PracaGrupypl.praca.dyskusjezmiana pracy a wykorzystany urlop (caly) › Re: zmiana pracy a wykorzystany urlop (caly)
    From: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zmiana pracy a wykorzystany urlop (caly)
    Date: Fri, 19 Mar 2010 02:09:15 +0000

    > a jak sprawa bedzie wygladala jesli w danym roku (np 2010) nie
    > rozpoczne nowej pracy tylko 2-3 lata pozniej (np 2013) - czy nabywajac
    > wtedy z nowym rokiem prawo do 26 (w 2013 r.) dniowego urlopu nie
    > zostanie mi sciagniety zalegly ktory widnieje na swiadectwie pracy

    Urlop rozlicza się w jednym roku podatkowym (jeżeli niewykorzystany to
    powinien być wykorzystany w pierwszym kwartale roku następnego)
    urlop nalicza się proporcjonalnie do czasu przepracowanego u danego
    pracodawcy
    wymiar urlopu nalicza sie za lata przepracowane.
    wymiar jest stały dla całego roku, jeżeli jakiś pracodawca chce to może
    zapłacić na czas wolny pracownika
    urlop też nie będzie nigdy "ściągnięty" przez kolejnego pracodawcę w
    danym roku, co najwyżej w świetle prawa może być udzielony w ilosci
    <wymiar przysługujący> minus <urlop wykorzystany>

    tak więc dalsze wnioski możesz wysunąć sam