PracaGrupypl.praca.dyskusje › złośliwośc pracodawcy

  • 1. Data: 2005-04-05 05:03:11
    Temat: złośliwośc pracodawcy
    Od: "podk" <p...@w...pl>

    Witam
    Po 30 dniach zwolnienia lekarskiego otrzymalem wypowiedzenie warunków płacy
    i pracy rzekomo z powodu reorganizacji ( w tym czasie nie było w firmie
    zwolnień grupowych), zostałem zdegradowany do stanowiska nizszego i
    zmniejszono mi wynagrodzenie,. Ponieważ w tym czasie byłem chory wystapiłem
    z pozwem do sądu pracy o uznanie za bezskuteczne wypowiedzenia i dalej
    kotynuowałem zwolnienie do 6 miesięcy . Po zakończeniu zwolnienia byłem na
    urlopie za 2004 rok i pracowowałem kilka dni . W tym okresie ( urlopi i
    praca ) pracodawca płacił mi wynagrodzenie wg nowych niższych stawek, Dwa
    tygodnie temu był wyrok przywracający mnie na poprzednie stanowisko pracy,
    pracodawca tego nie uznał i złożył apelacje. Wczoraj dostałem
    jednomiesięczne wypowiedzenie pracy z przyczyn ekonomicznych , ponieważ w
    firmie parcuje 4.5 roku powinienem dostać wypowiedzenie 3 miesięczne .
    Wszystko to jest wynikiem chorobliwej złośliwości pani prezes.
    Co zrobilibyście na moim miejscu ?? czy wystapić do PIP i Prokuratury z art
    211 K.K o uporczywe naruszanie praw pracowniczych. Chodzi mi o świadectwo
    pracy na którym pani prezes chce mi napisać , że pełniłem inne niższe
    stanowisko mimo , iż ja takiego stanowiska nidgy nie przyjmowałem.

    Jacek

  • 2. Data: 2005-04-05 05:54:34
    Temat: Re: złośliwośc pracodawcy
    Od: "normund" <n...@g...com>

    Użytkownik "podk" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > z pozwem do sądu pracy o uznanie za bezskuteczne wypowiedzenia i dalej
    > kotynuowałem zwolnienie do 6 miesięcy . Co zrobilibyście na moim miejscu

    Po tak ciezkiej chorobie to juz tylko renta ...

  • 3. Data: 2005-04-05 06:39:18
    Od: "podk" <p...@w...pl>

    i po co taki normund pisze ?????????????,

  • 4. Data: 2005-04-05 07:01:17
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    >i po co taki normund pisze ?????????????,

    A uwazasz, ze 6 miesiecy zwolnienia to zachowanie w porzadku wobec
    pracodawcy? Bo, wybacz, ale z kontekstu podejrzewam, ze nie bylo to
    zwolnienie wymuszone zdrowiem, tylko zalatwione sobie dla okresu ochronnego.

    I.

  • 5. Data: 2005-04-05 07:49:21
    Od: "ktos" <n...@k...onet.pl>

    Użytkownik "podk" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > i po co taki normund pisze ?????????????,

    Załóż firmę to zrozumiesz.
    Przyjmij kogos, kto przepracuje kilka dni + pójdzie na 6 miesięcy na
    chorobowe, ty w tym czasie zapłacisz mu za 33 dni choroby + 26 dni urlopu a
    on pozwie cie do sadu i nazwie twoje działanie złośliwym.

  • 6. Data: 2005-04-05 09:58:45
    Od: "gostek" <g...@w...pl>

> [...]
    > chorobowe, ty w tym czasie zapłacisz mu za 33 dni choroby + 26 dni urlopu
    > on pozwie cie do sadu i nazwie twoje działanie złośliwym.

    ja bym sie nie odwazyl nikogo posadzac, ze wyludza zwolnienia nie majac na
    to dowodow

    patrzac z punktu widzenia pracodawcy masz czesciowo racje - to zawsze duzy
    problem dla firmy, a dla malej czasem moze nawet zagrozic jej istnieniu
    (jesli np. firma zatrudnia 2 osoby)

    mysle jednak, ze pretensje nalezy kierowac tutaj do naszego panstwa, ktore
    mimo koszmarnie wysokich ubezpieczen naklada na pracodawce wyplacanie
    chorobowego za pierwszych 30 dni (czyli w wiekszosci sytuacji pracownik i
    tak choruje na koszt pracodawcy)

    natomiast jesli chodzi o dalszy okres (gdy juz zus placi chorobowe) to nie
    dramatyzowalby, jest tyle roznych umow i mozliwosci, ktore pozwalaja
    tymczasowo zatrudnic pracownika (na czas okreslony z 2 tyg. wypowiedzeniem,
    na zastepstwo, wypozyczyc kogos z agencji pracy tymczasowej itd...)

    niestety zdarzaja sie dlugie choroby i to na pewno jest duzy dramat dla
    takich osob

    choc z drugiej strony nie dramatyzowalbym tez z kwestia zwolnienia - moim
    zdaniem pracodawca powinien miec rowniez mozliwosc rozwiazania umowy na czas
    nieokreslony bez podania przyczyn (w koncu to jego firma a nie przytulek czy
    pomoc spoleczna), natomiast jesli rzeczywiscie firma rzuca klody pod nogi na
    zlosc to swietym prawem pracownika jest dochodzenie swoich praw w sadzie

    a do sadu jak wiadomo jednak warto isc z dobrym prawnikiem (choc nie
    zaszkodzi oczywiscie samemu dobrze sie zorientowac, bo niektorzy prawnicy
    mowiac nieladnie olewaja sprawy)

  • 7. Data: 2005-04-06 09:33:06
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Tue, 5 Apr 2005 07:03:11 +0200, na pl.praca.dyskusje, podk napisał(a):

> [...]
    > pracy na którym pani prezes chce mi napisać , że pełniłem inne niższe
    > stanowisko mimo , iż ja takiego stanowiska nidgy nie przyjmowałem.

    Chyba ta twoja pani prezes zatrudnia jakąś kadrową? - Zapytaj ją.
    Skoro dostałeś tylko miesięczne wypowiedzenie to pewnie za 2 pozostałe
    dostaniesz odszkodowanie, ale dobrze sprawdź wszystkie dokumenty, bo może
    po drodze były np. zawierane nowe umowy o pracę , a wtedy możesz nie mieć
    ciągłości zatrudnienia.
    PIP to najlepsze i najszybsze rozwiązanie, a przy okazji sprawdzą sobie tę
    firmę i będziesz wiedział co pisać w pozwie do sadu pracy.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 8. Data: 2005-04-06 15:59:03
    Od: "podk" <p...@w...pl>

    ale na odwolanie do sadu mam tylko 7 dni , więc chyba nie ma co czekać na
    PIP ?

  • 9. Data: 2005-04-06 16:11:03
    Od: piotr <p...@N...wp.pl>

    Wed, 6 Apr 2005 17:59:03 +0200, na pl.praca.dyskusje, podk napisał(a):

    > ale na odwolanie do sadu mam tylko 7 dni , więc chyba nie ma co czekać na
    > PIP ?
    Złóż pozew do sądu, a w drodze powrotnej pismo w PIPie.