PracaGrupypl.praca.dyskusje › zarobki w komunikacji miejskiej

  • 11. Data: 2007-06-05 07:05:29
    Temat: Re: zarobki w komunikacji miejskiej
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    WAM pisze:

    > A teraz nie?

    Nie rozumiesz tego co ci napisał Jackare. Wcześniej płacili do jednego
    worka z którego były wypłacane emerytury. A teraz masz jak w Banku(
    chyba złe porównanie :D ), że to co się dzieję z twoimi pieniędzmi cię
    nie obchodzi, ty masz konto na które odkładasz i potem z niego chcesz
    wyciągać.

  • 12. Data: 2007-06-05 07:10:44
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Pe.Ka pisze:

    > Obawiam się, że w tym akurat wypadku słowa "chcieć znaczy móc" zostaną
    > tylko słowami :/

    Ja tylko starałem wyjaśnić sam system, ale czy on zadziała to się okaże

  • 13. Data: 2007-06-05 08:53:44
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > A teraz nie?

    teraz jest tak częściowo bo mamy okres przejściowy w którym trzeba utrzymać
    dwa pokolenia świadczeniobiorców ze starego i nowego portfela. Dla tego
    część składki wpada nadal do ogólnego worka ZUSu a część idzeie na
    indywidualnie rozliczane konta emerytalne.
    --
    Jackare

  • 14. Data: 2007-06-05 17:52:04
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 05 Jun 2007 09:05:29 +0200, Tomek <t...@v...pl> wrote:
    >że to co się dzieję z twoimi pieniędzmi cię
    >nie obchodzi, ty masz konto na które odkładasz i potem z niego chcesz
    >wyciągać.

    To jednak sa tacy ktorzy uwierzyli w te bajki? :(

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 15. Data: 2007-06-05 18:35:29
    Od: " leszek" <s...@W...gazeta.pl>

    > Faktycznie... w takim razie po co takie coś zamieszczać w sieci i
    > reanimować jakiegoś trupa??
    > Niedługo zaczną powstawać strony PGRów??
    > Swoją drogą jak się mają tamtejsze zarobki do współczesnych realiów, czy
    > wystarczy odjąć jedno 0 by zobaczyć ile te pieniądze byłyby dziś warte?

    W tamtym czasie przeciętna pensja wynosiła 5 - 6 tys złotych. Ale wtedy
    wartość nabywcza zależała bardziej od dostepu do deficytowych dóbr, a nie ich
    nominalnej wartości.

  • 16. Data: 2007-06-06 08:52:35
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > To jednak sa tacy ktorzy uwierzyli w te bajki? :(

    A nie dostajesz rocznego zestawienia wpływów do ZUS ?
    Wierzę, czy nie taki jest lub ma być mechanizm stworzony przez ustawę.
    Jeżeli nie będzie to działać - są sądy od krajowych po międzynarodowe.
    --
    Jackare