PracaGrupypl.praca.dyskusje › zalegle czesci wynagrodzenia i sad

  • 1. Data: 2004-01-30 15:57:37
    Temat: zalegle czesci wynagrodzenia i sad
    Od: "Grzegorz Jankowski" <g...@h...pl>

    Witam
    Od samego poczatku mojego zatrudnienia moje wynagrodzenie bylo podzielone na
    dwie czesci czesc zasadnicza i uznaniowa. Jako ze wynegocjowane
    wynagrodzenie przez kilka lat wplywalo bez zadnych ubytkow nie
    przywiazywalem
    do takiej umowy podzialu wynag. wiekszego zainteresowania.
    Ostatnimi czasy wskazniki ekonomiczne firmy znacznie spadly i nagle
    powiedziano mi ze czesci uznaniowej nie ma przez jakis czas (3 mies) a z
    zasadniczej ucinamy kilkadziesiat
    procent. Oczywiscie akcja taka dopadla wszystkich ludzi w firmie.
    Nie bylo zadnego podpisywania pism o zgode, powiedziano ze tak jest i juz.
    Jako ze bylem dobrej mysli z nadzieja ze za 3 miesiace wszystko wroci do
    normy i odzyskam swoje zalegle pieniazki, torche sie pomylilem i
    oswiadczono nam
    ze akcja jest przedluzona o nastepne 3 miesiace (droga mailowa).
    Nie wiadomo juz czy sa jakiekolwiek szanse na normalnie odzyskanie czesci
    swojego zaleglego wynagrodzenia.

    Jako ze w najblizszym czasie zamierzam rozstac sie z pracodawca z
    wypowiedzeniem z jego strony mam do grupowiczow pytanie czy w
    drodze sadowej jest jakakolwiek szansa na odzyskanie naleznosci ?
    Z punktu widzenia pracodawcy jest on w jakis sposob kryty bo czesc uznaniowa
    to jak sama nazwa mowi jest uznaniowa i moze jej wcale nie byc a w umowie
    jest okreslona tylko maksymalna jej kwota.
    Ale ja tez posiadam wyciagi bankowe z ktorych jasno wynika ze przez caly
    okres dostawalem jedna laczna kwote wynagrodzenia bez jakiegokolwiek
    podzialu.

    Dodam tez ze zakresa moich obowiazkow nie zmienil sie w zadnym stopniu w
    chwili otrzymania informacji o cieciach wynagrodzenia.

    Z gory dziekuje za wszelkie wskazowki.

    Pozdrawiam
    L.