PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak wyglada praca tzw. Konsultantow IT?

  • 1. Data: 2003-08-21 13:47:08
    Temat: Jak wyglada praca tzw. Konsultantow IT?
    Od: "SD" <s...@N...gazeta.pl>

    Coraz wiecej sie widzi ogloszen o prace w charakterze konsultantow IT.
    Czy ktos moze mi przyblizyc szczegoly? Czy jest to moze tylko szumna nazwa
    niewdziecznego stanowiska?

  • 2. Data: 2003-08-21 14:57:19
    Temat: Re: Jak wyglada praca tzw. Konsultantow IT?
    Od: "gromax" <g...@N...gazeta.pl>

    SD <s...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Coraz wiecej sie widzi ogloszen o prace w charakterze konsultantow IT.
    > Czy ktos moze mi przyblizyc szczegoly? Czy jest to moze tylko szumna nazwa
    > niewdziecznego stanowiska?

    konsultant IT to osoba, która jest ekspertem w jakimś temcie zwiazanym w IT i
    potrafi: 1. wytłumaczyć "nieinformatykom" co trzeba zrobić i dlaczego 2.
    technicznie wykonać jakąś czynność.
    Przykładowo - w jakiejś firmie przestaje działać internet. Konsultant sie
    dowiaduje i daje odpowiedź - a moze serwer nie działa, a może łącze a może
    cos innego. Trzeba sprawdzić. I albo pokierowac ludźmi albo samemu taka prace
    wykonać.
    Albo z innej beczki - moze byc konsultant np. ds. oprogramowania (załózmy
    SAPa, OA, CRMa) i w podobny sposób reaguje na problemy pojawiajace sie w
    takim module/programie usuwając błedy, poprawiając procedury, usprawniając

    Nikt mi nie wmówi że to cos nieciekawego :)

  • 3. Data: 2003-08-21 16:58:53
    Od: "sd" <s...@N...gazeta.pl>

    > Nikt mi nie wmówi że to cos nieciekawego :)

    Owszem brzmi ciekawie, ale ostatnio pojawia sie mnostwo ogloszen z ktorych
    wynika iz potrzebuja "czlowieka orkiestre". Odpowiedzialnego poczawszy od
    definiowania wymagan funkcjonalnych nowego systemu poprzez jego implementacje
    i wdrozeniem. Po prostu chodzaca firma komputerowa realizujaca zamowienia za
    pol ceny.
    Czy ktos mial moze takie doswiadczenia?

    Pozdrawiam i dzieki za wszelkie uwagi

  • 4. Data: 2003-08-21 17:22:12
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    > wynika iz potrzebuja "czlowieka orkiestre". Odpowiedzialnego poczawszy od

    bo tak jest. Konsultant musi wiedzieć wszystko :) albo wiesz, albo będziesz
    znał odpowiedź za pięć minut jak tylko do kolegio specjalisty z danego
    tematu zadzwonisz.
    A to jest konsekwencją tego,że potrafisz sprecyzować pytanie tak, żeby zadać
    je koledze specjaliście i umieć odpowiedzieć (obojętnie, czy w formie
    wypowiedzi czy w formie rozwiązania w systemie).
    Ale nie przerażaj się za bardzo. Wszystko zależy od zespołu jaki ma pracować
    w danym projekcie, wtedy każda osoba zajmuje się czym innym. I najlepiej się
    wyspecjalizować - merytorycznie (finanse, magazynówka, kadry-płace,
    zarządzanie produkcją itp) i technicznie (programowanie). ew. jak się woli
    byc konsultantem technicznym, to trzeba znać pełen przekrój sprzętu,
    technologii, systemów itd itp. Sprawa cholernie wciągająca ale też mocno
    pbciążająca czasowo. Zresztą większość projektów jest realizowane na gruncie
    klienta (tzn. w jego siedzibie) tak że do tego jeszcze musi dojść że osoba
    musi lubieć wyjeżdżać. I do tego jest się w takiej śmiesznej sytuacji, że
    jednocześnie trzeba być w pełni samodzielnym jak i non stop pracować w
    grupie.

    pzdr i powodzenia

  • 5. Data: 2003-08-21 18:28:54
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl>

    Stało się to Thu, 21 Aug 2003 14:57:19 +0000 (UTC), gdy "gromax"
    <g...@N...gazeta.pl> napisał:

    >konsultant IT to osoba, która jest ekspertem w jakimś temcie zwiazanym w IT i
    >potrafi: 1. wytłumaczyć "nieinformatykom" co trzeba zrobić i dlaczego 2.
    >technicznie wykonać jakąś czynność.

