PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie

  • 1. Data: 2002-10-05 08:47:45
    Temat: zwolnienie
    Od: "Tomasz Jażdżewski" <t...@w...pl>

    Mam do was szanowni grupowicze pytanie.Dotyczy ono mojego znajomego. Pracuje
    jako przedstawiciel handlowy w branży spożywczej. Wczoraj jego szefostwo
    kazało wypisać mu zwolnienie z powodów osobistych. Nastraszyło go, że jeśli
    tego nie zrobi to dadzą mu dyscyplinarkę. Powodem tego mialo być niby nie
    ułożony towar na półkach lub nieodpowiednie poukładanie. Powszechnym
    zwyczajem w tej firmie są jesienne zwolnienia i zatrudnianie nowych
    pracowników. Zresztą w ten sposób znajomy zaczął w tamtym roku pracować.
    Zwolnienie wypisał pod presją dyscyplinarki i również braku doświadczenia
    (pierwsza praca).
    1. Czy takie zwolnienie można wycofać?
    2. Czy tak wogóle można?

  • 2. Data: 2002-10-05 11:53:24
    Temat: Re: zwolnienie
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Zwolnienie wypisał pod presją dyscyplinarki i również braku doświadczenia
    zwolnienia to sobie raczej nie wypisal.
    pytanie co on sobie wypisal ;-) ?
    mogl napisac wypowiedzenie i dostarczyc pracodawcy.
    a mogli sobie z pracodawca napisac porozumienie stron rozwiazujace umowe.

    > 1. Czy takie zwolnienie można wycofać?
    tylko jesli pracodawca zechce oddac - ma na pismie, ze pracownik chce odejsc
    i moze to pismo podrzec i wyrzucic, a moze wsadzic do sejfu i pilnowac,
    zeby pracownik sam przypadkiem go nie zniszczyl...

    > 2. Czy tak wogóle można?
    tak nie mozna, tylko trzeba miec dowody ze takie cos sie wydarzylo...
    ale skoro juz pismo jest, to jest ono dowodem, ze sam tego chcial...

    bardzo wazne jest co dokladnie jest w tym pismie i kto widzial na jakich
    zasadach zostalo wypisane i czy jesli ktos to widzial/wie to co powie
    w razie czego w sadzie. Najlepiej wziac to pismo (kopie chyba posiada?)
    i isc z nim do lokalnej PIPy.

    pozdrawiam

    romekk

    --