PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie lekarskie a wydłużony czas pracy

  • 1. Data: 2009-03-24 11:22:11
    Temat: zwolnienie lekarskie a wydłużony czas pracy
    Od: "ben." <m...@g...com>

    Witam
    W niektóre weekendy pracuje po 12 godzin. Za to odlicza się liczba
    godzin pracy na tygodniu.
    Podczas takiego weekendu byłam na zwolnieniu lekarskim.
    Pracodawca chce teraz abym odrobiła 2x 4 godz pracy dlatego że normalna
    dniówka wynosi 8 godzin nie 12 i twierdzi że zwolnienie obejmuje 8
    godzin dziennie.

    Czy ma do tego prawo?

  • 2. Data: 2009-03-24 21:23:14
    Temat: Re: zwolnienie lekarskie a wydłużony czas pracy
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:gqafp3$2jte$1@news2.ipartners.pl, *ben.* wrote:
> [...]
    > Pracodawca chce teraz abym odrobiła 2x 4 godz pracy dlatego że
    > normalna dniówka wynosi 8 godzin nie 12 i twierdzi że zwolnienie

    Czy wedlug planu pracy w ten weekend mialas pracowac 12h?
    Plan pracy to jakis dokument ktory stwierdza ze mialas tyle a tyle godzin
    przepracowac - jakis wydruk, dokument na kompie w ktorym sprawdzasz swoj
    plan.
    Jesli bylo tam 12h to nieslusznie domaga sie odrabiania.
    Jesli mialas zaplanowane 8h to slusznie.

    Gorzej jesli post factum go zmodyfikowal...

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 3. Data: 2009-03-27 16:59:29
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    hej, jakie odrabianie za zwolnienie? po prostu w danym czasie byłas na
    zwolnieniu, jeżeli to umowa o pracę to sa odpowiedne regulacje jak ma za
    to zapłacic i do widzenia.

    Oczywiscie mogłas sie umówic, np "sory szefie, dzisiaj nic ze mnie nie
    będzie bo mam zapalenie gardła i z klientami sie nie dogadam, ale to
    odpracuję" i wtedy najlepiej jest wziać analogiczny dzień np. w
    nastepnym tygodniu.
    poza tym z twojego posta wynika, że (niezależnie od słusznosci
    odpracowywania) za 12 godzin masz przepracowac 8... to chyba na twoja
    korzyść, nie sądzisz?

  • 4. Data: 2009-03-28 08:42:09
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

> [...]
    > poza tym z twojego posta wynika, że (niezależnie od słusznosci
    > odpracowywania) za 12 godzin masz przepracowac 8... to chyba na twoja

    2/3 wynagrodzenia jest korzyścią ?

  • 5. Data: 2009-03-28 09:49:15
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    Noe Bat pisze:

    > 2/3 wynagrodzenia jest korzyścią ?

    zwróć uwagę, że z pierwotnego posta nie wynika wprost że ma byc
    zapłacone _pod_warunkiem_ odpracowania, a tylko w tym przypadku twoja
    sugestia ma rację bytu.