PracaGrupypl.praca.dyskusje › zatrudnienie-student

  • 1. Data: 2003-08-21 15:12:02
    Temat: zatrudnienie-student
    Od: "MagdaK." <z...@i...pl>

    Witam,
    mam pytanko, jesli chce zatrudnic studenta, wiek 21lat na umowe o prace to
    czy musze oplacac za niego wszystkie skladki?
    Pozdrawiam
    Magda

  • 2. Data: 2003-08-21 16:09:01
    Temat: Re: zatrudnienie-student
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    MagdaK. wrote:
    > mam pytanko, jesli chce zatrudnic studenta, wiek 21lat na umowe o
    > prace to czy musze oplacac za niego wszystkie skladki?
    > Pozdrawiam
    > Magda

    Tak.
    Preferencje tylko przy umowie o dzielo/zlecenie

  • 3. Data: 2003-08-21 18:35:05
    Od: "MagdaK." <z...@i...pl>

    napisał w wiadomości news:bi2qh7$a1m$1@news.onet.pl...

    > Tak.
    > Preferencje tylko przy umowie o dzielo/zlecenie

    Tak tez myslalam.
    Dzieki
    Magda

  • 4. Data: 2003-08-21 22:03:30
    Od: "OutDOOR s.c." <o...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości news:bi2qh7$a1m$1@news.onet.pl...

    > Tak.
    > Preferencje tylko przy umowie o dzielo/zlecenie

    Panie Michał - Amra - Marczyński (posiadanie podwójnego nazwiska gwarancją
    sukcesów zawodowych)
    Stiudent pisze klauzulę na umowie o pracę że: "zrzeka się opłacania mu
    składek zus na czas obowiązujacy niniejszą umową" i tyle....!
    Radzę to dokł. sprawdzić. Istotnie, preferencje przy umzlec, niewiele
    mniejsze przy um/dzieło.
    Jeśli jest to jednak praca w której może coś grozić (skaleczenie, złamanie)
    to dla świętego spokoju lepiej zadbać o osobne ubezpieczenie.

    Nie szukajmy oszczędności tam gdzie ich nie ma.
    Tomasz - Zeżarłbymco - Smalczyński

  • 5. Data: 2003-08-22 08:50:05
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

> [...]
    | Stiudent pisze klauzulę na umowie o pracę że: "zrzeka się opłacania mu
    | składek zus na czas obowiązujacy niniejszą umową" i tyle....!

    ROTFL!

    Sprawdziłeś podstawy prawne? Możesz podzielić się wiedzą z grupowiczami?

    Andrzej K.

  • 6. Data: 2003-08-22 10:13:11
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    OutDOOR s.c. wrote:
    > Panie Michał - Amra - Marczyński (posiadanie podwójnego nazwiska
    > gwarancją sukcesów zawodowych)

    A przepisywac dokladnie nauczy sie?
    Marczynski?
    Reszta postu... bez komentarza - albo podaj podstawe prawna

  • 7. Data: 2003-08-22 13:55:00
    Od: "MagdaK." <z...@i...pl>

    W pytaniu chodzi mi o konkretne stanowisko- ksiegowa (raczej nie ma tu wielu
    zagrozen jesli chodzi o wypadki). Prosze o podanie podstawy prawnej- jak to
    sie ma z tym zrzekaniem sie ubezpieczenia spolecznego?
    Pozdrawiam
    Magda

  • 8. Data: 2003-08-22 15:13:41
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    MagdaK. wrote:
    > prawnej- jak to sie ma z tym zrzekaniem sie ubezpieczenia spolecznego?

    Nie rob sobie z tego nadziei...

  • 9. Data: 2003-08-22 16:37:38
    Od: "MagdaK." <z...@i...pl>

    napisał w wiadomości news:bi5bvp$ek7$1@news.onet.pl...

    > Nie rob sobie z tego nadziei...

    Nie robie, ale lubie wiedziec na czym ludzie bazuja.

  • 10. Data: 2003-08-23 19:19:52
    Od: "" <s...@W...onet.pl>

    > Nie robie, ale lubie wiedziec na czym ludzie bazuja.
    >
    >Witam
    Przy zatrudnianiu na umowę o pracę musisz płacić ZUS, są to przepisy
    bezwzględnie obowiązujące. Podpisanie przez pracownika zgody na
    nie "odciąganie" mu z wynagrodzenia ZUS jest z pkt. prawa nie ważne. Jezeli
    chcesz tak zrobić Twoja sprawa ,tylko się musisz liczyć z przykrymi
    konsekwencjami. Najrosądniej jest zatrudnić studenta na umowę o dzieło lub
    zlecenia - to jest zgodne z przepisami.Pozdrawiam.