PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie dyscyplinarne w czasie trwania ciazy

  • 1. Data: 2007-01-27 15:23:08
    Temat: zwolnienie dyscyplinarne w czasie trwania ciazy
    Od: "Agnieszka" <r...@g...pl>

    Mam pytanie - czy kobiete bedaca w ciazy mozna zwolnic dyscyplinarnie? dodam
    tylko ze nie o mnie chodzi wiec nie znam sczegolow.
    pzdr
    Aga

  • 2. Data: 2007-01-27 15:35:12
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:epfqor$89v$1@inews.gazeta.pl Agnieszka
    <r...@g...pl> pisze:

    > Mam pytanie - czy kobiete bedaca w ciazy mozna zwolnic dyscyplinarnie?
    Tak (z małym wyjątkiem - umowa na okres próbny do 1 miesiąca).

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-01-27 15:46:39
    Od: "Agnieszka" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Nie, to raczej nie wchodzi w gre. Kolezanka pracuje od 2002 roku a umowe na
    czas nieokreslony otrzymala w ub. roku pod koniec grudnia. Czyli rozumiem ze w
    takim przypadku do momentu porodu nie mozna jej zwolnic?
    Pozdro
    Aga

  • 4. Data: 2007-01-27 15:55:04
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:epfs4v$e45$1@inews.gazeta.pl Agnieszka
    <r...@g...SKASUJ-TO.pl> pisze:

    > Nie, to raczej nie wchodzi w gre. Kolezanka pracuje od 2002 roku a umowe
    > na czas nieokreslony otrzymala w ub. roku pod koniec grudnia. Czyli
    > rozumiem ze w takim przypadku do momentu porodu nie mozna jej zwolnic?
    Na szczęście można.
    KP art. 177. § 1. Pracodawca nie może wypowiedzieć ani rozwiązać umowy o
    pracę w okresie ciąży, a także w okresie urlopu macierzyńskiego pracownicy,
    chyba że zachodzą przyczyny uzasadniające rozwiązanie umowy bez
    wypowiedzenia z jej winy i reprezentująca pracownicę zakładowa organizacja
    związkowa wyraziła zgodę na rozwiązanie umowy.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2007-01-27 16:53:31
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 27 Jan 2007 15:23:08 +0000 (UTC), "Agnieszka"
    <r...@g...pl> zakodował:

    >Mam pytanie - czy kobiete bedaca w ciazy mozna zwolnic dyscyplinarnie? dodam
    >tylko ze nie o mnie chodzi wiec nie znam sczegolow.

    Może
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 6. Data: 2007-01-27 16:54:25
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 27 Jan 2007 16:35:12 +0100, "Jotte"
    <t...@w...spam.wypad.polska> zakodował:

    >W wiadomości news:epfqor$89v$1@inews.gazeta.pl Agnieszka

    >Tak (z małym wyjątkiem - umowa na okres próbny do 1 miesiąca).

    A skąd ten wyjątek? Przecież jak pracownica przestanie przychodzić bez
    usprawiedliwienia do pracy czy próbować pracować pod wpływem,
    zaniedbywać obowiązki itp to kiedy nie można zwolnić?

  • 7. Data: 2007-01-27 17:18:41
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hs0nr2ldjmj148prn99527cevdl2cibelp@4ax.com Kaizen
    <x...@c...sz> pisze:

    > A skąd ten wyjątek? Przecież jak pracownica przestanie przychodzić bez
    > usprawiedliwienia do pracy czy próbować pracować pod wpływem,
    > zaniedbywać obowiązki itp to kiedy nie można zwolnić?
    Z art. 177 §2. Ochrona przed wypowiedzeniem lub rozwiązaniem umowy nie
    przysługuje pracownicom zatrudnionym na okres próbny do 1 miesiąca.

    --
    Jotte