PracaGrupypl.praca.dyskusjezłośliwośc pracodawcy › Re: złośliwośc pracodawcy
    From: "gostek" <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: złośliwośc pracodawcy
    Date: Tue, 5 Apr 2005 11:58:45 +0200

    > Załóż firmę to zrozumiesz.
    > Przyjmij kogos, kto przepracuje kilka dni + pójdzie na 6 miesięcy na
    > chorobowe, ty w tym czasie zapłacisz mu za 33 dni choroby + 26 dni urlopu
    > on pozwie cie do sadu i nazwie twoje działanie złośliwym.

    ja bym sie nie odwazyl nikogo posadzac, ze wyludza zwolnienia nie majac na
    to dowodow

    patrzac z punktu widzenia pracodawcy masz czesciowo racje - to zawsze duzy
    problem dla firmy, a dla malej czasem moze nawet zagrozic jej istnieniu
    (jesli np. firma zatrudnia 2 osoby)

    mysle jednak, ze pretensje nalezy kierowac tutaj do naszego panstwa, ktore
    mimo koszmarnie wysokich ubezpieczen naklada na pracodawce wyplacanie
    chorobowego za pierwszych 30 dni (czyli w wiekszosci sytuacji pracownik i
    tak choruje na koszt pracodawcy)

    natomiast jesli chodzi o dalszy okres (gdy juz zus placi chorobowe) to nie
    dramatyzowalby, jest tyle roznych umow i mozliwosci, ktore pozwalaja
    tymczasowo zatrudnic pracownika (na czas okreslony z 2 tyg. wypowiedzeniem,
    na zastepstwo, wypozyczyc kogos z agencji pracy tymczasowej itd...)

    niestety zdarzaja sie dlugie choroby i to na pewno jest duzy dramat dla
    takich osob

    choc z drugiej strony nie dramatyzowalbym tez z kwestia zwolnienia - moim
    zdaniem pracodawca powinien miec rowniez mozliwosc rozwiazania umowy na czas
    nieokreslony bez podania przyczyn (w koncu to jego firma a nie przytulek czy
    pomoc spoleczna), natomiast jesli rzeczywiscie firma rzuca klody pod nogi na
    zlosc to swietym prawem pracownika jest dochodzenie swoich praw w sadzie

    a do sadu jak wiadomo jednak warto isc z dobrym prawnikiem (choc nie
    zaszkodzi oczywiscie samemu dobrze sie zorientowac, bo niektorzy prawnicy
    mowiac nieladnie olewaja sprawy)