PracaGrupypl.praca.dyskusje › zmiana godzin pracy

  • 1. Data: 2004-11-12 19:52:21
    Temat: zmiana godzin pracy
    Od: Ania <n...@p...onet.pl>

    Witam

    Znajomy pracuje w pewnej firmie (umowa na czas nieokreślony). Do tej
    pory pracował w godzinach 8-22 (oczywiście na zmiany) pon-pt.
    Teraz jego zespół ma pracować 24 godz/dobę przez 7 dni w tygodniu.
    Czy pracodawca może narzucić aż taką zmianę czasu pracu?
    Czy trzeba jakieś aneksy do umowy?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-11-12 22:42:05
    Temat: Re: zmiana godzin pracy
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    pracodawca moze, jezeli wynika to z przepisow KP (przy pilowaniu mienia lub
    ochronie osob, w zakladowych strazach pozarnych, i sluzbach ratowniczych)
    a jezeli chodzi o aneks do umowy, nie musi, wystarczy ze pracownicy
    otrzymaja uaktualniona informacje o warunkach zatrudnienia
    o ile sie nie myle kazdy pracownik ma prawo wystapic o ustalenie
    indywidualnego rozkladu czasu pracy, zatem moze warto
    sprobowac.....pracodawca nie musi jednak wyrazic zgody

    pozdrawiam

    Ewa (Kraków) co dopiero zglebia jak to jest z roznymi rozkladami czasu
    pracy..............
    www.republika.pl/ewa_pasinska

  • 3. Data: 2004-11-13 10:48:11
    Od: "Mecenas" <m...@p...pl>

    Użytkownik "a&e" <a...@w...op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > indywidualnego rozkladu czasu pracy, zatem moze warto
    > sprobowac.....pracodawca nie musi jednak wyrazic zgody

    Proszę poczytać kodeks pracy.
    I nie wprowadzać w błąd grupy.

    Pozdrawiam

    Michał

  • 4. Data: 2004-11-13 18:58:30
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    a ja bede wdzieczna za wytkniecie bledu....
    zawsze to jasniej jak ktos prosto napisze....
    :)

    pozdrawiam

    Ewa (Kraków)
    www.republika.pl/ewa_pasinska
    jezeli wprowadzilam w blad to zrobilam to nieswiadomie, przepraszam
    (zauwazylam, ze te dziedzine wiedzy zglebiam dopiero)

  • 5. Data: 2004-11-13 19:16:13
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    no to moge sie poprawic:
    systemy i rozklady czasu pracy (rowniez okresy rozliczeniowe) ustala sie w
    ukladzie zbiorowym lub regulaminie pracy lub obwieszczeniu, jezeli
    pracodawca nie jest obowiazany do ustalania reg.pracy lub nie jest objety
    ukladem zbiorowym

    pozdrawiam

    Ewa (Kraków)
    www.republika.pl/ewa_pasinska