PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie, umowa z nowym pracodawca - PROBLEM

  • 1. Data: 2006-02-28 15:49:27
    Temat: wypowiedzenie, umowa z nowym pracodawca - PROBLEM
    Od: "Lizzan " <l...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Może nakreśle moją sytuacje.
    Podpisałam umowe z nowym pracodwaca z dniam 28 luty na rozpoczecie pracy 1
    kwietnia.
    U jeszcze obecnego pracowadcy zlozylam wypowiedzenie.
    Problem polega na tym, że w mojej obecnej firmie przedstawiono mi takie
    warunki zeby mnie "zatrzymac", ktore mnie satysfakcjonuja.
    Pytanie - co zrobic z podpisaną już umowa z przyszlym pracodawca? Moge ją
    jakos zerwać bez konsekwencji w jakims terminie od daty podpisania? Albo
    zalatwic to w jakiś inny sposob.

    Bardzo prosze o informacje.

    z gory dziekuje za wszelka pomoc,
    pozdrawiam,
    lizzan

  • 2. Data: 2006-02-28 18:32:36
    Od: Olek <o...@...domu>

    Hej,

    Zastanow sie czego wlasciwie chcesz. Wyglada na to, ze juz zdecydowalas
    sie na odejscie, a teraz mowisz, ze warunki cie satysfakcjonuja.
    Moim zdaniem nalezy byc konsekwentnym.

    Pzdr.
    O.

  • 3. Data: 2006-02-28 18:40:26
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Olek w news:du24mn$r7u$1@atlantis.news.tpi.pl napisał(a):

    > Zastanow sie czego wlasciwie chcesz.

    Człowiek chce jak najwięcej skorzystać.

    > Wyglada na to, ze juz zdecydowalas sie na odejscie, a teraz mowisz,
    > ze warunki cie satysfakcjonuja.

    To brzmi jakbyś nie doczytał, że warunki się zmieniły.

    > Moim zdaniem nalezy byc konsekwentnym.

    Za wszelką cenę? To głupota.

    pozdrawiam
    Greg

  • 4. Data: 2006-02-28 19:06:35
    Od: "Lizzan " <l...@g...pl>

    Olek <o...@...domu> napisał(a):

    > Hej,
    >
    > Zastanow sie czego wlasciwie chcesz. Wyglada na to, ze juz zdecydowalas
    > sie na odejscie, a teraz mowisz, ze warunki cie satysfakcjonuja.
    > Moim zdaniem nalezy byc konsekwentnym.

    Przepraszam ale ja nie prosilam o ocene mojego postępowania ale o konkretna
    radę. Jezeli nie potrafisz jej udzielić to mozesz sobie podarować złośliwości.

    pozdrawiam,
    lizzan

  • 5. Data: 2006-02-28 20:06:19
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    Lizzan napisala:

    >Przepraszam ale ja nie prosilam o ocene mojego postępowania ale o konkretna
    >radę. Jezeli nie potrafisz jej udzielić to mozesz sobie podarować
    >złośliwości.

    Konkretna rada moze byc tylko jedna - sprobuj pogadac z nowym pracodawca,
    wyjasnic mu sytuacje, przeprosic i doprowadzic do rozwiazania umowy za
    porozumieniem stron przed data, od ktorej zaczynasz pracowac lub pierwszego
    dnia. Jest to jedyny sposob, zeby moc zostac w starej firmie nie robiac sobie
    klopotow. Jesli nie uda sie czegos takiego zrobic, to ewentualnie mozesz
    pracowac w starej firmie, a do nowej nie przyjsc, ale to moze doprowadzic do
    zwolnienia dyscyplinarnego z tamtej nowej pracy. Jesli planujesz zostac
    jeszcze wiele lat w swojej starej firmie, mozna to olac, jesli planujesz
    szukac pracy jeszcze wiele razy, dyscyplinarka w papierach moze Ci powaznie
    zaszkodzic w karierze. Musisz sama rozwazyc.

    Jest oczywiscie jeszcze jedna mozliwosc, o ile umowa z nowym pracodawca ma
    mozliwosc wypowiedzenia - czy na czas okreslony, czy nieokreslony na samym
    poczatku, sa to zwykle 2 tyg. Skladasz wypowiedzenie jak najszybciej,
    pracujesz dwa tygodnie w nowej firmie, a stary pracodawca czeka na Ciebie te
    dwa tygodnie.

    Mysle, ze najlepsze jednak bedzie dogadanie sie i porozumienie stron - raczej
    nikt nie chce miec pracownika, ktory bedzie kombinowal, jak uciec jak
    najszybciej do starej firmy i mysle, ze rozsadny czlowiek da w takiej sytuacji
    to rozwiazanie za porozumieniem stron.

    I.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 6. Data: 2006-03-01 06:55:41
    Od: "Robert Jewuła" <robert.jewula@wytnij_to_wp.pl>

    Użytkownik "Lizzan " <l...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakos zerwać bez konsekwencji w jakims terminie od daty podpisania? Albo

    Cześć
    Myslę że na przyszłość powinnaś brać pod uwagę coś co nazywa się "list
    intencyjny", który otrzymasz od firmy która chce Cie zatrudnic.
    Wtedy łatwiej jest ponieważ nie masz podpisanej umowy a masz konkretnie
    opisane warunki w nim wraz z podpisem pracowadcy. Wtedy decydujesz się bądz
    nie :-)
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-03-01 06:56:58
    Od: "Lizzan " <l...@g...pl>

    Immona <c...@n...gmailu> napisał(a):

> [...]
    > poczatku, sa to zwykle 2 tyg. Skladasz wypowiedzenie jak najszybciej,
    > pracujesz dwa tygodnie w nowej firmie, a stary pracodawca czeka na Ciebie

    Tak umowa ma 2 tygodniowy okres wypowiedzenia.
    I faktycznie jezeli "dogadanie" się nic nie da to tak też zrobie.
    Mam tylko watpliwość...nowa umowa mam podpisana z data 28 luty na okres od
    27 Marca....czy moge zlozyc wypowiedzenie z 2 tyg wypowiedzeniem teraz tak
    zeby te 2 tyg uplynely przed teoretycznym rozpoczeciem pracy? Ktora data
    jest wiazaca...data podpisania umowy czy data rozpoczecia pracy?

    dziekuje za pomoc,
    pozdrawiam,
    lizzan