    3. pomóc nieinformatykom w podjęciu decyzji np. co do wyboru systemu,
    dostawcy itd.

    Niemniej, przy określeniu "konsultant IT" (nie widziałem takich
    ogłoszeń) na myśl przychodzi mizwykły helpdesk czyli szybka pomoc z
    uprawnieniami do odwieszania Worda i awaryjnego wkładania wtyczek tam
    gdzie powinny być włożone.

    pzdr
    Robert

  • 6. Data: 2003-08-21 19:14:09
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    > Niemniej, przy określeniu "konsultant IT" (nie widziałem takich
    > ogłoszeń)
    Konsultant ds. wdrożeń oprogramowania FK
    takie znalazłem na szybko w bazie GW. pełno tego typu jest w necie

    > na myśl przychodzi mizwykły helpdesk czyli szybka pomoc z
    > uprawnieniami do odwieszania Worda i awaryjnego wkładania wtyczek tam
    > gdzie powinny być włożone.

    to w końcu helpdesk czy konsultant?
    a trochę poważniej - tak, masz rację. Najprostrzą pracą dla konsultanta w
    tej branży jest zlokalizować problem że "podstawka do kawy się zepsuła".
    Bo przekrój jest ogromny - od własnie prostej pomocy przy działaniu
    winzgrozy (mój rekord to jazda do klienta 350 km w jedna stronę żeby
    zainstalować win 95 przy stawce 450 dołków za dzień pracy, poważnie) i
    wpięcia kabelka po doradztwo i wdrożenia przy systemach co najmniej trochę
    skomplikowanych. A do odwieszania worda wystarczy osoba z uprawnieniami
    administratora na komputer. Czyżby kolega pracował w telekomunikacji
    polskiej?

    > pzdr
    > Robert
    gromax

  • 7. Data: 2003-08-21 19:23:26
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sd" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Owszem brzmi ciekawie, ale ostatnio pojawia sie mnostwo ogloszen z ktorych
    > wynika iz potrzebuja "czlowieka orkiestre".

    A nie lepsi "jazzmeni informatyki"? Grają tylko na jednym lub dwóch
    instrumentach, za to znają się na tym co robią, lubią improwizować a i
    solówki fantastycznie wychodzą:)

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 8. Data: 2003-08-22 07:58:35
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl>

    Stało się to Thu, 21 Aug 2003 21:14:09 +0200, gdy "gromax"
    <g...@g...pl> napisał:

    >Czyżby kolega pracował w telekomunikacji
    >polskiej?

    nie, ale gratuluję stawki ;)

    pzdr
    Robert

  • 9. Data: 2003-08-22 11:52:33
    Od: "-->exit<--" <j...@w...pl>

    Robert Drozd poranionymi paluchami wystukał/a nastepujące pierdoły:

    > nie, ale gratuluję stawki ;)

    stawka powiedzialbym w granicach normy...srednio wynosi w firmach IT 350 PLN
    za godzine pracy specjalisty.
    exit

  • 10. Data: 2003-08-23 10:02:04
    Temat: Odp: Jak wyglada praca tzw. Konsultantow IT?
    Od: "zairazki" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik -->exit<-- <j...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bi504d$1r3a$...@n...ipartners.pl...
    > Robert Drozd poranionymi paluchami wystukał/a nastepujące pierdoły:

    > stawka powiedzialbym w granicach normy...srednio wynosi w firmach IT
> [...]
    Trochę OT, ale dla rozweselenia dyskusji przypomniał mi się cytat z
    Dilberta. Jego szef pyta konsultanta:
    - A co będzie, jeżeli nasi konsultanci nie będą sobie radzić podczas
    wdrożeń z powodu błędów w naszych produktach?
    na co konsultant:
    - Klient płaci za godzinę pracy konsultanta.
    A stawka konsultanta nie zależy chyba tylko od jego jakości, ale także
    od ilości pracowników "zaplecza" których ma na utrzymaniu, no nie?

    pozdrowionka
    zairazki