PracaGrupypl.praca.dyskusje › zabezpieczenie pomysłu

  • 1. Data: 2002-12-09 13:21:37
    Temat: zabezpieczenie pomysłu
    Od: "anda" <a...@p...fm>

    Mam ciekawy pomysł na średniej wielkości biznes.(sprawdzony w praktyce)
    Jak zabezpieczyć się przed ewentualną "kradzieżą" pomysłu, ujawniając
    szczegóły
    np. nieznanej osobie w celu współpracy lub odsprzedaży.
    Czy są jakieś praktyczne metody ?
    Za wszelkie sugestie z góry bardzo dziękuję.
    Andrzej

  • 2. Data: 2002-12-09 14:46:12
    Temat: Re: zabezpieczenie pomysłu
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik anda <a...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:at25d8$867$...@n...tpi.pl...
    > Jak zabezpieczyć się przed ewentualną "kradzieżą" pomysłu...

    Jeżeli chcesz się zabezpieczyć przed ewentualnymi naśladowcami to raczej
    jedyną uniwersalną możliwością jest szybkie opanowanie rynku.
    Inne zabezpieczenia - to już w zależności od tego jaki to biznes.

    A jeżeli chcesz się zabezpieczyć przed wspólnikiem - po prostu musisz dobrać
    zaufanego wspólnika. Ewentualnie ujawniać jak najmniej z tego co wiesz
    wspólnikowi - starając się osobiście podtrzymywać kontakty z klientami. Ale
    uważam, że takie podchodzenie wspólnika, jest bardzo uciążliwe... Nic nie
    zastąpi "sprawdzonego w praktyce" wspólnika.

    Rafał

  • 3. Data: 2002-12-10 08:33:59
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "anda" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > szczegóły
    > np. nieznanej osobie w celu współpracy lub odsprzedaży.

    Rozwiązaniem 100% pewności to opatentowanie.

    Wiesiek

  • 4. Data: 2002-12-10 08:51:54
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik Wiesław Wronowicz <w...@p...com> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:at4920$ra8$...@n...tpi.pl...

    > Rozwiązaniem 100% pewności to opatentowanie.

    Jak chcesz opatentować biznes?
    Można opatentować produkt, wzór, ale nie pomysł na biznes.
    Samo opatentowanie produktu nic Ci nie da. Wymyślisz Coca Cole, to zaraz
    pojawi się jakaś Hoop Cola. Dlatego jedyne co można zrobić, to jak
    najszybciej opanować rynek i wyrobić sobie markę.

    Rafał