PracaGrupypl.praca.dyskusje › zerwanie umowy o prace

  • 1. Data: 2004-01-11 16:34:40
    Temat: zerwanie umowy o prace
    Od: "Piotr Miśta" <x...@g...pl>

    Obecnie jestem zatrudniony na stałe,od 3 let.w
    chwili obecnej dostałem bardzo dobrą oferet pracy,w innym
    wojewódzctwie.Problem mój polega ne tym,żę muszę podiąć nową pracę w ciągu 2-
    3 tygodni,co uniemożlwia mi dalszą prace w zakładzie w którym jestem obecnie
    zatrudniony.Czy jest jakiś sposób na rozwiązainie mojej umowy,niż z 3
    misięcznym okresem wypowiedzenia lub "za porozumnieniem stron" (na to ni ma
    szns w moim przypadku)? Proszę o pomoc. Z góry dziękuje.

    pozdrawiam PM

  • 2. Data: 2004-01-11 17:52:55
    Temat: Re: zerwanie umowy o prace
    Od: "Kilof" <n...@m...pl>

    "Piotr Miśta" <x...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > misięcznym okresem wypowiedzenia lub "za porozumnieniem stron" (na to ni ma
    > szns w moim przypadku)? Proszę o pomoc. Z góry dziękuje.

    Możesz najzwyczajniej zerwać umowę o pracę, ale wiąże się to z dyscyplinarką
    wpisaną do świadectwa pracy. Najlepiej więc dogadaj się z obecnym pracodawcą.
    Skoro jesteś już na 100% zdecydowany na odejście z firmy, to musiał by być
    kompletnym idiotą, aby trzymać Cię 'na siłę' i nie godzić się na porozumienie
    stron.

    Możesz również zastosować wariant ze zwolnieniem lekarskim, ale nie polecam
    bo na dłuższą metę sporo z tym problemów.

    Pozdrawiam,
    Kilof

  • 3. Data: 2004-01-11 19:11:45
    Od: "Jo" <jole.ro(usuń)@wp.pl>

    Użytkownik "Piotr Miśta" <x...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ma
    > szns w moim przypadku)? Proszę o pomoc. Z góry dziękuje.

    Skoro porozumienie stron nie wchodzi w grę, argument zaproponowany przez
    farta nie pzremówi do obecnego pracodawcy, pozostaje porzucenie pracy, o
    ile masz zaufanie do nowego pracodawcy, że nie zostawi cię na lodzie.
    Zresztą można spróbować przedstawić nowemu swoją sytuację.
    JO

  • 4. Data: 2004-01-12 18:53:58
    Od: "Grzegorz | Erydian.com" <news@[nospam]erydian.com>

    no to jest problem

    porzucenie pracy niewatpliwie bedzie dzialac ale
    pracodawca ci nei wystawi swiadectwa pracy czyli w rezultacie od 3 lat
    jestes bezrobotny

    mozesz pojsc po lini ze pracodawca nie dopelnil jakis powaznych obowiazkuw
    czy np spoznil sie z wyplata
    wtedy moglbys sie powolac na paragraf 55 kodeksu pracy

    mozesz tez zasmulowac chorobe :) ale w tedy pracodawca po chyba 7 dniach
    (pisze chyab bo nie pamietam) mzoe naslac na ciebie inspektorow zus zeby
    sprawdzili czy naprawde jestes chory

    mozesz tez zrobic tak ze (zwolnienie chorobowe trzeb dostarczyc w ciagu 7
    dni)
    wiec bedzie chorowal w ratach co 7 dni wtedy zusu niemoze na ciebie naslac
    boe nie ma podstawy

    no ale tak czy inaczej rczej nei mozesz byc zatrudniony nigdzie indziej

    wiec na twoim miejscu porozmawial bym powaznie z szefem
    powiedzial mu jak sprawa stoi itd

    Pozdrawiam i życze miłego dnia
    Grzegorz | http://erydian.com

    http://www.gazeta.pl/usenet/