eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaWynagrodzenia › Wynagrodzenia w działach marketingu w roku 2007

Wynagrodzenia w działach marketingu w roku 2007

2008-09-29 14:23

Przeczytaj także: Zarobki w PR i marketingu 2012

fot. mat. prasowe

Wykres 2. Procentowy rozkład wynagrodzeń w działach marketingu

Wykres 2. Procentowy rozkład wynagrodzeń w działach marketingu

Jak pokazuje wykres 2, najwięcej bo 11% pracowników działu marketingu – pod względem wysokości pensji – znalazło się w przedziale od 2 501 PLN do 3 000 PLN. Zarobki ponad jednej czwartej osób (26,4%) nie przekroczyły progu 2 500 PLN. Pułap powyżej 20 000 PLN osiągnęło jedynie 3,1% pracowników działu marketingu. W przedziale od 10 001 PLN do 20 000 PLN mieściło się 8% osób pracujących w dziale marketingu. Grupa osób najmniej zarabiających stanowiła 1,2% badanych, a zarobki w tej grupie nie przekraczały progu 1 000 PLN.

Świadczenia dodatkowe

fot. mat. prasowe

Tabela 2. Procentowy udział świadczeń dodatkowych w zależności od stanowiska pracy

Tabela 2. Procentowy udział świadczeń dodatkowych w zależności od stanowiska pracy

Coraz większe znaczenie w wynagradzaniu, prócz premii, mają także różnego rodzaju świadczenia dodatkowe. Najbardziej popularnym dodatkiem dla pracowników na wszystkich szczeblach działu marketingu jest telefon komórkowy, posiada go aż 51,9% z nich. Na drugim miejscu wymieniano posiadanie laptopa lub komputera do użytku osobistego, który to znajduje się w pakiecie świadczeń dodatkowych prawie 1/3 pracowników tego działu (32,1%). Nieco niżej, bo na poziomie 28% znajduje się bonus w postaci dodatkowej, bezpłatnej opieki medycznej. Samochód służbowy znalazł się na czwartym miejscu w szeregu świadczeń dodatkowych dla działu marketingu i posiada go 17,8% pracowników. Tuż za nim znajdują się dodatki w postaci szkoleń indywidualnie wybieranych wedle uznania pracowników (17,3%). Zdecydowanie najmniejszą popularność wśród wszelkiego rodzaju świadczeń dodatkowych mają szkoły prywatne dla dzieci, z których korzysta jedynie 0,2% pracowników działu marketingu.

Wynagrodzenia w zależności od płci

fot. mat. prasowe

Tabela 3. Wynagrodzenie w zależności od płci

Tabela 3. Wynagrodzenie w zależności od płci

Jak zostało wyżej wspomniane mediana wynagrodzenia całkowitego w działach marketingu ogółem wynosiła 3 800 PLN. Wyższe od tego o 600 PLN okazały się zarobki mężczyzn, których mediana osiągnęła 4 400 PLN. Zarobki kobiet w dziale marketingu były niższe o 20,5% od zarobków mężczyzn (wynosiły 3 500 PLN), a także niższe o 300 PLN od mediany wynagrodzenia całkowitego dla całego działu. Największe dysproporcje w zarobkach między kobietami i mężczyznami występują wśród 10% najlepiej zarabiających pracowników tego działu i wynoszą 4 000 PLN na korzyść mężczyzn. Wśród osób o najniższej stawce płac, kobiety także zarabiają mniej niż mężczyźni. Ich dochód stanowi 84,2% tego co zarabiają mężczyźni i jest niższy od 1 600 PLN.
Przeczytaj także: Płace w Polsce i na świecie Płace w Polsce i na świecie

poprzednia  

1 2 3 ... 6

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: