PracaGrupypl.praca.dyskusje › zamkniecie marketow w niedziele a zwolnienia

  • 11. Data: 2004-08-15 10:34:19
    Temat: Re: zamkniecie marketow w niedziele a zwolnienia
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Pe.Ka <c...@t...cy> wrote:
    > Brednie. To jest kiełbasa przedwyborcza rzucana społeczeństwu przez
    > nibyto obrońców państwa polskiego. Jeden wielki pic na wodę bo i tak
    > nie ma szans na realizację (konstytucyjna zasada równości wobec prawa;
    > musieliby zakazać handlu wszystkim - i dużym i małym a na to nikt nie
    > pójdzie) ale jaki efekt... przecież LPR chciało ukrócić wrednych
    > kapitalistów ale rządzący nie dali. Najgorsze jest to że mnóstwo ludzi
    > daje się na to nabrać i potem głosuje na takich ciołków.

    Brednie? Doczytaj, zanim bedziesz uzywal mocnych slow ;)))
    Patrz Radom - w niedziele zabroniono wszystkim nie tylko supermarketom.
    (moga otwierac jedynie od 11 do 14 - ale im sie to nie oplaca).
    Zobaczymy co powiedza wyze instancje, ale wojewoda nie odrzcil i uchwala
    weszla w zycie.

    > Co do zatrudniania. Jednego jestem pewien. Pan Czesio sprzedający
    > wątpliwej jakości i w żadnym praktycznie wyborze towar po trzykrotnie
    > zawyżonych cenach w małym sklepiku osiedlowym na 100% nie zatrudni
    > więcej personelu. Tak samo nie zatrudnią go większe sklepy typu
    > Biedronki, Stokrotki czy inne takie. Skoro teraz nie

    Popatrz - a ja tam od pewnego czasu wole pojsc do "Zubra" albo "Zabki", a
    nie do Tesco, ktore mam 500 metrow od siebie... Co kto lubi.

    http://www.PRnews.pl

  • 12. Data: 2004-08-15 14:00:26
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [Michał 'Amra' Macierzyński] - 2004-08-15 12:34:

    > Brednie? Doczytaj, zanim bedziesz uzywal mocnych slow ;)))
    > Patrz Radom - w niedziele zabroniono wszystkim nie tylko supermarketom.
    > (moga otwierac jedynie od 11 do 14 - ale im sie to nie oplaca).

    No właśnie. Wszystkim. A LPR twierdzi że zamknie samych dużych żeby
    małym było lepiej. I to są IMHO właśnie te brednie.

    > Popatrz - a ja tam od pewnego czasu wole pojsc do "Zubra" albo "Zabki", a
    > nie do Tesco, ktore mam 500 metrow od siebie... Co kto lubi.

    Ja też korzystam głównie ze Stokrotki (Żabka IMHO trochę za duże marże
    daje i jest tylko jako ewentualny ratunek po 22) ale to raczej nie
    zmienia faktu że od pewnego czasu kolejki stają się coraz większe a
    nowego personelu raczej się nie widuje.

    --
    Pozdrawiam _ _ _ _
    //\ _|_|_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\

  • 13. Data: 2004-08-15 19:09:09
    Od: "Dorota" <d...@w...pl>

    Mnie coś tutaj nie pasuje, przecież każdy z pracowników wg. kodeksu pracy ma
    do przepracowania 40 dni w tygodniu, jeżeli markety będą zamknięte w
    niedziele to pracownicy nie będą dostawali wolnych dni w ciągu tygodnia. Na
    jedno więc wychodzi. Jeżeli niedziela będzie wolna to w marketach nie będzie
    naginane prawo i ludzie sobie jeden dzień odpoczną, znam przypadek, że
    człowiek pracował miesiąc bez wolnego. Niech nikt nie pisze, że to był jego
    wybór, to była konieczność nie miał innej propozycji pracy.
    Popieram decyzję Radomia.
    Dorota

  • 14. Data: 2004-08-15 19:14:36
    Od: Piotr <p...@n...spamuj.com>

    Dorota wrote:

    > Mnie coś tutaj nie pasuje, przecież każdy z pracowników wg. kodeksu pracy
    > ma do przepracowania 40 dni w tygodniu
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Jejku, czyżbyśmy już Japończyków prześcignęli? ;-))

    pozdrawiam
    Piotr

  • 15. Data: 2004-08-15 19:28:45
    Od: "Dorota" <d...@w...pl>

    Przepraszam miało być godzin
    Dorota

  • 16. Data: 2004-08-15 19:53:46
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [Dorota] - 2004-08-15 21:09:

> [...]
    > do przepracowania 40 dni w tygodniu, jeżeli markety będą zamknięte w
    > niedziele to pracownicy nie będą dostawali wolnych dni w ciągu tygodnia. Na

    Zważ tylko na to że jeśli dziś ktoś1 dostaje wolne w ciągu tygodnia to
    ktoś2 w tym czasie pracuje. Jeśli ktoś1 przestanie pracować w niedzielę
    to nie będzie dla niego miejsca w czasie kiedy dostawał wolne. Dlatego
    poleci. Zapewne nie wszyscy ale spora część zapewne tak.

  • 17. Data: 2004-08-15 22:40:03
    Od: "Cc" <c...@g...pl>

    Pe.Ka <c...@t...cy> napisał(a):

> [...]
    > to nie będzie dla niego miejsca w czasie kiedy dostawał wolne. Dlatego
    > poleci. Zapewne nie wszyscy ale spora część zapewne tak.

    Za to Ty nie teoretyzuj. Znaną jest sprawą, że markety zatrudniają za mało ludzi i
    orzą tymi
    nielicznymi ponad siły, permanentnie nie płacąc za nadgodziny. Wymuszane nadgodziny
    (albo
    pozwalasz na łamanie twoich praw, albo wylot z roboty) nie są nawet ewidencjonowane.
    niewolnictwo. Pisanie "pod publiczkę", że nikt do pracy nie zmusza jest dowodem
    bezmyślności
    piszącego: zmusza Spółdzielnia Mieszkaniowa, energetyka, własne dzieci i własny
    żołądek. A ich
    wszystkich nie posłuchać nie sposób. Stąd też dominująca pozycja pracodawców. W
    marketach jest
    ona wykorzystywana na potęgę. Markety wysysają własnych pracowników, niszczą
    konkurencję
    (mniejsze sklepy) i dostawców (wymuszanie upustów, "promocji", opłaty "za miejsce na
    półce", "na
    urodziny sklepu", "dopłata do gazetki"). Trudno sobie wyobrazić większy wrzód na
    dupie niż
    hipermarkety w obecnej postaci. Ty jako klient nie ciesz się tak: masz tam towar
    gorszy, oszukany,
    płukany, odsmradzany. Skubany przez market producent musi się bronić - robi to Twoim
    kosztem
    dosypując ziemi z czarnobyla do wędlin. Mięcho masz dwa złotę taniej, ale zaprawiane
    strychniną i
    lekko podśmierdłe. Polacy głosując nogami wybrali właśnie taką paszę. Reszta z
    czynnymi kubkami
    smakowymi i fałdkami na mózgach powoli emigruje (zresztą od kilkuset lat i efekty
    takiej "hodowli"
    już widać).
    :-))

    pozdrawiam
    Cc

  • 18. Data: 2004-08-16 07:44:55
    Od: PepedB <P...@p...atowyw.al>

    Pe.Ka wrote:

> [...]
    > wątpliwej jakości i w żadnym praktycznie wyborze towar po trzykrotnie
    > zawyżonych cenach w małym sklepiku osiedlowym na 100% nie zatrudni

    Kiedy ostatnio kupowałeś w takim miejscu i kiedy rzeczywiście
    porównywałeś ceny? Zapewniam Cię, że w przynajmniej w 90% ceny w
    zwykłych sklepach są takie same lub niższe niż w hipermarketach. Co zaś
    do jakości to zapewniam Cię, że ta musi być najwyższej próby, bo każdy
    jeden klient sprawdza datę produkcji, w razie jakichkolwiek
    nieprawidłowości z towarem natychmiast go zwraca, a wspomniany pan
    Czesio przy miernych dochodach nie może sobie pozwolić na ewentualne
    straty, dlatego nie będzie w nadmiarze kupował towaru na zapas. Co
    więcej nie ma środków i wiedzy z zakresu chemii spożywczej, aby
    "odświeżyć" wędlinę, przepakować towary na takie z nową datą
    przydatności itd, co w hipermarketach jest przecież codziennością.
    Wracając zaś do zatrudnienia- udowodnione jest, że jedno miejsce pracy w
    hipermarkecie zabiera przynajmniej 5-6 miejsc gdzie indziej. Będzie to
    nie tylko pracownik w sklepiku pana Czesia, ale też kierowca z
    hurtownii, która dostarcza mu towar, magazynier z tejże, pracownik
    fabryki produkującej np. ciastka, pracownik biura rachunkowego, z usług
    którego zacznie korzystać gdy pozwolą mu na to dochody itd. Dodajmy, że
    pan Czesio wciąż się rozwijając mógłby w końcu zainwestować w większy i
    lepiej wyposażony lokal, czy wreszcie stworzyć sieć handlową, która jako
    duży odbiorca mogła by rzeczywiście zaoferować niższe ceny.
    Kraje o wiele lepiej od nas rozwinięte, gdy tylko zauważyły tą zależność
    ustaliły limit penetracji rynku przez sieci wielkopowierzchniowych
    sklepów. Np. we Francji jest to zdaje się tylko 30%! Może pomijając
    niezbędny kapitał spróbuj w tym kraju w ramach wzajemności wybudować
    hipermarket. Gwarantuję Ci, że przeszkody jakie nagle przed Tobą wyrosną
    będą nie do pokonania.

    --
    Pozdrawiam, Marcin
    "Kto żyje bez szaleństwa mniej jest rozsądny niz mniema."

  • 19. Data: 2004-08-16 09:29:07
    Od: "BonzoX" <b...@g...pl>

> [...]
    wybrali właśnie taką paszę. Reszta z czynnymi kubkami
    > smakowymi i fałdkami na mózgach powoli emigruje (zresztą od kilkuset lat

    A wszystkiemu są winni komuniści, żydzi i Balcerowicz musi odejsc! ;)

    pozdr
    BonzoX

    ---
    www.softsystem.prv.pl / www.agro.prv.pl

  • 20. Data: 2004-08-17 17:04:21
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [PepedB] - 2004-08-16 09:44:

    > Kiedy ostatnio kupowałeś w takim miejscu i kiedy rzeczywiście
    > porównywałeś ceny? Zapewniam Cię, że w przynajmniej w 90% ceny w
    > zwykłych sklepach są takie same lub niższe niż w hipermarketach. Co zaś

    Kupuję codziennie. W hipermarkecie bywam ze dwa razy w miesiącu. Mam w
    promieniu 500 m od domu 4 sklepy spożywcze i w każdym jest drożej niż w
    Leclercu.

    > do jakości to zapewniam Cię, że ta musi być najwyższej próby, bo każdy
    > jeden klient sprawdza datę produkcji, w razie jakichkolwiek

    Ale to właśnie w osiedlowych sklepach zdarza mi się znaleźć
    przeterminowane towary. Raz nawet byłem świadkiem całej półki towarów
    _podpisanej_ towar przeterminowany. Towarów spożywczych! Sprzedawali
    zepsute serki, śmietanę, majonez itp. W hipermarkecie nigdy nic takiego
    nie widziałem.

    > więcej nie ma środków i wiedzy z zakresu chemii spożywczej, aby
    > "odświeżyć" wędlinę, przepakować towary na takie z nową datą

    I dlatego sprzedaje zeschniętą kiełbasę czy podchodzącą zielonym
    kolorkiem szynkę.

    > Wracając zaś do zatrudnienia- udowodnione jest, że jedno miejsce pracy w
    > hipermarkecie zabiera przynajmniej 5-6 miejsc gdzie indziej. Będzie to

    Czysty populizm. Nikt tego nie udowodnił. W Lublinie pracują 4
    hipermarkety i jakoś małe sklepy przetrwały. Co więcej te które znam
    mają się całkiem dobrze. Jeśli ktoś nie potrafi prowadzić interesu to
    każdy powód na usprawiedliwienie porażki i zamknięcia sklepu będzie
    dobry. A wredny hipermarket jest bardzo wygodny.

    > pan Czesio wciąż się rozwijając mógłby w końcu zainwestować w większy i
    > lepiej wyposażony lokal, czy wreszcie stworzyć sieć handlową, która jako
    > duży odbiorca mogła by rzeczywiście zaoferować niższe ceny.

    Ale Pan Czesio przeżera to co zarobi nie ma za grosz wyobraźni i nie wie
    że ogień gaśnie jeśli się do niego nie dokłada opału.

> [...]
    > niezbędny kapitał spróbuj w tym kraju w ramach wzajemności wybudować
    > hipermarket. Gwarantuję Ci, że przeszkody jakie nagle przed Tobą wyrosną

    Takie rzeczy ustala rynek. Nie jest winą hipermarketu że ludzie chcą w
    nim kupować. Prawne regulowanie takich zależności jest wbrew samym
    sklepikarzom bo zamiast starać się o utrzymanie na rynku będą cały czas
    liczyć na innych. A to pikietujące babcie, a to jakiś nawiedzony radny.
    A potem zwinie interes i będzie miał żal do wszystkich tylko nie do
    samego siebie.