jeden..

    Nie spieram się o darmowość tylko o to, że Ty uwarunkowałeś darmowość
    posiłku od faktu pracowania lub nie. Co już wcale nie musi być oczywistą
    oczywistością.

> [...]
    > tak samo rzecz się ma w przypadku pobytu bezrobotnego w szpitalu. Też się

    Czyli Tobie chodzi konkretnie o bezrobotnego zarejestrowanego w UP,
    któremu przysługuje prawo do zasiłku a nie ogólnie o osobę bez pracy?

    j.

  • 26. Data: 2009-05-20 09:47:31
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > Czyli Tobie chodzi konkretnie o bezrobotnego zarejestrowanego w UP,
    > któremu przysługuje prawo do zasiłku a nie ogólnie o osobę bez pracy?

    Nie musi mu przysługiwać prawo do zasiłku aby przysługiwały mu świadczenia
    zdrowotne. To dwie różne rzeczy.
    Cały ogół osób bez pracy jest trudny do objęcia jakąś miarodajną statystyką.
    Bezrobotny bez prawa do zasiłku nie jest wykreslany z ewidencji
    bezrobotnych. On tylko nie ma prawa do zasiłku.
    Przykładem jest np jeden z moich kolegów, który całe swe dotychczasowe życie
    jest bezrobotny.

  • 27. Data: 2009-05-20 09:55:49
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jackare napisał(a):

    > Nie musi mu przysługiwać prawo do zasiłku aby przysługiwały mu świadczenia
    > zdrowotne. To dwie różne rzeczy.

    No to prawo do bezplatnej sluzby zdrowia. Chodzi mi o to, ze taki ktos
    ma tez obowiazki, a co za tym idzie musi poniesc zwiazane z tym koszta.
    Czyli znowu defacto jest odwrotnie niz napisales.

    > Przykładem jest np jeden z moich kolegów, który całe swe dotychczasowe życie
    > jest bezrobotny.

    Przykładem na to, że bardziej opłaca się być bezrobotnym niż zarabiać
    1276 zł brutto?

    j.

  • 28. Data: 2009-05-20 10:07:36
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-05-20, Jackare <...@s...de.pl> wrote:

    [...]

    > 9. Ponosić koszty związane z utrzymaniem konta bankowego

    Konto nie jest obowiązkowe.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 29. Data: 2009-05-20 10:34:31
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > [...]
    >
    > Konto nie jest obowiązkowe.

    Oczywiście, ale jest _mocno_sugerowane_ przez pracodawców.
    To tak jak w przypadku DG pieczątka. Nie ma obowiązku posiadania ale w
    niektórych miejscach trzeba przejść katorgę by bez niej coś załatwić
    --
    Jackare

  • 30. Data: 2009-05-20 10:36:50
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jackare napisał(a):

    > Oczywiście, ale jest _mocno_sugerowane_ przez pracodawców.

    Szczególnie przez tych, którzy zatrudniają pracowników przez Urząd
    Pracy, za 1276 brutto...

    j.