PracaGrupypl.praca.dyskusje › VAT na zlecenia i dziela

  • 1. Data: 2004-01-30 13:02:13
    Temat: VAT na zlecenia i dziela
    Od: "Parrot" <p...@p...onet.pl>

    Cytuje:

    "Rząd przeforsował obciążenie umów zlecenia i o dzieło 22-proc. VAT. Przepadła
    także ulga dla eksporterów usług.Czwartek był drugim dniem poprawiania
    projektu nowej ustawy o podatku VAT w sejmowej Komisji Finansów Publicznych
    (KFP). Podobnie jak w środę, wczoraj także nie obyło się bez kłótni i
    wzajemnych oskarżeń."

    Czy to oznacza, ze bedzie VAT takze na umowy podpisywane z osobami fizycznymi,
    nie tylko z firmami? Przeciez to obled...

    Pozdrawiam
    parrot

  • 2. Data: 2004-01-30 13:22:18
    Temat: Re: VAT na zlecenia i dziela
    Od: "Wojciech Jakóbczyk" <j...@U...TO.pl>

> [...]
    >
    > Czy to oznacza, ze bedzie VAT takze na umowy podpisywane z osobami
    fizycznymi,
    > nie tylko z firmami? Przeciez to obled...

    o tym byla mowa, przy czym zakladano jakis prog zwolnienia, bodajze do 10000
    euro

    wojtek

  • 3. Data: 2004-01-30 16:04:26
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-01-30 14:02, osoba przedstawiająca się jako "Parrot" napisała:

    > Czy to oznacza, ze bedzie VAT takze na umowy podpisywane z osobami fizycznymi,
    > nie tylko z firmami? Przeciez to obled...

    Nie, no, kurde... nie dajmy się zwariować. A jak oni sobie wyobrażają że
    taki zleceniobiorca się z tego VATu rozliczy. Dla zleceniodwacy domyślam
    się że będzie to vat nie podlegający odliczeniu...

    Nie.... coś musiałeś źle zrozumieć. Przecież to chore...

    ___ _ _
    __MPK__ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /
    ooO--(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 4. Data: 2004-01-30 16:40:34
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...USUN.pl>

    "Pe.Ka" <c...@t...cy> wrote in message

    > Nie, no, kurde... nie dajmy się zwariować. A jak oni sobie wyobrażają że
    > taki zleceniobiorca się z tego VATu rozliczy. Dla zleceniodwacy domyślam
    > się że będzie to vat nie podlegający odliczeniu...

    Może po prostu będzie trzeba założyć działalność gospodarczą,
    żeby w ogóle móc cokolwiek robić. Tzn. ten VAT zdelegalizuje
    umowy zlecenia i umowy o dzieło.

    Stach

  • 5. Data: 2004-01-30 16:48:14
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-01-30 17:40, osoba przedstawiająca się jako "Krzysztof
    Stachlewski" napisała:

    > Może po prostu będzie trzeba założyć działalność gospodarczą,

    Ale to już nie będzie umowa o dzieło czy zlecenie tylko zwykła faktura.
    Poza tym zdaje się że jak ktoś prowadzi DG to musi wszystko z zakresu DG
    puszczać przez nią (tj. na fakturę). A co z ludźmi, którzy teraz pracują
    i robią to samo na zlecenie w innej firmie? Jak założą DG żeby
    kontynuować zlecenia to będą musieli chyba etat też porzucić.

    ___ _ _

  • 6. Data: 2004-01-30 17:06:03
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...USUN.pl>

    "Pe.Ka" <c...@t...cy> wrote in message

> [...]
    > i robią to samo na zlecenie w innej firmie? Jak założą DG żeby
    > kontynuować zlecenia to będą musieli chyba etat też porzucić.

    Można mieć póki co działalność i pracować na umowę o pracę.

    W ten sposób to freelancerzy dostaną po kieszeni i to ostro.
    Nie dość, że nie będą mieli kosztów uzyskania związanych
    z pracą twórczą, to jeszcze będą musieli zapłacić VAT
    i haracz za prowadzenie działalności gospodarczej.

    Stach

  • 7. Data: 2004-01-30 17:11:51
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-01-30 18:06, osoba przedstawiająca się jako "Krzysztof
    Stachlewski" napisała:

    > Można mieć póki co działalność i pracować na umowę o pracę.

    W tym samym obszarze? Słyszałem, że działalność objęta przez DG jest
    zamknięta dla innych sposobów zarabiania ale może to faktycznie etatu
    nie dotyczyło..

    ___ _ _

  • 8. Data: 2004-01-30 17:19:26
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...USUN.pl>

    "Pe.Ka" <c...@t...cy> wrote in message

    > W tym samym obszarze? Słyszałem, że działalność objęta przez DG jest
    > zamknięta dla innych sposobów zarabiania ale może to faktycznie etatu
    > nie dotyczyło..

    Wydaje mi się, że przy umowie o pracę, nie pojęcia
    "obszaru działalności".

    Stach

  • 9. Data: 2004-01-30 17:39:58
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-01-30 18:19, osoba przedstawiająca się jako "Krzysztof
    Stachlewski" napisała:

    > Wydaje mi się, że przy umowie o pracę, nie pojęcia
    > "obszaru działalności".

    Ale jest przy DG i chodzi mi o to czy można pracować na etacie i robić
    to samo co masz w REGONie wpisane. Zauważ, że etat masz na jakimś
    stanowisku i z konkretnym zakresem obowiązków.

    ___ _ _

  • 10. Data: 2004-01-31 20:04:39
    Od: p...@p...onet.pl

    > o tym byla mowa, przy czym zakladano jakis prog zwolnienia, bodajze do 10000
    > euro
    >
    > wojtek

    Jesli to prawda z tym limitem, to pol biedy, ale i tak IMHO wszystko to
    zmierza do obledu.

    Pozdrawiam
    Parrot