eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaWynagrodzenia › Wynagrodzenia w działach marketingu w roku 2007

Wynagrodzenia w działach marketingu w roku 2007

2008-09-29 14:23

Przeczytaj także: Zarobki w PR i marketingu 2012


Wynagrodzenia w zależności od poziomu wykształcenia

fot. mat. prasowe

Tabela 4. Wynagrodzenia w zależności od poziomu wykształcenia

Tabela 4. Wynagrodzenia w zależności od poziomu wykształcenia

Jak pokazują dane pochodzące z Internetowego Badania Wynagrodzeń 2007, istnieje duży związek pomiędzy wysokością wynagrodzeń pracowników działu marketingu z poziomem ich wykształcenia. Najwyższe zarobki w tym dziale otrzymywały osoby z wykształceniem wyższym. Mediana ich zarobków wynosiła 4 200 PLN. Najniższe zarobki uzyskiwali pracownicy o średnim poziomie wykształcenia. Stanowiły one w 2007 roku 61,9% zarobków pracowników z wykształceniem wyższym, a mediana wynosiła 2 600 PLN. Zależności te pokazuje tabela 4.

fot. mat. prasowe

Wykres 3. Wykształcenie w zależności od ukończenia studiów podyplomowych i MBA

Wykres 3. Wykształcenie w zależności od ukończenia studiów podyplomowych i MBA

Wpływ na wysokość zarobków ma także posiadanie dodatkowego wykształcenia w postaci studiów podyplomowych i MBA. Mediana zarobków pracowników działu marketingu, którzy ukończyli studia podyplomowe, była o 950 PLN wyższa od pensji tych, którzy takiego wykształcenia nie posiadają i wyniosła 4 550 PLN. Zarobki osób z dyplomem MBA natomiast ponad dwukrotnie przewyższają zarobki osób bez studiów menedżerskich. Dla tych pierwszych mediana wynosi 9 000 PLN, drudzy natomiast uzyskali zarobki w wysokości 3 750 PLN.

Wynagrodzenie w zależności od znajomości języków obcych

Na wysokość wynagrodzenia pracowników wszystkich szczebli działu marketingu ma wpływ znajomość języków obcych. Zauważalny jest znaczny wzrost zarobków zarówno w zależności od stopnia znajomości języka angielskiego, jak i od ilości znanych języków obcych.

fot. mat. prasowe

Wykres 4. Wynagrodzenia w zależności od ilości znanych języków obcych; Tabela 5. Wynagrodzenia w zal

Wykres 4. Wynagrodzenia w zależności od ilości znanych języków obcych; Tabela 5. Wynagrodzenia w zależności od poziomu znajomości języka angielskiego

Najmniejsze zarobki w dziale marketingu posiadały osoby nie wykazujące się znajomością żadnego języka obcego (mediana 3 200 PLN). Znajomość jednego języka obcego powodowała wzrost zarobków o 20%, znajomość dwóch języków podnosiła zarobki o 32,5% w stosunku do zarobków osób nie znających żadnego języka obcego. Największe wynagrodzenie otrzymywali pracownicy działu marketingu znający trzy lub więcej języków, dla których mediana wynosiła 7 100 PLN.

Jak pokazuje tabela 5 wysokość wynagrodzenia zależy także od poziomu znajomości języka angielskiego. Mediana zarobków osób znających angielski w stopniu bardzo dobrym wynosiła 5 000 PLN i była o 41% wyższa od mediany zarobków osób nie znających tego języka. Pracownicy działu marketingu posługujący się językiem angielskim w stopniu średnim natomiast otrzymywali zarobki o 15,7% wyższe od pensji pracowników, którzy tego języka nie znali.
Przeczytaj także: Płace w Polsce i na świecie Płace w Polsce i na świecie

poprzednia  

1 2 3 4 ... 6

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: