PracaGrupypl.praca.dyskusje › źle naliczone wynagrodzenie

  • 1. Data: 2006-10-05 09:05:21
    Temat: źle naliczone wynagrodzenie
    Od: OLi <o...@s...gliwice.pl>

    CZesc,

    mam pytanie czy jesli pracodawca pomyli sie na swoja niekorzysc w
    wyplacie wynagrodzenia, ianczej mowiac wyplaci za duzo to pracownik
    bedzie musial zwrocic nadplate, jesli pracodawca namierzy ten blad ??
    uprzedzam ze stosunek pracy ustal i nie ma mozliwosci odliczenia od
    nastepnej wyplaty w celu wyrownania ;-)

    Pozdrawiam,
    OLi

  • 2. Data: 2006-10-05 09:06:04
    Temat: Re: źle naliczone wynagrodzenie
    Od: "Tomek P." <a...@y...pl>

    Dnia 05-10-2006 o 11:05:21 OLi <o...@s...gliwice.pl> napisał(a):

> [...]
    > bedzie musial zwrocic nadplate, jesli pracodawca namierzy ten blad ??
    > uprzedzam ze stosunek pracy ustal i nie ma mozliwosci odliczenia od

    Pytasz o prawny obowiązek? Odpowiedź: tak.

    --
    kilka bezsensownych słów poprzedzających link do strony
    http://tomaszplokarz.wordpress.com - już nie tylko La Linea ;)

  • 3. Data: 2006-10-05 09:19:47
    Od: OLi <o...@s...gliwice.pl>

    Tomek P. wrote:

    > Pytasz o prawny obowiązek? Odpowiedź: tak.
    >
    > --kilka bezsensownych słów poprzedzających link do strony
    > http://tomaszplokarz.wordpress.com - już nie tylko La Linea ;)

    no tak ale jak sie to ma do tego ze jesli ktos sie pomylil - to niech on
    oddaje, czemu ja ? to nie moj problem ze pracuje w kadrach
    niekompetentny czlowiek... wiec do konca nie rozumiem czemu mialbym
    oddac... ja wiem to przez przypadek, ale rownie dobrze moglbym nie
    wiedziec o tym ze zostalo zle naliczone wynagrodzenie..
    wiec pracodawca powinien obciazyc tym czlowieka z kadr a nie mnie..
    tak ja uwazam ;-)

  • 4. Data: 2006-10-05 09:22:49
    Od: OLi <o...@s...gliwice.pl>

    OLi wrote:

> [...]
    > wiedziec o tym ze zostalo zle naliczone wynagrodzenie..
    > wiec pracodawca powinien obciazyc tym czlowieka z kadr a nie mnie..

    uzupelniajac kieruje sie podobnymi sprawami, jak w przypadku sprawy gzie
    bank pomylil sie i przeslal na konto studenta 100 tys zl. i gdyby podjal
    te pieniadze to bank moglby poprosic o ich zwrot ale nie moglby byc tego
    pewny poniewaz dana osoba moze odmowic..
    uzasadnieniem bylo to ze to bank sie pomylil na swoja niekorzysc i to
    jego problem a nie czlowieka ktory podjal te kase ktora mu spadla z
    nieba... wiec uwazam ze tu jest analogicznie ;-)

  • 5. Data: 2006-10-05 09:30:39
    Od: "M...@g...bla.bla.com" <M...@g...com>

    jeśli ci zależy na pracy to oddaj - nie ma o co robić szumu. jeśli
    ci nie zależy, to nie oddawaj i zrób wokół siebie smrodek.
    i jeszcze jedno - ty nigdy się nie pomyliłeś?

  • 6. Data: 2006-10-05 09:33:28
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    OLi napisał(a):

> [...]
    > wiedziec o tym ze zostalo zle naliczone wynagrodzenie..
    > wiec pracodawca powinien obciazyc tym czlowieka z kadr a nie mnie..

    oni po prostu potrącą ci z kolejnej pensji. A tak po za tym to trzeba
    być człowiekiem i to pani w kadrach też nim jest i równie dobrze mogła
    się pomylić, ty jesteś nie omylna.

    p.s Jak by się pani z kadr pomyliła na twoją niekorzyść to też
    wyrównanie poszło by dla niej?

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej.

  • 7. Data: 2006-10-05 09:40:11
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "OLi" <o...@s...gliwice.pl> napisał

    > no tak ale jak sie to ma do tego ze jesli ktos sie pomylil - to niech on
    > oddaje, czemu ja ?

    Bo nie należą Ci się te pieniądze. Nie są Twoje. Dostałeś je przez pomyłkę.
    Czy tak trudno zrozumieć tak prostą rzecz?
    Pomijajac już reguły prawne, to zwykła ludzka uczciwość nakazuje wyrównać
    "saldo", a nie cieszyć się i zacierać rączki, to ktoś się pomylił. W kasie
    też nie oddajesz pieniędzy, gdy kasjerka pomyli się i wyda Ci za dużo?

    > to nie moj problem ze pracuje w kadrach
    > niekompetentny czlowiek...

    Nie niekompetenty, tylko po prostu człowiek, który ma prawo do zrobienia
    błędu.

    > wiec do konca nie rozumiem czemu mialbym
    > oddac... ja wiem to przez przypadek, ale rownie dobrze moglbym nie
    > wiedziec o tym ze zostalo zle naliczone wynagrodzenie..

    Jakim cudem mógłbyś nie wiedzieć?
    Nie masz podpisanej umowy na konkretne wynagrodzenie?
    Poza tym skoro już się dowiedziałeś, to pieniądze należy zwrócić i tyle.

> [...]
    > te pieniadze to bank moglby poprosic o ich zwrot ale nie moglby byc tego
    > pewny poniewaz dana osoba moze odmowic..

    No i co z tego?
    Pieniądze zostały przelane omyłko, więc w takim przypadku - po wykluczeniu
    wszelkich niejasności - bank może ściągnąć z konta nieuzasadnioną nadpłatę.
    Odmowa właściciela nie ma tu nic do rzeczy.

    > uzasadnieniem bylo to ze to bank sie pomylil na swoja niekorzysc i to
    > jego problem

    Oczywiście, dlatego naprawia swój błąd ściągając nieuzasadnioną nadpłatę z
    konta.

    > a nie czlowieka ktory podjal te kase ktora mu spadla z nieba...

    Ale nie należy mu się ta kasa, więc nie rozumiem, jakim prawem ma rościć
    sobie do niej jakieś prawa.

    N.

  • 8. Data: 2006-10-05 09:42:05
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "Tomek" <t...@v...pl> napisał w wiadomości

    > p.s Jak by się pani z kadr pomyliła na twoją niekorzyść to też
    > wyrównanie poszło by dla niej?

    No coś Ty - w takich przypadkach zazwyczaj działa prawo Kalego :-/

    N.

  • 9. Data: 2006-10-05 10:02:49
    Od: ps <p...@g...pl>

    OLi wrote:

    (..)
> [...]
    > jego problem a nie czlowieka ktory podjal te kase ktora mu spadla z
    > nieba... wiec uwazam ze tu jest analogicznie ;-)

    Dopóki takie myślenie będzie w tym kraju, to zakładając biznes zawsze na
    początku będzie trzeba wymyślać zabezpieczenia przed cwaniakami
    złodziejami, a dopiero na drugim miejscu będa biznesplany i inne tego typu
    sprawy. Żenada.

    --
    ps

  • 10. Data: 2006-10-05 10:03:48
    Od: ps <p...@g...pl>

    Tomek wrote:

    (..)
    > oni po prostu potrącą ci z kolejnej pensji.(..)

    Nie, no już tam nie pracuje.

    > p.s Jak by się pani z kadr pomyliła na twoją niekorzyść to też
    > wyrównanie poszło by dla niej?

    Pewnie darłby mordę ile wlezie, jakie to matoły w kadrach pracują.

    --
    ps