eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaPorady dla pracownika › Idealne CV i list motywacyjny

Idealne CV i list motywacyjny

2006-08-23 12:13

Przeczytaj także: Udana rozmowa o pracę


7. Zarządcy masy upadłościowej i prawnicy
Istnieją pewne przepisy dotyczące ogłaszania bankructwa firm. Chronią one upadające przedsiębiorstwa, stwarzając im okazję do naprawy, aby mogły spłacić zaciągnięte kredyty. Firmy, którym udało się wyjść ze stanu upadłości, są zwykle silniejsze ekonomicznie niż dawniej. Prawie zawsze odchodzi też dawny zarząd. Zarządcy masy upadłościowej (syndycy) i prawnicy specjalizujący się w prawie upadłościowym mogą być znakomitym źródłem informacji na temat firm potrzebujących nowego zarządu.

Szukanie nowej pracy tam,
gdzie nie szuka nikt inny,
znacznie zwiększa szansę powodzenia.


Bądź jak ryba wyciągnięta z wody


Historia, którą za chwilę opowiem, jest znana wszystkim osobom związanym z branżą reklamową. Jeden z obecnych gigantów działających w tej branży otrzymał swoją pierwszą pracę w biurze agencji działającej na Madison Avenue. Był bardzo twórczym młodym człowiekiem i chciał być przynajmniej autorem tekstów reklamowych. Kanałami wewnętrznymi (przez dział kadr) złożył podanie o przyjęcie do pracy w dziale reklamy. Agencja, w której pracował, codziennie otrzymywała setki CV od najmądrzejszych i najbardziej inteligentnych ludzi. Czemu mieliby zawracać sobie głowę kandydaturą chłopaczka pracującego w biurze? I rzeczywiście, odrzucili jego podanie. Raz za razem jego tradycyjne pisma, zgodne z wiedzą książkową, zasadami polityki wewnętrznej i regułami firmy trafiały do kosza i nikt nawet nie zadawał sobie trudu ich przejrzenia.

Chłopak wiedział, że wyzwaniem, przed którym stoją graficy i autorzy tekstów, jest spowodowanie, by ich reklamy wyróżniały się na tle innych, zostały zauważone wśród wielu reklam konkurujących ze sobą o ulotną uwagę kupującego. Wiedział, że agencja, w której pracuje, dostaje pieniądze za to, by kupujący zwrócili życzliwą uwagę na produkty jej klientów. Sukces w dziedzinie reklamy był jednocześnie źródłem finansowego sukcesu jego firmy. Skromny pracownik biurowy doszedł do wniosku, że stoi przed takim samym problemem, przed jakim stoją ludzie z działu reklamy: jak obmyślić reklamę swojego produktu (w jego przypadku chodziło o własną osobę), aby różniła się, zaskakiwała i przyciągała uwagę publiczności mimo mnóstwa konkurencyjnych reklam (CV rywali). Zaczął się zastanawiać, co powinien zrobić, aby szefowie agencji zwrócili uwagę na jego talent i dali mu szansę pisania reklam, które zatrzymają dotychczasowych klientów firmy i pozyskają nowych.

Miał dostęp do pokojów wszystkich pracowników, ponieważ codziennie dostarczał im pocztę. Postanowił, że nakieruje swoje działania na klienta, za którego uznał dyrektora do spraw reklamy. Odkrył, że dyrektor ten lubi niespodzianki, nieszablonowe myślenie oraz to, by reklamowane przez niego produkty były zauważalne. Pewnego ranka na stercie poczty leżącej na biurku dyrektor znalazł paczkę, w której znajdowało się coś zawiniętego w gazetę. Rozwinął ją i znalazł wielką rybę z głową i ogonem, ważącą pięć funtów. Leżący na eleganckim biurku okoń czy sum patrzył na niego rybim wzrokiem. Gazeta, w którą go owinięto, nieco pomięta i pobrudzona łuską, była pełna ogłoszeń opracowanych przez firmę. W paczce znajdowała się również kartka następującej treści: "W biurze czuję się jak ryba wyciągnięta z wody. Potrafię pisać ogłoszenia, które zostaną zauważone. Czemu miałby Pan nie dać mi szansy?". Podpisano: "Chłopak roznoszący pocztę".

poprzednia  

1 ... 3 4 5

następna

oprac. : Jeffrey J. Fox / Vocatio Vocatio

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: