PracaGrupypl.praca.dyskusje › Warunki wypowiedzenia przy przejęciu firmy?

  • 1. Data: 2006-05-17 13:23:27
    Temat: Warunki wypowiedzenia przy przejęciu firmy?
    Od: "Rav" <t...@o...pl>

    Witam,
    Firma w której pracuje niedługo zostanie przejęta przez światowego giganta.
    Wszystko wskazuje na to, że warunki pracy (niefinansowe) będą zdecydowanie
    gorsze niż dotychczas.

    Czy ktoś może wie i mógłby podzielić się wiedzą jakie są warunki wypowiedzenia
    umowy w przypadku przejęcia? Słyszałem z pogłosek że można rozwiązać umowę z
    zaledwie 7-dniowym wypowiedzeniem przez 2 miesiące od poinformowania przez
    pracodawcę o przejęciu, czy moglibyscie potwierdzić, zaprzeczyc lub skorygowac
    tą informację?

    Pozdrawiam
    Rav

  • 2. Data: 2006-05-17 14:53:56
    Temat: Re: Warunki wypowiedzenia przy przejęciu firmy?
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 17 May 2006 15:23:27 +0200, "Rav" <t...@o...pl>
    zakodował:

    >Czy ktoś może wie i mógłby podzielić się wiedzą jakie są warunki wypowiedzenia
    >umowy w przypadku przejęcia?

    Co znaczy "przejęcie"? Jak firma jest dalej tą samą firmą, to dla
    pracowników formalnie nic się nie zmienia. To, że udziałowcy czy
    akcjonariusze się zmienili nie ma żadnego znaczenia.

    Warunki wypowiedzenia są normalne - zależne od rodzaju umowy i stażu
    pracy u danego (ciągle tego samego) pracodawcy.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2006-05-17 15:15:33
    Od: "Rav" <t...@o...pl>

    > Co znaczy "przejęcie"? Jak firma jest dalej tą samą firmą, to dla
    > pracowników formalnie nic się nie zmienia. To, że udziałowcy czy
    > akcjonariusze się zmienili nie ma żadnego znaczenia.

    No wlasnie na poczatku tak myslalem, ale jednak z ogolnego searchu w internecie
    udalo mi sie wygrzebac, ze jednak jest inaczej. Firma nie jest tą samą firma -
    "przejecie" oznacza, ze inna firma kupuje nas od dotychczasowych właścicieli
    wraz z całym dobrodziejstwem inwentarza materialnego i ludzkiego, a nastepnie
    wlacza nas do swoich struktur - tak więc dotychczasowa firma przestaje istnieć.

    Pozdrawiam
    Rav

  • 4. Data: 2006-05-17 20:40:36
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 17 May 2006 17:15:33 +0200, "Rav" <t...@o...pl>
    zakodował:

> [...]
    >wlacza nas do swoich struktur - tak więc dotychczasowa firma przestaje istnieć.

    Co znaczy "wlancza do swoich struktur"? Jak zostajesz zatrudniony w
    firmie Alchemia, to nie ma znaczenia, czy Karkosik sprzedał 1, 100 czy
    wszystkie swoje akcje.

  • 5. Data: 2006-05-17 21:43:42
    Od: "chriso" <chriso@nos_p*am.interia.pl>

> [...]
    > pracodawcę o przejęciu, czy moglibyscie potwierdzić, zaprzeczyc lub skorygowac

    art 23 par 4 kodeksu pracy, np
    http://www.pracuj.pl/_files/Akty_prawne-Kodeks_pracy
    .pdf
    "W terminie 2 miesięcy od przejścia zakładu pracy lub jego części na innego
    pracodawcę, pracownik może bez wypowiedzenia, za siedmiodniowym uprzedzeniem,
    rozwiązać stosunek pracy. Rozwiązanie stosunku pracy w tym trybie powoduje dla
    pracownika skutki, jakie przepisy prawa pracy wiążą z rozwiązaniem stosunku
    pracy przez pracodawcę za wypowiedzeniem."

  • 6. Data: 2006-05-18 07:49:35
    Od: "Rav" <t...@o...pl>

    > Co znaczy "wlancza do swoich struktur"? Jak zostajesz zatrudniony w
    > firmie Alchemia, to nie ma znaczenia, czy Karkosik sprzedał 1, 100 czy
    > wszystkie swoje akcje.

    Czy to naprawde takie trudne do zrozumienia? To co w biznesie nazywa się
    przejęciem, z angielskiego acquisition.

    Mówiąc obrazowo - mamy firmę X i firmę Y. Firma X postanawia przejąć (kupić)
    firmę Y. Po dokonaniu transakcji firma Y przestaje istnieć, zaś jej zasoby
    materialne, finansowe i ludzkie stają się częścią firmy X.

    Pozdrawiam
    Rav

  • 7. Data: 2006-05-18 07:51:49
    Od: "Rav" <t...@o...pl>

> [...]
    > pracownika skutki, jakie przepisy prawa pracy wiążą z rozwiązaniem stosunku
    > pracy przez pracodawcę za wypowiedzeniem."

    Dziękuję, to rozwiązuje sprawę.
    Pozostaje jeszcze pytanie od kiedy z punktu widzenia formalnego liczą się owe 2
    miesiące?

    Pozdraiwam
    Rav

  • 8. Data: 2006-05-18 16:07:29
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 18 May 2006 09:49:35 +0200, "Rav" <t...@o...pl>
    zakodował:

    >Po dokonaniu transakcji firma Y przestaje istnieć, za? jej zasoby
    >materialne, finansowe i ludzkie staj? się czę?ci? firmy X.

    Od tego trzeba było zacząć. Więc pracownicy likwidowanej firmy powinni
    dostać na piśmie wypowiedzenie zmieniające pracodawcę. Na takim piśmie
    masz pouczenie w jakich terminach i co możesz zrobić.